پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
گلدیران در حالی به تازگی تولید نخستین مایکروویو را آغاز کرده که بازار این محصول تا چند وقت پیش در دست کالاهای قاچاق بوده و مصرف کنندگان ایرانی هم هیچ ایده ای نسبت به برند داخلی این محصول ندارد، با این حال تمرکز شرکت بر افزایش تیراژ و کیفیت کلید موفقیت برای تصاحب بازار ایران خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۷۱۴
تیتر۲۰- شرکت گلدیران در حالی از اولین مایکروویوهای ایرانی با برند جیپلاس رونمایی کرده که عمده بازار این کالا در کشور در اختیار برندها قاچاق است و از آنجایی که کالایی هست که به راحتی امکان حمل و قاچاق دارد تقریبا از برندهای مختلف در بازار ایران تاکنون وجود داشت و حالا گلدیران به دنبال تامین داخلی این محصول تولید را با مونتاژ آغاز کرده و مدیران این شرکت هم اذعان کرده اند که گلدیران راه زیادی تا داخلیسازی واقعی این محصول در بازار لوازم خانگی دارد، اما همین اقدام کنونی نه تنها مقدمهای برای تولید مایکروویو توسط تولید کننده های مختلف است باعث می شود تا ارزش افزوده حاصل از این محصولات عاید کشور شود و از طرف دیگر به اشتغال کمک کند.
این شرکت هرچند فعلا سعی کرده با مونتاژکاری نیاز مشتریان را جلب کند اما از آنجایی که مصرفکنندگان نسبت به اصالت کالا مطمئن هستند و از طرف دیگر می توانند خدمات پس از فروش دریافت کنند یا از گارانتی و... بهره مند شوند رضایت بیشتری خواهند داشت.
در شرایط کنونی تولیدکنندگان لوازم خانگی اصلیترین رقیب خود را کالاهای قاچاق میدانند، زیرا از یک طرف هزینه تعرفه های گمرکی پرداخت نمی کنند و از طرف دیگر به دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی و... با کمترین هزینه تبلیغات و... محصولات خود را به سراسر ایران ارسال می کنند و این مسأله تولیدکنندگان جدید این محصول را زیر فشار قرار می دهند و از آنجایی که در سال های گذشته محصول داخلی مایکروویو در کشور وجود نداشته مشتریان در بازار به دنبال کالاهای وارداتی میگردند و همین مسئله کمک کرده تا کالاهای قاچاق به راحتی به منازل ایرانی ها رخنه کند.
بنابراین در شرایط کنونی تنها حمایت دولت از تولید این محصول برای افزایش تیراژ می تواند راهکاری برای مقابله با پدیده قاچاق و باز کردن مسیر برای تولید چنین محصولاتی توسط سایر شرکت های ایرانی باشد، زیرا افزایش تیراژ تولید کمک می کند هزینه سربار و قیمت تمام شده کاهش پیدا کند در چنین حالتی قدرت رقابت بیشتری با برندهای قاچاق دارند از طرف دیگر ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی باعث می شود تا اولویت مشتریان ایرانی قرار بگیرد و زمانی که این اتفاق بیفتد بی شک برندهای بیشتری برای تولید این محصول اقدام می کنند چراکه با جلب رضایت مشتریان برای خرید برندهای ایرانی به نوعی سختی مسیر پیموده خواهد شد.
البته نباید فراموش کرد که خرید مشتریان نه تنها وابسته به فاکتورهایی همچون قیمت و کیفیت است اثر روانی هم در آن دخالت دارد بدین معنا که مایکروویو گلدیران به عنوان نخستین برند ایرانی در همین چالش رقابت با برندهای قاچاق بیشتر در ذهن مشتریان باقی می ماند و همین موضوع کمک به برندسازی آن می کند و بعدها با ورود سایر تولیدکنندگان ایرانی می تواند بیشترین سهم بازار را کسب کند.