تیتر۲۰- این نشان که عالیترین نشان حمایت از حقوق مصرفکنندگان است در رقابتی سخت و تنگاتنگ و پس از ارزیابیهای کمی و کیفی، به تعداد معدودی از برندهای پیشرو و مشتریمدار تعلق می گیرد.
وحید نجفی مدیرعامل شرکت سام سرویس در خلال این مراسم با اعلام این خبر که خدمات و گارانتی محصولات سام در مقایسه با سامسونگ ارتقا یافته و از 18 ماه به 24 ماه و تعویض از ۱۰ روز به 6 ماه و گارانتی برخی قطعات اصلی نیز تا ۱۲۳ ماه افزایش یافته است گفت: سام سرویس با سابقهی 27 سال خدمات رسانی به اقصی نقاط کشور، در مجموع حدود ۴ هزار مدل شامل ۲۷ هزار نوع قطعه را تحت مدیریت داشته و در یک بازه ده ساله از 15 میلیون مشتری خود پشتیبانی و مراقبت مستمر کرده و دریافت چنین نشانهای ارزشمندی مهر تاییدی بر این موضوع است. وی در تشریح جزییات بیشتر گفت: سام سرویس در حال حاضر ده انبار و هاب برای تامین نیازمندی های 852 نمایندگی خود در سراسر کشور دارد و مجموعاً توانسته برای حدود۳.۵۰۰ نفر در سراسر کشور اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.
نجفی در جایگاه رییس هیات مدیره انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی، ضمن انعکاس مشکلات و انتقادات برندهای معتبر این صنعت به مدیران سازمان حمایت گفت: متاسفانه نظارت و فشارها، اغلب متوجه شرکت های معتبر و شناسنامه دار شده در حالیکه مشکل اصلی، چالش و بحران پیش روی این بخش، از سمت شرکت ها و افراد غیر رسمی و نامعتبر است. برای نمونه مصرف کنندگان هنگام مراجعه به فضای مجازی برای شناسایی مراکز و نمایندگیهای اصلی و مجاز، با معضل شرکت های غیررسمی مواجه می شوند که با صرف هزینه هنگفت توانسته اند رتبه خود را بصورت غیرواقعی در جستجوی گوگل ارتقا دهند و خود را به غلط به عنوان مرجع اصلی و معتبر معرفی کنند. مشکل اما از جایی شروع می شود که چون عمدتاً خدمات ارایه شده توسط شرکت های مذکور توسط افراد مختلف و فاقد مهارت انجام می شود، بعضاً عدم صلاحیت های تخصصی و اخلاقی آنها از یک سو و از سوی دیگر عدم رسیدگی مناسب به شکایات مربوطه در مراجع ذیربط، منجر به سوءاستفاده از اعتبار برندهای معتبر و گسترش بدبینی افکار عمومی نسبت به موضوع خدمات پس از فروش در کشور شده و هر روز به عمق این بحران می افزاید.
وی در ادامه ضمن گلایه از برخی موازی کاریها، سیاستگذاریهای جزیی، متعدد، جزیره ای و متناقض افزود: عملا توان بخش قابلتوجهی از بدنه مدیریتی و کارشناسی شرکت های شناخته شدهای چون ما، صرف اثبات مکرر توانمندی و اعتبار اثبات شده می شود و به جای تمرکز بر ارتقا کیفیت خدمات به مشتریان، به ناچار انرژی زیادی از بدنه اجرایی و مدیریتی شرکت ها را به خود اختصاص می دهد.
نجفی در پایان از مدیران ارشد سازمان حمایت خواست تا با نگرشی جدید، بجای رویکرد نظارتی صرف، رویکرد حمایتی و تشویقی برای فعالین اقتصادی را نیز در اولویت خود قرار داده و اقدامات مراقبتی و کنترلی خود را بیشتر معطوف به بخش های غیر معتبر، غیرمجاز و متخلف نمایند و از این طریق هم از حقوق و اعتبار شرکتها و فعالین معتبر حمایت کرده و هم از مصرفکنندگانی که بدلیل بی اطلاعی، دچار مشکلات عدیده می شوند، حمایت عملی و کارآمد نمایند.