پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
طی سالهای اخیر و به واسطه تحریمها دست خودروسازان برای عرضه محصولات جدید و ایجاد تنوع در صنعت و بازار خودرو بسیار بسته بود. با این حال طی یکی دو سال اخیر، ایرانخودرو با سرمایهگذاری و بهرهگیری از توان مهندسان خود توانسته محصولات متنوعی به بازار عرضه کند. محصولاتی که طیف مختلفی از اقشار جامعه و همچنین سنین مختلف را شامل میشود.
کد خبر: ۶۰۵۸۰
تیتر20 - ضمن اینکه ایرانخودرو برای سال آینده نیز برنامههای بسیاری دارد و چند محصول جدید نیز سال آینده رونمایی یا تولید و عرضه خواهد شد.این روند نشان میدهد که این شرکت بزرگ خودروسازی ایران با دست پر و با برنامههای متنوع قصد دارد نیاز بازار و صنعت خودرو را تامین کند.
ایجاد تنوع و عرضه محصولات با امکانات بیشتر از راهبردهای اصلی ایرانخودرو برای گسترش بازار و تامین نیازهای مختلف مصرفکنندگان است. در همین راستا هفته گذشته دو محصول دنا فول آپشن با نام دنا جوانان و همچنین تارا سال رونمایی و روی خط تولید قرار گرفت.
هدف ایرانخودرو از عرضه دناجوانان و تارا سال چیست؟
بازار ایران و مصرفکنندگان ایرانی علاقه بسیاری به خودروهایی با قدرت پیشرانه بالا و به اصطلاح خودروهایی با اسب بخار بالا دارند. با تولید موتور جدید ایرانخودرو با نام EFP این فرصت فراهم شده تا به یکی از خواستههای قدیمی مشتریان ایرانی، یعنی محصولی داخلی با موتوری قدرتمند جامه عمل پوشانده شوند.
دنا جوانان با این موتور قدرتمند عرضه میشود و به جدیدترین امکانات رفاهی و ایمنی مجهز شده است. تارا سال نیز با 10 بهبود نسبت به نسخه قدیمی عرضه میشود تا دو محصول فول آپشن از سوی ایرانخودرو به بازار عرضه شود.
عرضه محصولات با امکانات بالا نیاز اصلی بازار خودرو ایران است. ایرانخودرو نیز با توجه به نیاز بازار این دو محصول جدید را روی خطوط تولید خود قرار داده است.
آپشنهایی ایرانخودرو همرده محصولات روز دنیا
قوای محرکه جدید«موتور جدید پرقدرت EFP با گشتاور ۲۴۰نیوتونمتر و گیربکس ششسرعته» و افزودن سیستمهای جدید کیلس، سنسور نور و باران، سامانه پایش فشاد باد تایرها از جمله ویژگیهایی است که به محصولات جدید ایرانخودرو افزوده شده تا بتواند همپای سایر محصولات، خودرویی در کلاس جهانی و با قیمت مناسب عرضه کند.
همچنین در کنار بهینهسازی محصولات، ایرانخودرو تنوع رنگ را هم برای مشتریان در نظر گرفته تا افرادی که به خودروهایی چهرهای متفاوت علاقمند هستند بتوانند از پوشش رنگی باکیفیت بهرهمند شوند.
ضمن اینکه گرمکن صندلی، تغییر گرافیک چراغ عقب، جعبه ذخیرهکننده برخی محتویات برای صندلی عقب و جلو و تغییر محل کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی به روی درها ازجمله خواستههای مشتریان بوده که در محصولات اعمال شده است.
بازار پس از عرضه نسخههای جدید دناجوانان و تارا سال؟
مشتریان همواره به دنبال خودروهایی بودهاند که در عین اینکه قیمت مناسبی دارد، امکانات رفاهی بالایی داشته باشد. ایرانخودرو با عرضه این دو محصول به درستی کمبود بازار خودرو ایران را هدف گرفته است. خودرویی که با قوای محرکه قدرتمند، قیمت ارزان و امکانات بسیار فراوان نیاز اصلی بازار خودرو است.
بنابراین پیشبینی میشود که تقاضا برای این دو خودرو طی سال آینده بسیار رشد کند. در حال حاضر با قیمت این دو محصول عملا محصول با کیفیتی در بازار وجود ندارد و رنج قیمتی محصولات چینی مونتاژی نیز به بیش از 800 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
به نظر میرسد دناجوانان و تارای سال در بازار بیرقیب هستند و امکانات بالای این دو خودرو مشتریان برخی محصولات مونتاژی را به سمت این دو خودرو ساخت داخل سوق خواهد داد.
تاثیر مثبت و ایجاد رقابت در بازار با عرضه دو محصول جدید آبیپوشان
رقابت یکی از نکات مغفول مانده در صنعت خودرو بوده است. با وجود اینکه خودروسازان بسیاری در بازار وجود دارند اما به جهت مشکلات بسیار خودروسازان به لحاظ کیفی و فنی از رقبای خود عقب بودند. خودروهای پر از آپشن یکی از مواردی بوده که بازار به آن علاقه داشته است.
این مساله رمز موفقیت خودروهای مونتاژی در بازار بوده است،خودروهایی که بدون رقیب در بازار ایران تاخت و تاز کردهاند. با این حال این خودروها امروز دو محصول جدید ایرانخودرو را در کنار خود میبینند و رقابت بین خودروهای ساخت داخل و مونتاژی آغاز شده است.
با عرضه محصولات دیگر ایرانخودرو در سال آینده، رقابت بیش از پیش سختتر خواهد شد و خودروسازان دیگر با چالش فروش مواجه خواهند شد. رشد و توسعه محصولات ایرانخودرو بازار را به شدت رقابتی خواهد کرد و این در نهایت به نفع مشتری داخلی خواهد بود، چرا که میتواند محصولی با کیفیت و امکانات بالا را با میلیونها تومان قیمت پایینتر نسبت به سایر محصولات خریداری کند.