سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
بر اساس آیین‌نامه «حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتالی» کسب‌وکارهای مشمول با ثبت‌نام در سکوهای مشمول، عیناً در درگاه ملی مجوزهای کشور درج شده و دیگر نیازمند اخذ مجوز نخواهد بود.
کد خبر: ۵۸۶۶۴

تیتر۲۰- هفته گذشته وزیر ارتباطات و وزیر اقتصاد و دارایی در مراسمی با حضور خبرنگاران از آیین‌نامه «آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» رونمایی کردند.

یکی از مشکلاتی که کسب و کارها برای ادامه حیات خود دارند، دریافت مجوز از درگاه‌های مختلف است. در این نامه شرایطی در نظر گرفته شده تا کسب‌وکارهای مشمول (اشخاص حقیقی و حقوقی که بر بستر سکوهای مشمول و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران اقدام به فروش کالا یا خدمات و یا فعالیت اقتصادی می‌کنند) به‌محض اینکه در سکوهای مشمول (سکوی داخلی که بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت نموده و به تأیید وزارتخانه مذکور می‌رسد) ثبت‌نام کنند، در درگاه ملی مجوزهای کشور درج می‌شوند و دیگری نیازمند به دریافت مجوز از سایر مراجع ندارند.

وزیران عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره ۱۲۳۳۱۳/ت۵۹۳۶۹هـ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کردند.

ماده ۹ این آیین‌نامه مربوط به مسائل دریافت مجوز کسب و کارها است. بر اساس این آیین‌نامه و در راستای تسهیل احراز هویت و مجوز فعالیت کسب و کارها، سکوهای داخلی موظف‌اند:

به منظور افزایش اعتماد کاربران برای آن دسته از کسب و کارهایی که خارج از سکو دارای مجوز فعالیت تخصصی از درگاه ملی مجوزهای کشور با مجوزهای تأیید محور هستند، با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی (هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار) به نحو مقتضی مجوز مذکور را برای عموم کاربران قابل تشخیص کنند.

در صورت تمایل کسب و کارهای مشمول به برخورداری از حمایت‌های قانونی، زیرساخت لازم برای ثبت و احراز هویت کسب و کارهای مشمول فعال در سکو را بر اساس الگویی است که مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار (دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار) اعلام می‌کند، فراهم نمایند. ثبت کسب و کار در سکوی مشمول عیناً در درگاه ملی مجوزهای کشور درج شده و کسب‌وکارهای مشمول ثبت شده در سکوی مشمول، نیازمند اخذ مجوز از سایر مراجع نخواهند بود.

تبصره - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی درگاه ملی مجوزهای کشور را به سکوهای مشمول متصل می‌کنند./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز