پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
گروه صنعتی انتخاب در سال های اخیر علاوه بر اینکه توانسته صادرات لوازم خانگی به بازارهای اروپایی داشته باشد، در بازار کشورهای همسایه محبوبیت پیدا کرده و اگر شرایط بازگشت ارز توسط دستگاه های متولی فراهم شود گروه انتخاب قابلیت رشد چند درصدی صادرات هم دارد.
کد خبر: ۶۰۹۸۳
تیتر ۲۰- لوازم خانگی در سال های اخیر به سبد صادراتی ایران اضافه شده و به طور متوسط سال گذشته حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار صادرات در صنعت لوازم خانگی انجام شد و این دستاوردی بود که با همت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک محقق شد، چراکه این شرکت صاحب گستردهترین زنجیره ارزش صنعت لوازم خانگی در غرب آسیا است و به دلیل سرمایه گذاری گسترده در سال های گذشته و تلاش برای بومی سازی فناوری تجهیزات این صنعت توانسته در دوسال گذشته رشد بیش از 80 درصدی در زمینه صادرات محصولات لوازم خانگی به کشورهای خارجی داشته باشد.
همچنین به ذلیل رشد بیش از 2 برابری مقاصد صادراتی محصولات خود این ظرفیت را ایجاد کرده که سهم صادرات خود را در یک روند صعودی قرار دارد و به دلیل گستردگی بازارها از تحریم غربی ها هم مصون مانده است و این ظرفیت ها باعث شد تاامسال تندیس صادرکننده نمونه را که به دلیل پیشگامی در حوزه صادرات محصولات لوازم خانگی به بزرگترین این مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی ایران اهدا شود.
بر همین مبنا علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم اعلام کرد که گروه صنعتی انتخاب یکی از افتخارات صنعت کشور است که علاوه بر رفع نیاز داخل، ظرفیت صادراتی هم دارد و براساس آن می تواند چشم انداز خوبی را در حوزه لوازم خانگی ترسیم می کند.
صادرات محصولات لوازم خانگی برندهای وابسته به این گروه صنعتی از سال 2021 به کشورهای اروپایی آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. در واقع امروزه یخچال اسنوا در طرحها و رنگهای مختلف و کارایی های بسیار بالا تولید می شوند و به دلیل اینکه مطابق با استانداردهای جهانی و به روز تولید می شوند در بازارهای جهانی و اروپا در حال کسب محبوبیت است.
هرچند امروز در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، امارات و اردن کاملا شناخته شده است و این کشورها جزو مقاصد اصلی صادرات لوازم خانگی این شرکت محسوب می شوند و البته با توجه به ملاحظات تحریمی اطلاعات دقیق از میزان صادرات و کالاهای این شرکت منتشر نمی شود.
به طور کلی صادرات یک مقوله جدا از بازار داخل است و اگر سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی تسهیلات لازم در زمینه بازگشت ارز انجام دهند و همچنین زمینه ورود به بازارهای صادراتی از طریق دیپلماسی اقتصادی وجود داشته باشد، صادرات گروه انتخاب توسعه قابل توجهی خواهد داشت و این مسئله به معنی بی توجهی این برند به بازار داخلی نیست و همواره تامین بازار داخلی جزو اولویتهای شرکت بوده است، در سال های اخیر در راستای ارتقای کیفیت و تامین رضایت مشتریان این شرکت لباسشویی ها و یخچال فریزر را در مدلهای جدیدتر و متنوعی تولید کرده که به مراتب به آپشنهای آنها نیز افزوده است تا جایی که لباسشویی و یخچال هیتاچی دوو جدید با ساختار جدیدی که پیدا کرده اند جزو با کیفیت ترین و بهترین نوع لباسشوییهای جدید به شمار می آیند.