جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
تیتر20 گزارش می دهد:
تعداد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم در کل کشور به 738 شعبه فعال رسیده که این درحالیست که در یک سال گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم حدود 400 شعبه اضافه کرده است که نشان از رشد بیش از دو برابری تعداد شعبه‌های این برند صنعت خرده فروشی است .
کد خبر: ۶۰۴۵۲
آیا گندم در فرانچایز موفق عمل کرده است؟/ گروه صنعتی گلرنگ، پشتوانه قوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم
تیتر20 - امروزه با توجه به اینکه شاهد رشد قابل توجه‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مدل‌های هایپر مارکت و سوپر مارکت بوده‌ایم، برخی از برندهای نوظهور در صنعت خرده‌فروشی از ابتدا استراتژی خود را با ماهیت فروشگاه‌های سوپرمارکتی و با متراژ متوسط زیر 120 متر بنا نهاده‌اند که مدل رقابتی آن‌ها نیز با هایپرمارکت‌ها متفاوت است.

یکی از این برندهای جدید در این رابطه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم است که هدف آن نیز حفظ و توسعه کسب‌ و کارهای کوچک و حمایت از آن‌ها با مدل فرانچایزاست.این ‌درحالیست که به دلیل ماهیت محلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم و نفوذ در محله‌ها و نیز استقرار در نزدیکترین نقطه به مشتریان، این فروشگاه‌ها به طور متوسط در ابعاد  تا 120مترمربع در حال راه اندازی هستند و مدل کسب وکار آن‌ها مانند سوپر مارکت‌های محلی اما به شکل مدرن و یکپارچه است.

از سویی با توجه به اینکه امروز نزدیک به دو سال و نیم از آغاز به فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم می‌گذرد، این مجموعه توانسته با توجه به اهدافی نظیر تنوع بالای کالا،خدمت رسانی به مردم در همسایگی آن‌ها و زنجیره تأمین متمرکز به دستاوردهای مهمی  در صنعت خرده فروشی دست پیدا کند.

همچنین مزیت اصلی فرانچایز توسط برند گندم این است که می‌تواند شعب بیشتری را به سرعت در مکان‌های مختلف گسترش دهد. از آنجایی که متقاضیان فرانچایز امتیاز را می‌خرند تا آن را در اختیار داشته باشند و آن را اداره کنند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم بدون پذیرش ریسک‌های مالی که در صورت افتتاح مکان‌های جدید متحمل خواهند شد، رشد می‌کند. این رشد سریع، مزیت اصلی ساختار کسب و کار برند گندم بر اساس توسعه فرانچایز است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که کسانی که فرانچایز گیرنده از گندم هستند، با توجه به استراتژی این برند، از منافع زیادی از جمله سرمایه گذاری با ریسک کم، دسترسی‌ به بازار فروش مطمئن و از قبل تثبیت شده  سود دهی‌ سریع،  عدم نیاز به تبلیغات جداگانه، استفاده از آموزش‌های اولیه‌ شرکت فرانچایز دهنده و...، برخوردار خواهند شد که این مسئله مزیت رقابتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم در ارائه فرانچایز است، از سویی با توجه به مدل متفاوت بیزنسی و کسب و کار گندم نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به اصطلاح هایپر مارکت هستند و اینکه در بخش سوپر مارکتی گندم فعالیت می‌کند، کسانیکه اقدام به فرانچایز از این برند می‌کنند، منافع زیادی را عاید خود خواهند کرد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم  که در اوائل سال 1399 راه‌اندازی شد، در بهمن ماه  1399 حدود 110 شعبه افتتاح کرده بود، اما امروز بعد از گذشت نزدیک به دو سال تعداد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم در کل کشور به 738 شعبه فعال رسیده که این افزایش چشمگیرخود به نوعی در صنعت خرده فروشی یک رکورد محسوب می‌شود، این درحالیست که در یک سال گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم حدود 400 شعبه اضافه کرده است که نشان از رشد بیش از دو برابری تعداد شعبه‌های این برند صنعت خرده فروشی است.

گروه صنعتی گلرنگ، پشتوانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم
گروه صنعتی گلرنگ پس از تجارب گذشته در عرصه خرده فروشی و فروشگاه‌های ‌زنجیره‌ای با ماهیت‌های گوناگون تخفیف محور، هایپرمارکت و فروش اینترنتی، و با توجه به نیاز شدید کشور به خرده‌فروشی مدرن و اشتغالزایی و حفظ کسب‌وکارهای کوچک اقدام به راه‌اندازی سوپرمارکت‌های ‌زنجیره‌ای گندم کرده است.

مجموعه گلرنگ تبحر خاصی هم در عرصه پخش کالاها و کالاهای اساسی و هم در حوزه راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارد، از سویی این مجموعه دارای زیرساخت‌های مناسبی برای ورود به خرده خرده فروشی سوپرمارکتی و محله محور دارد و از دانش بومی شده در این رابطه برخوردار است .

 همچنین مجموعه گلرنگ دارای سیستم  نرم‌افزاری و سخت افزاری بسیاری قوی بوده و در تامین و بارگیری کالاها درابعاد وسیع بسیار حرفه‌ای است و در حوزه تحویل کالا به صورت مکانیزه عمل می‌کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز