جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
تیتر20//
بیمه صنعت خاصی است که هر لحظه در معرض ریسک است. اگر شرکت های بیمه ای نتوانند خود را با شرایط تطبیق دهند شرایط آنها را وادار به تطبیق خواهد کرد.
کد خبر: ۵۹۸۱۲
شرکت های بیمه ای برای جذب مدیرمالی حرفه ای مشکل دارند/ در شرکت های بیمه ای مدیریت ریسک سازمانی وجود ندارد
تیتر20 - حمید دیانت‌پی ، کارشناس صنعت بیمه ضمن بیان این مطلب گفت: برای اجرای استاندارد IFRS در صنعت بیمه ایران هزینه های زیادی متصور نیستم زیرا با ایجاد ساختارها و رشد سیستم های مکانیزه، می توان سیستم ها و نرم افزارهایی که در شرکت های بیمه نیاز IFRS را تامین می کند را استقرار داد. 

او افزود: به نظر می رسد که می توان طبق این استانداردها جلو رفت و مشکل خاصی هم وجود ندارد فقط باید نیروی انسانی مورد نیازرا داشت و مدیران و هیات مدیره ای را داشته باشیم که ایستادگی نکنند و بیمه مرکزی هم به عنوان نهاد ناظر، باید بسترهای لازم را ایجاد کند. 

دیانت‌پی  تصریح کرد: بیمه صنعت خاصی است که هر لحظه در معرض ریسک است. اگر شرکت های بیمه ای نتوانند خود را با شرایط تطبیق دهند شرایط آنها را وادار به تطبیق خواهد کرد.

او در پاسخ به این پرسش که نقاط ضعف حسابرسی در خود شرکت های بیمه ای چیست؟ اظهارداشت:اگر منظور کنترل‌های داخلی و حسابرسی داخلی است،واقعیت این است که شمار نیروی انسانی متخصص و کارآمد در این حوزه‌ها اندک است. الان یک شرکت بیمه برای گرفتن مدیرمالی مشکل دارد زیرا مدیر مالی حرفه ای وجود دار اما اینکه مسلط به اموربیمه ای  هم باشد کمتر وجود دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین  افزود: ازطرفی برخی از مدیران مالی هم که بیمه می‌دانند و در شرکت های بیمه‌ای حضور داشته‌اند اما خود را با دانش روز بروز رسانی نکرده‌اند هر چند که نیاز امروز ما مدیریت مالی استراتژیک و مهندسی مالی است. درشرکت های بیمه ای سیستم ERM و مدیریت ریسک سازمانی که ریسک ها را شناسایی و مدیریت کند وجود ندارد. 

او تصریح کرد: شرکت‌های بیمه‌ای باید اشتها و تحمل ریسک خود را رشته به رشته بشناسند، اما درحال حاضر به گرفتن  پرتفوی مشغول هستند تا حق بیمه صادره خود را بالا ببرند. با مطالعه وضعیت شرکت‌های بیمه ای هم متوجه می شوید که مطالبات آنها نسبت به سال گذشته افزایش داشته  ودرآمد آنها نسبت به سال گذشته همان مقدار افزایش پیدا کرده است، یعنی بخشی از فروش نسیه بوده است.

دیانت‌پی  گفت:شرکت های بیمه ای درزمینه کنترل‌های داخلی ضعیف عمل کرده اند و به دنبال پیاده سازی چارچوب شیوه‌های مدرنی مانند کوبیت و کوزو نرفته‌اند، اما مهمتر از این مساله، مبارزه با پولشویی است. واقعیت این است که یک سیستم شناسایی دقیق تقلب مالی در شرکت های بیمه وجود ندارد.

او بیان کرد: آیین نامه ها و دستورالعمل های مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه وجود دارد،یعنی بسترها و ابزارهای آن به خصوص در شرکت های بیمه ای فراهم نیست. این درحالی است که جریان نقدینگی و پول در شرکت های بیمه قوی است.به همین دلیل صنعت بیمه نیاز دارد تا در کنترلهای داخلی بیشتر کار کند./چابک آنلاین


ارسال نظرات
موضوعات روز