جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
تیتر۲۰ گزارش می دهد؛
در حالی که شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان در دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۳۱۰ تومان سود ساخته و همین مسئله احتمال افزایش مشارکت در خرید سهام را بالا برده، اما از طرف دیگر ادامه روند نزولی شاخص و کمبود نقدینگی سهامداران به مانعی برای مشارکت بالا تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۰۷۰۵
سودسازی انتخاب مشارکت بالا را تضمین می کند؟ /عرضه اولیه انتخاب زیر سایه شاخص نزولی بورس
تیتر۲۰- پذیرش سهام شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان (سهامی‌عام) در ۲۱دی‌ماه سال‌جاری، در بازار اول فرابورس ایران انجام شد و سهام این شرکت ۳۰ بهمن ۱۴۰۱  توسط سهامدار عمده آن شرکت به روش ترکیبی و طی دومرحله انجام عرضه خواهد شد.

 تعداد کل سهام این شرکت ۱۰میلیارد سهم است که از این تعداد، ۴۰۰میلیون سهم، معادل ۴‌درصد از کل سهام قابل عرضه خواهد بود. 

در این عرضه اولیه برای گروه نخست یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به روش ثبت‌سفارش، تعداد ۲۵۰میلیون سهم معادل ۵/ ۲‌درصد کل سهام شرکت عرضه می شود که سهم هر کد بورسی ۵ میلیون سهم خواهد بود و ۱۵۰ میلیون سهم یعنی یک و نیم درصد به سایر سهامداران عرضه خواهد شد و هر کد حقیقی می تواند حداکثر ۳۰۰ سهم خریداری کنند.

شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان در دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۳۱۰ تومان سود ساخته و براساس عملکرد شرکت پیش بینی شده در گزارش مالی سال آینده به ازای هر سهم حدود ۴۵۰ تومان سود بسازد و همین مسأله باعث افزایش استقبال سرمایه گذاران برای خرید سهام گروه انتخاب خواهد شد و مطرح شدن موضوع مجوز افزایش قیمت محصولات و باز شدن بستر صادرات از دیگر عواملی است که می تواند به رشد تقاضا برای سهام کمک کند.

با این حال ریسک هایی هم برای عرضه اولیه در مقطع کنونی وجود دارد؛ از یک سو شاخص کل بورس در روندی نزولی قرار گرفته و بسیاری از سهامداران خرد که برای خرید عرضه اولیه به نقدینگی نیاز دارند نمی توانند سهام پرتفوی خود را عرضه کنند و این مسأله احتمالا مشارکت در عرضه اولیه را تحت تاثیر قرار می دهد.

در مرحله نخست عرضه اولیه به دلیل اینکه صندوق های سرمایه گذاری مشارکت می کنند دامنه کشف قیمت ۱۴۳۳ تا ۱۹۰۰ تومان خواهد بود و از آنجایی که ارزش گذاری هر سهم ۲۳۰۰ تومان انجام شده است، به طور قطع معامله در سقف قیمت مچ خواهد شد. در مرحله دوم عرضه اولیه مبنای قیمت عرضه همان قیمت کشف شده در مرحله نخست خواهد بود.

در ابتدای سال ۹۹ عرضه اولیه سهام با مشارکت بیش از ۳ میلیون کد حقیقی انجام می شد و بعد از اینکه روند نزولی شاخص کل بورس اتفاق افتاد مشارکت ها تا سطح یک میلیون کد حقیقی کاهش یافت و در شرایط کنونی هم پیش بینی می شود تقاضا برای خرید سهام بیش از یک میلیون کد حقیقی خواهد بود.

همچنین با توجه به اینکه در یک هفته اخیر شاخص کل بورس درجا زده یا افت داشته پیش بینی می شود از ابتدای هفته معاملات متعادل و مثبتی را داشته باشد و این مسأله به مشارکت بیشتر در عرضه اولیه کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز