پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
تیتر20 بررسی کرد؛
یکی از مهمترین انتقاداتی که در گذشته به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند وارد می‌شد، این بود که خیلی از کالاها و محصولات عرضه شده در این فروشگاه حتی از سطح بازار نیز گران‌تر بود، اما در شرایط جدید این موضوع به نظر می رسد که رفع شده و قیمت‌ها در فروشگاه زنجیره ای شهروند به سوی رقابتی‌تر شدن بیشتر حرکت می کند، که این موضوع می‌تواند به احیای برند 28 ساله شهروند کمک کند.
کد خبر: ۶۰۷۱۵
تحول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند؛ از توجه به مشتری مداری تا عرضه محصولات با قیمت رقابتی
تیتر20 - فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند که از سابقه 28 ساله برخوردار است، با توجه به لزوم توسعه ساختاری و سیستمی خود،از سال 1400 وارد فاز جدیدی برای ارائه خدمات شده و در سال 1401 نیز با تغییر رویکرد در این برند فروشگاهی، شهروند وارد فاز توسعه کمی و کیفی شده است.
بر این اساس راهبرد این فروشگاه به استانداردهای هایپر مارکت تغییر پیدا کرده که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است، این درحالیست که شهروند با این تغییر رویکردی که در دستور کار خود قرار داده، در مسیر بهبود عملکرد قرار گرفته که این موضوع را از چند جنبه می توان مورد ارزیابی قرار داد.

این درحالیست که طی یک سال گذشته برند شهروند مجموعه فعالیت‌های موثری را در صنعت خرده‌فروشی کشور انجام داده و در حال حاضر متناسب با تغییر فضای کسب‌و‌کار، شکل خدمات‌دهی در این مجموعه نیز توسعه یافته است.

برخورد مناسب پرسنل و فعال‌تر شدن در راهنمایی مشتریان
یکی از مهمترین موضوعاتی که همواره در قبال فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح بوده، بحث مشتری‌مداری است که در این زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با توجه به تغییر رویکردی که داشته‌، توانسته با برخورد خوب پرسنل با مشتریان و فعال شدن پرسنل و کارمندان این فروشگاه در سطح شعبه نسبت به راهنمایی و مشاوره به مشتریان اقدام کنند، مسئله‌ای که در گذشته در شهروند به ندرت دیده می‌شد.

اما امروز در هر یک از راهروهای شعب مختلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در شرایط مختلف پرسنل فروشگاه پاسخگویی مشتریان هستند که این موضوع یکی از تغییراتی است که شهروند طی این چند وقت آن را تجربه کرده، که این موضوع در افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر نیز تاثیر بسزایی داشته است.

ایجاد تنوع بیشتر در سبد محصولات
یکی از جنبه‌های مهم هایپر مارکت محور شدن فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، ایجاد تنوع بیشتر کالاها و تامین کالاها از برندهای بیشتر شناخته‌ شده است. درگذشته شهروند از تعداد محدودی از برندها و تامین کنندگان کالا، موجودی خود را تهیه می‌کرد، اما در حال حاضر این رویکرد شهروند به  طور کلی تغییر پیدا کرده، بطوری که امروز مشتریان شهروند در برخی کالاها حتی بیشتر از ۱۰ انتخاب از برندهای مختلف دارند که این موضوع باعث شده، قدرت انتخاب مشتریان شهروند بالا برود، از سوی دیگر این تنوع کالا به یک برگ برنده برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در صنعت خرده فروشی کشور تبدیل شده که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ارائه محصولات با قیمت های واقعی و رقابتی
یکی از مهمترین انتقاداتی که در گذشته به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند وارد می‌شد، این بود که خیلی از کالاها و محصولات عرضه شده در این فروشگاه حتی از سطح بازار نیز گران‌تر بود، اما در شرایط جدید این موضوع به نظر می رسد که رفع شده و قیمت‌ها در فروشگاه زنجیره ای شهروند به سوی رقابتی‌تر شدن بیشتر حرکت می کند، که این موضوع می‌تواند به احیای برند 28 ساله شهروند کمک کند.

از سوی دیگر یکی دیگر از استراتژی‌هایی که فروشگاه‌های زنجیره ای شهروند دنبال می‌کند، توسعه فروشگاه‌های شهروند محله است، که در کنار هایپر مارکت‌های شهروند، سطح پوشش خوبی را در دو استان تهران و البرز ایجاد کرده است، در همین راستا برند فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با 142 هزار متر مربع دارای 50 شعبه  است.

این درحالیست که موضوع توسعه شبکه شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود و 8 شعبه جدیدی که اخیرا به بهره‌برداری رسیده نیز در همین قالب بوده است، همچنین این روند ادامه خواهد داشت و فروشگاه‌های شهروند محله دیگری نیز تا پایان سال با مشارکت بخش خصوصی، افتتاح خواهند شد، از سویی این مسئله بسیار مهم است، زیرا با توجه به وضعیت حمل و نقل و آلودگی هوا و سفرهای دورن‌شهری در پایتخت، راه‌اندازی چنین فروشگاه‌هایی در سطح محلات از سوی شهروند می‌تواند باعث کاهش سفرهای درون شهری و کاهش آلودگی هوا شود.

با توجه به این اقدامات انجام شده، تعداد مشتریان مراجعه‌کننده به شهروند در سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو شده، به طوریکه میزان فروش فروشگاه های زنجیره ای شهروند، در 9 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 14 درصدی روبرو بوده است، به طور قطع اگر این اقدامات شهروند همچنان ادامه داشته باشد، این موضوع دو تاثیر قابل توجه به دنبال خواهد داشت، در وهله اول میزان مشتریان و فروش شهروند افزایش خواهد یافت که این موضوع برای این فروشگاه زنجیره‌ای از اهمیت بسزایی برخوردار است، در وهله دوم میزان رضایت شهروندان تهرانی نیز از این فروشگاه افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
موضوعات روز