جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها از بررسی شکایت تشکل‌ها از شاخص‌های تعدیل سازمان برنامه و بودجه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۳۲

تیتر۲۰- خدایار خاشع شاخص تعدیل ابلاغ شده از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پروژه‌های عمرانی را عامل زیان هنگفت پیمانکاران اعلام و اظهار کرد: در زمان حاضر ما در یکی از قطعات منطقه 2 آزادراه تهران-شمال حضور داریم که حدود 4.5 کیلومتر است.

وی ادامه داد: بر اساس برآورده اولیه انجام شده به دلیل شاخص‌های تعدیل دستوری سازمان برنامه و بودجه که با تورم کشور هیچ تناسبی ندارد، بین 600 تا 700 میلیارد تومان در این 4.5 کیلومتر منفی شده‌ایم.

وی یادآور شد:‌فقط برای ساخت یکی از پل‌های منطقه 2 آزادراه تهران-شمال (پل 27) حدود 20 میلیارد تومان ضرر کرده‌ایم.

دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها با اشاره به این‌که پروژه در زمان واگذاری به پیمانکاران به‌طور دقیق طراحی نشده بود، گفت: الان که کار تقریباً تمام شده، با بررسی مقادیر 13.56 درصد مینوس در این پروژه داریم.

خاشع بیان کرد: همه تشکل‌های که به نوعی درگیر شاخص تعدیل هستند در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی از سازمان برنامه و بودجه شکایت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مشخص نیست چرا سازمان برنامه و بودجه شاخص‌های تعدیل غیرواقعی را برای پروژه‌های عمرانی ابلاغ می‌کند. واقعیت آن است که با اقتصاد و شاخص دستوری پروژه‌های عمرانی کشور به‌عنوان زیرساخت‌های توسعه به مشکل خورده‌اند و این وضعیت بلای جان اقتصاد شده است.

وی تصریح کرد: این وضعیت باعث حسن عدم اطمینان از سوی پیمانکاران شده است. تا قبل از تیرماه سال 1400، قیمت‌های اعلام شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور (وزارت راه و شهرسازی) در حول و حوش فهرست بها بود، اما طی یکسال و نیم اخیر شاخص‌های تعدیل با تورم هم‌خوانی نداشته است./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز