شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
تیتر20 گزارش می دهد:
در حالی که بهمن موتور با خودروهایی نظیر فیدلیتی ،دیگنیتی و رسپکت توانسته است حسابی رقابت را در بازار خودرو گرم کند،به نظر می رسد باید به زودی شاهد خط و نشان بهمن موتور با جی 9 برای بازار پیکاپ کشور باشیم.
کد خبر: ۵۹۱۵۳
خط و نشان بهمن موتور با جی 9 برای بازار پیکاپ
تیتر20 –  نمایشگاه خودروی اصفهان در حالی برگزار شد که در کنار معرفی برخی محصولات جدید از سوی خودروسازان مختلف شاهد رونمایی از جدیدترین پیکاپ کشور بود.پیکاپی که فعلا با نام جی 9 معرفی شده است.این محصول جدید ترین خودرو از بهمن موتور به شمار می آید.

محصولی که به نظر می رسد می تواند همانند سایر سواری های این خودروساز بخش خصوصی به سرعت هم جای خود را در بازار باز کند و هم ضریب نفوذ و سهم بالایی به دست بیاورد.چرا که پیشتر انتخاب های بهمن موتور توانسته اند به سرعت دل بازار را به دست بیاورند.

به نحوی که نه تنها برای خرید شرکتی آن خودروها صف تشکیل می شود بلکه جزء خودروهای خوش فروش و پر خرید وفروش بازار نیز محسوب می شوند.

آغاز ماجرا؛یک روایت بهاری 
داستات جی 9 از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود.جایی که گروه بهمن در کنار معرفی محصولات جدید از برنامه های توسعه ای و تولیدی خود خبر می داد.البته شاید در آن مقطع کسی فکر نمی کرد که این محصول به این زودی ها به تولید رسیده و به سبد محصولات گروه بهمن اضافه شود.البته به باور بسیاری از منتقدان جای خالی یک پیکاپ لوکس و به اصطلاح درست وحسابی در سبد محصولات بهمن خالی بود.با این حال این گروه به رغم علم به این موضوع در ظاهر عجله ای برای این کار نداشت.اما آنچه در اصفهان مشخص شد این بود که در کنار افزایش میزان تولید سواری های موجود و ادامه برنامه های توسعه ای و زیرساختی ،کار های تولید جی 9 نیز در حال انجام بوده است.

این خودرو محصول شریک تجاری قدیمی بهمن موتور است.یعنی محصول ZX Auto یا همان سازنده کاپرا است.این شرکت نیز مانند شریک ایرانی اش  یکی از خودروسازان قدیمی چین به شمار می رود اما بر خلاف بهمن موتور تنها به ساخت پیکاپ‌ و کراس اوور مشغول است. البته باید به این نکته توجه داشت که این پیکاپ که اولین در سابل 2021 معرفی شده است اولین پیکاپ فول سایز چینی است. ضمن اینکه این خودرو در ابتدا با نام G9 معرفی شد اما بعداً به «ویشی ۱۹۴۹» که به سال تأسیس ZX Auto اشاره دارد، تغییر نام داد.به نظر می رسد که بهمن موتور نیز نام این خودرو را تغییر بدهد.

G9 در چین در دو نسخه تجاری و سواری و در مدل‌های کوتاه و کشیده عرضه می‌شود که گروه بهمن برای عرضه در کشورمان نسخه کوتاه سواری را انتخاب کرده است. این نسخه ۵,۳۹۲ میلی‌متر طول، ۲,۰۴۵ میلی‌متر عرض و ۱,۹۶۵ میلی‌متر ارتفاع دارد درحالی‌که این ارقام در نسخه کشیده به ترتیب برابر با ۵,۶۹۲ میلی‌متر، ۲,۰۴۵ میلی‌متر و ۱,۹۱۱ میلی‌متر هستند. تفاوت مهم بین نسخه‌های سواری و تجاری G9 در سیستم تعلیق عقب است زیرا نسخه تجاری از فنرهای شمش استفاده می‌کند اما برای نسخه سواری تعلیق پنج اتصالی با فنرهای پیچشی در نظر گرفته شده که سواری نرم‌تر و راحت‌تری را نسبت به دیگر پیکاپ‌ها فراهم می‌کند. تعلیق جلو اما در هردو نسخه از نوع دو جناقی است.

G9  که مدل بنزینی آن برای بازار ایران انتخاب شده است از موتور 2 لیتری توربو GDI  بهره می برد.این موتور ۱۹۵ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و انتقال نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انجام می شود. ظرفیت بار خالص این پیکاپ بزرگ هم ۴۹۵ کیلوگرم اعلام شده است.الیته آنگونه که مدیران این شرکت در رونمایی از این محصول می گفتند،این پیکاپ می تواند هم خودرو خانواده و هم خودرو آفرود و کار باشد.یعنی این قابلیت را دارد که بتواند در هر زمینه ای به خوبی خواسته ها را برآورده کند.

ضمن اینکه نسخه معرفی شده از تجهیزات مناسبی نیز برخوردار است که می توان به سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، کنترل لغزش، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، سیستم هشدار تصادف جلو، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، ایربگ‌های جلو و جانبی، سیستم پایش باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی با شش بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران، کروز کنترل، سه حالت رانندگی اقتصادی، اسپرت و معمولی، سیستم روشنایی همراه با چرخش فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی شش جهته صندلی راننده و آینه‌های جانبی برقی تاشو با گرم‌کن اشاره کرد.

این خودرو قرار است در سه ماه ابتدایی سال آینده عرضه شود.البته با توجه به سابقه این گروه احتمال عرضه آن پیش از زمان اعلام شده نیز وجود دارد.شاید اعلام این زمان از یک سو برای آمادگی علاقمندان برای خرید این خودرو باشد و از سوی دیگر برای غافلگیری بازار در آستانه سال نو این زمان اعلام شده باشد.

قیمت این خودرو نیز دقیق اعلام نشده است.ولی با توجه به سیاست قیمت گذاری محصولات بهمن موتور می توان انتظار داشت که برای این خودرو قیمتی بسیار رقابتی در نظر گرفته شود.اما آنچه که به طور قطع می توان درباره آن نظر داد این است که G9 در بدو ورود به سرعت با استقبال مواجه خواهد شد.در واقع از یک سو قیمت گذاری و ارزش افزوده محصولات بهمن و از سوی دیگر خدمات پس از فروش مناسب را باید مد نظر قرار داد.

بنابراین اگر این خودرو در بازه قیمتی یک میلیارد و دویست تا یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان قرار بگیرد حسابی شاهد رقابت میان فوتون ایران خودرو دیزل و کلوت مکث موتور خواهیم بود و اگر مرز این قیمت ها را رد کند باید شاهد نبردی نفسگیر میان پیکاپ هایی نظیر آسنا و تی 8 باشیم.در هر صورت بهمن موتور ثابت کرده است که می داند کجای بازار را و با چه ابزار و روشی هدف قرار بدهد.این هدف گذاری خود را در فیدلیتی،دیگنیتی و رسپکت نشان داده است.حال باید دید G9 در زمان ورود چه نامی دارد و با چه اسمی خواهد آمد.


ارسال نظرات
موضوعات روز