جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
تیتر20 گزارش می دهد:
شاهین سایپا یکی از گزینه ها در بازار خودروهای دست دوم به حساب می آید که می تواند مشتریان خاص خود را جذب کند.
کد خبر: ۵۸۷۳۸
پرواز شاهین در بازار دست دوم ها
تیتر20 - این روزها که بازار خودرو با قیمت هایی نجومی مواجه است، اقبال خودروهای دست دوم افزایش یافته، چه آنکه شهروندان می توانند با هزینه ای کمتر نسبت به محصول نو، نسبت به خرید آنها اقدام کنند. در این بین، شاهین سایپا یکی از گزینه ها در بازار خودروهای دست دوم به حساب می آید که می تواند مشتریان خاص خود را جذب کند.

در حالت عادی، طبعا علاقه عموم مشتریان این است که نسبت به خرید خودرو صفر کیلومتر اقدام کنند، زیرا دست دوم ها به هر حال چالش های خاص خود را به همراه دارند.

 این در حالی است که گاهی شرایط بازار خودرو بخشی از مشتریان محصولات صفر را به سمت دست دوم ها سوق می دهد. مقطع فعلی نیز یکی از همان دوران هایی است که به دلیل رشد قیمت شدید در بازار خودروهای صفر کیلومتر، دست دوم ها خواهان بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده اند. این موضوع از دو جهت قابل بررسی است. 

نخست اینکه برخی مشتریان قدرت مالی لازم برای خرید خودرو صفر را ندارند، بنابراین مجبورند مدل دست دوم را خریداری کنند. به عنوان مثال، در حاضر برای خرید یک خودرو صفر در بازار، نیاز به حداقل 200 میلیون تومان نقدینگی است.

 طبعا خیلی ها چنین بودجه ای برای خرید خودرو ندارند، حال آنکه می توانند با مبلغی کمتر نسبت به خرید یک مدل دست دوم اقدام کنند. مسئله دیگر اینجاست که برخی از حداقل نقدینگی برای خرید خودرو در بازار برخوردارند و حتی بودجه شان بیش از این نیز هست، اما باز هم ترجیح می دهند خودرو دست دوم بخرند. یک دلیل این رفتار بی اعتمادی به سطح کیفی خودروهای نو است.

 به اعتقاد بخشی از مشتریان، مدل های دست دومی را می توان در بازار خودرو پیدا کرد که کیفیت بهتری را در مقایسه با خودروهای نو دارند، از همین رو به سمت مدل های کارکرده می روند. دلیل دیگر نیز این است که برخی با توجه به میزان نقدینگی شان می توانند خودرو صفر کیلومتر در بازار تهیه کنند، اما خودرویی که دلخواه شان باشد، بنابراین ترجیح می دهند به سراغ بازار دست دوم ها رفته و نیازشان را از آنجا تامین کنند. 

به عنوان مثال، فلان مشتری توان خرید کوئیک صفر کیلومتر را دارد، اما ترجیح می دهد خودرویی بهتر ولو دست دوم را مانند شاهین خریداری کند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که دسترسی به خودرو با قیمت کارخانه سخت و شانسی است، از همین رو بخشی از مشتریان که نه در قرعه کشی خودروسازان برنده می شوند و نه قدرت خرید خودرو صفر را در بازار دارند، به سراغ امثال شاهین در بازار دست دوم ها می روند.

اما با آزادسازی واردات خودرو، بازار تا چند ماه دیگر با افزایش عرضه از ناحیه محصولات خارجی و همچنین حضور خودروهای دارای سطح کیفی بهتر نسبت به مدل های داخلی مواجه خواهد شد.

 این موضوع برای آنهایی که توان خرید خودروهای وارداتی را دارند، جذاب و خوشحال کننده است، اما احتمالا قیمت خودروهای خارجی با توان خرید بسیاری از شهروندان همخوانی نخواهد داشت. از همین رو ممکن است برخی شهروندانی که در انتظار خودروهای خارجی نشسته اند، وقتی با قیمت آنها مواجه شوند، چاره ای نداشته باشند جز رفتن به سراغ مدل های دست دوم.

 البته که دست دوم های خارجی می توانند گزینه جذابی باشند، اما به هر حال شاید برخی مشتریان که دغدغه خدمات پس از فروش و تامین قطعات را دارند، خرید خودرو دست دوم داخلی از جمله شاهین منطقی تر باشد. در واقع دست دوم های خارجی قطعا از سطح کیفی بالاتری برخوردارند، اما چالش خدمات پس از فروش و تامین قطعات آنها ممکن است برخی مشتریان را به سمت خودروهای کارکرده داخلی سوق بدهد.
ارسال نظرات
موضوعات روز