جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس گفت: عده‌ای در سایه شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بانه زمین تملک کرده‌اند اما وجود خارجی ندارند و قدرت و اراده‌ای برای شناسایی این افراد وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۲۷۶
رد پای افراد خیالی در تملک اراضی منطقه ویژه اقتصادی
تیتر20 - بهزاد رحیمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بانه اظهار کرد: گردش مالی و معافیت‌های مالی واردات ۱۰۰ قلم کالا باید در گردش باشد که باعث افزایش درآمد سرانه مرزنشینان می‌شود.

وی گفت: باید معابر موقت مرزی با سازوکار مناسب، هدایت این مسیر، نظارت کامل نهادهای نظارتی برای کسب درآمد مرزنشینان بازگشایی شود که این موضوع مورد تایید دولت و رئیس جمهوری نیز هست.

رحیمی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران بانه سربازان بی‌نام و نشان تولید و اقتصاد هستند که علی‌رغم مشکلات و موانع موجود این سنگر را خالی نکردند، افزود: رسمی شدن مرز سیرانبند بانه عاملی برای توسعه، تردد مسافر و افزایش صادرات شده که برای رونق و توسعه بیشتر بستر و زیرساخت‌های این مرز توسعه می‌یابد.

وی گفت: اساسنامه مناطق آزاد جدید به دلایل مختلف هنوز در دولت به تصویب نرسیده که انتظار داریم بعد از ابلاغ اساسنامه اقدامات اجرایی انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بانه افزود: علی‌رغم اینکه متقاضی سرمایه‌گذاری در این منطقه زیاد است و زمین واگذار شده همچین سرمایه‌گذاران خارجی اعلام آمادگی کرده‌اند اما هنوز ساخت و ساز در این منطقه شروع نشده و بلاتکلیف است.

وی با اشاره اینکه بانه به عنوان نگین اقتصادی غرب کشور معرفی شده است، اظهار داشت: حمایت و تسهیلاتی که در نقاط دیگر به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود در بانه ارائه نمی‌شود این در حالی است که سرمایه‌گذاران با وجود تجربه ناملایمت‌های بسیار، همچنان در عرصه سرمایه‌گذاری فعال هستند.

رحیمی با اشاره به قیمت‌های نجومی زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه ادامه داد: در استان مجاور سرمایه‌گذاری که با علاقه تمایل دارد در منطقه ویژه اقتصادی بانه سرمایه‌گذاری کند نتوانسته زمین را با متراژ مورد نظر پیدا کند اما در  استان دیگر با تمام تسهیلگری و با ارائه زمین رایگان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند ظرفیت برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در بانه فراهم است اما برای جلوگیری از پدیده کولبری باید ظرفیت‌های اشتغال را افزایش دهیم و مراودات و مبادلات مرزی از طریق زیرساخت‌های سیرانبند قانونمند شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذارانی که اکنون در شهرک صنعتی تولیدکننده هستند زمانی وارد کننده بودند و شهرک صنعتی بانه به لحاظ زیرساخت با مشکلات بسیاری مواجه است.

وی گفت: خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد به لحاظ قانون تامین زیرساخت و آنچه برای یک شهرک صنعتی لازم است وجود دارد اما نبود متولی و بی‌توجهی به این ظرفیت باعث این نابسامانی‌ها شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: یک عده افراد در سایه زمین‌های شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی را تملک کرده‌اند اما وجود خارجی ندارند و قدرت و اراده‌ای برای شناسایی این افراد وجود ندارد و به عنوان یک بنگاه معاملاتی زمین‌ها خرید و فروش می‌شود و دست سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی واقعی به این منابع نمی‌رسد./فارس

ارسال نظرات
موضوعات روز