جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران با بیان اینکه در حال حاضر نظارت در این بخش بسیار ضعیف است و مواد اولیه عادلانه به دست تولیدکننده نمی‌رسد، گفت که تولیدکنندگان در سال ۲۰۲۱ توانستند ۷۰ درصد از پیچ و مهره مورد نیاز کشور را تولید و تامین کنند.
کد خبر: ۵۹۰۱۴

تیتر۲۰- نورالدین مهری با اشاره به تولید انواع پیچ‌های سرمته‌ای با گرید بندی‌های مختلف که در صنعت خودروسازی  مورد استفاده است، گفت: با توجه به اینکه استفاده از پیچ و مهره در تمام ابعاد و انواع تولید کاربرد دارد و هیچ کالایی بدون وجود پیچ و مهره نمی‌تواند کار کند، نیاز به این کالا در همه صنایع قابل لمس است.

به گفته وی تولیدکنندگان داخلی بعد از انقلاب با تکنولوژی صنعت در سال ۲۰۲۱، توانستند بر پایه علم و دانش، ۷۰ درصد از پیچ و مهره مورد نیاز کشور را تولید و تامین کنند. در کل ساختار تولید پیچ و مهره کاملاً تغییر کرده و توانستیم بخشی از واردات این حوزه را در داخل تولید کنیم. البته اگر مواد اولیه مورد نیاز تامین شود و ساختارهای پیچیده که گاهی موجب کندی یا مانع برای تولید است، برداشته شود و دولت هم از تولیدکننده حمایت کند، می‌توان بخشی از ۳۰ درصد مورد نیاز دیگر را نیز در داخل تولید کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران با بیان اینکه بخشی از تولیدات داخلی می‌تواند با نوع خارجی رقابت کند، تصریح کرد: نکته قابل تامل، نیاز به نظارت قوی بر اختصاص مواد اولیه و تولیدکنندگان است. در حال حاضر نظارت در این بخش بسیار ضعیف است و مواد اولیه عادلانه به دست تولیدکننده نمی‌رسد.

گفتنی است سال ۱۳۹۹ رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران گفته بود که سهم تولیدکنندگان داخلی نصف بازار پیچ و مهره است که به نظر می‌رسد این سهم حالا افزایش یافته است./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز