جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
با افزایش هزینه‌ها، بسیاری از آمریکایی‌های مسن‌تر نحوه خرید و غذا خوردن خود را در خارج از خانه تغییر داده‌اند. برای برخی، ممکن است این اتفاق بر سلامتی آنها تاثیر بگذارد یا احساس انزوا در آنها ایجاد کند. مرلین میلر، ۸۹ ساله، یکی از آمریکایی‌های مسن است که به دلیل افزایش قیمت غذا، نحوه غذا خوردن خود را تغییر داده است.
کد خبر: ۶۰۹۳۸

تیتر۲۰- برای بیش از نیمی از سال گذشته، مرلین میلر در استفاده از بودجه غذایی خود صرفه‌جویی کرده است. خانم میلر ۸۹ ساله با چک ماهانه مستمری تامین اجتماعی به عنوان تنها درآمدش، خواربارهای موردنیاز خود را در والمارت خریداری می‌کند. او به دلیل گرانی دیگر هیچ غذای آماده‌ای نمی‌خرد و به جای گوشت، پنیر و لوبیا می‌خورد. خانم میلر، که در جامعه سالمندان در‌Crest Hill، در جنوب غربی شیکاگو زندگی می‌کند، گفت: من تا ۹۰‌درصد از خرید هر گونه گوشت اجتناب می‌کنم زیرا بسیار گران است. در سراسر ایالات متحده، افزایش قیمت‌ها در خواربارفروشی‌‌‌ها و رستوران‌‌‌ها قدرت خرید تعداد بسیاری از آمریکایی‌‌‌ها از جمله تعداد زیادی از افراد بالای ۶۵ سال را که معمولا در خارج از خانه خرید می‌کنند و غذا می‌‌‌خورند، تغییر داده است. در حالی که انتظار می‌رود قیمت مواد غذایی در سال‌جاری کمی تعدیل شود، بسیاری از مردم همچنان احساس فشار خواهند کرد. به گفته وزارت کشاورزی، پس از افزایش نزدیک به ۱۰ درصدی در سال گذشته، انتظار می‌رود قیمت مواد غذایی در سال ۲۰۲۳، تا ۷‌درصد دیگر افزایش یابد.

قیمت لبنیات، غلات و محصولات فرآوری‌شده همچنان در حال افزایش است. طبق گزارش بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، قیمت تخم‌مرغ که زمانی یک وعده غذایی کم‌هزینه بود، در دسامبر از ۷۸/ ۱ دلار در سال گذشته به میانگین ۲۵/ ۴ دلار در هر دوجین رسید. بر اساس مطالعه‌‌‌ای که در ماه ژانویه توسط بانک فدرال رزرو نیویورک منتشر شد، همراه با قیمت‌های بالاتر حمل‌‌‌ونقل و مسکن، افزایش هزینه غذا توسط خانواده‌‌‌های کم‌‌‌درآمدی که درآمد سالانه آنها ۵۰‌هزار دلار یا کمتر است، به‌‌‌طور جدی احساس می‌شود. طبق داده‌های اداره سرشماری، در سال ۲۰۲۱، حدود شش میلیون آمریکایی بالای ۶۵ سال که بیش از ۱۰‌درصد جمعیت این کشور است، زیر خط فقر زندگی می‌کردند و در حالی که مزایای بیمه تامین اجتماعی در این کشور در سال‌جاری ۷/ ۸‌درصد افزایش یافته است و بزرگ‌ترین تعدیل تورمی آنها در چند دهه اخیر رخ داده، اما هنوز برای بسیاری از بازنشستگان کافی نیست. با افزایش قیمت‌ها، کارشناسان نگران هستند که افراد مسن‌‌‌تری که از سلامت جسمانی یا روانی ضعیفی برخوردار هستند یا درآمد کمتری دارند، در معرض خطر بیشتری برای نداشتن غذای کافی یا خوردن غذاهای سالم کمتر قرار دارند.

اگر آنها از فعالیت‌‌‌هایی مانند غذا خوردن خارج از خانه با دوستان خودداری کنند، این فشار همچنین می‌تواند آنها را از نظر اجتماعی منزوی کند. دکتر پریتی مالانی، استاد پزشکی در دانشگاه میشیگان و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی نظرسنجی ملی در خصوص دوران کهنسالی سالم، گفت: اینها افرادی هستند که احتمال ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و خطر سرطان دارند. برای آنها غذا بخشی از سلامتی آنهاست و در حال حاضر پول به مانع بزرگی برای تغذیه سالم برای بسیاری از مردم تبدیل شده است.

در حالی که بسیاری به دلیل پس‌‌‌اندازهای قابل‌توجه یا درآمد حاصل از بازنشستگی یا سایر حساب‌‌‌های بازنشستگی، عادات خرید مواد غذایی و غذا خوردن خود را اندکی تعدیل کرده‌‌‌اند، تعدادی از بازنشستگان در سراسر ایالات متحده می‌‌‌گویند قیمت‌ها رفتار آنها را تغییر داده است. برخی در حال کندن کوپن‌‌‌ها و اولویت‌بندی اجناس برای هفته پیش روی خود هستند تا فقط اجناسی را که تخفیف دارد و مطمئن هستند به آن نیاز دارند بخرند. برخی اکنون از والمارت، دلارتری و دیگر فروشگاه‌های دارای تخفیف خرید می‌کنند. برخی می‌گویند که کمتر گوشت و خوراکی‌هایی مانند نوشابه، بستنی یا الکل می‌خرند. برخی نیز برای اولین بار به بانک‌های مواد غذایی مراجعه می‌کنند.

لیندا نایگارد، ۷۲ ساله، که در ایالت واشنگتن زندگی می‌کند، گفت: به نقطه شکست خود نزدیک شدم و مجبور شدم به بانک غذا رجوع کنم. او گفت که برای درآمد خود بیشتر به مستمری تامین اجتماعی متکی است. او گاهی به یک بانک مواد غذایی می‌رود تا پیاز، هویج، سیب زمینی و سایر سبزیجات و همچنین لبنیات را تهیه کند. در حالی که برخی از سالمندان می‌گویند از سختی‌های زندگی خود عصبی هستند، از اینکه ارتباط خود را با دیگران قطع کنند حتی بیشتر می‌ترسند. کالین هفلین، استاد مدیریت دولتی و روابط بین‌الملل در دانشگاه Syracuse که در نگارش کتابی در مورد ناامنی غذایی آمریکایی‌‌‌های مسن‌‌‌ همکاری می‌کند، گفت: عدم‌دسترسی به غذا می‌تواند این قشر را از نظر اجتماعی منزوی‌‌‌تر کند. برای برخی، این می‌تواند به معنای پایان شام یکشنبه در خانه آنها باشد، زیرا آنها دیگر توانایی تامین غذای خانواده خود را ندارند.

غذا، برای بسیاری از افراد مسن، راهی است برای جمع کردن خانواده دور هم و اگر توانایی مالی آن را نداشته باشند، این کار را انجام نمی‌‌‌دهند یا اگر انجام دهند در طول هفته غذای کمتری برای خود خواهند داشت. برخی از آنها که در بیشتر دوران پاندمی از رستوران‌‌‌ها و شلوغی دوری می‌‌‌کردند، مشتاق بودند با دوستان خود برای صرف شام بیرون بروند، اما این شب‌‌‌ها برایشان گران تمام می‌شود. شارون کوهن، ۷۳ ساله، که برای چند دهه صاحب یک شرکت تجاری بود، گفت: من یک یا دو بار در هفته شروع کردم به بیرون رفتن برای صرف ناهار، اما بعد از آن قیمت هر وعده به ۲۰ دلار رسید و این پول زیادی است.

در حالی که خانم کوهن و همسرش، ژان هنری ماتورین، ۸۰ ساله، مشمول دریافت پس‌‌‌انداز بازنشستگی از سوی کارفرمایان خود می‌شوند، سعی می‌کنند در صورتی که یکی از آنها یا هر دوی آنها نیاز به اقامت در یک مرکز مراقبت‌‌‌های بهداشتی داشته باشند، این پول را برای آن روز پس‌‌‌انداز کنند. در این بین، آنها سعی می‌کنند قبوض خود را بپردازند و همچنین هزینه‌ای برای تعمیرات و نگهداری خانه ۳۰۰ ساله خود در Conn Newtown، در نظر بگیرند. همچنین خانم کوهن و همسرش برای افزایش پس‌انداز خود به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها بوده‌اند. آنها دمای خانه خود را کم کرده‌اند و قبض تلفن را کاهش داده‌اند.

خانم کوهن گوشت گاو کمتری می‌‌‌خرد و خوراکی‌های مورد علاقه‌‌‌اش را در اواخر ژوئیه فقط زمانی که در تخفیف هستند خریداری می‌کند و حتی با وجود اینکه خانم کوهن عاشق گوشت ماهی است، از خوردن آن اجتناب می‌کند و در عوض غذاهای دریایی ارزان‌تر می‌خورد. او با خنده گفت: ما احتمالا در سال گذشته بیشتر از همیشه ماهی تن خورده‌ایم. اما پس از دو بار ابتلا به سرطان در پنج سال گذشته، خانم کوهن گفت که او نیز در مورد تغذیه سالم آگاه است. او می‌گوید: من متوجه شدم که نمی‌توانم همه چیز را کاهش دهم. بنابراین ما اکنون مقادیر کمتری موادغذایی می‌خریم و سعی می‌کنیم صرفه‌جویی کنیم./دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
موضوعات روز