پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها تاخیرات پروازی نوروز ١۴٠٢ کاهش یافته و تاخیر نامتعارف نداشتیم گفت: ایرلاین‌ها و سایت‌های گران‌فروش متخلف شناسایی شدند و طبق قانون جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۶۱۳۱۲

تیتر۲۰- جعفر یازرلو درباره تخلفات گرانفروشی بلیت هواپیما اظهار داشت: تخلفاتی در حوزه گرانفروشی بلیت هواپیما از سوی دو ایرلاین و تعداد موتور جستجو و سایت‌هایی فروش بلیت انجام شد که تمام این تخلفات احصا و شناسایی شده و بنابر قانون و مقررات با آنها برخورد و جریمه صورت خواهد گرفت. 

وی افزود: گشت‌های لحظه‌ای و بررسی شکایات مسافران انجام می‌شود و اگر ایرلاین یا شرکتی مرتکب به تخلف شده باشند، تمام جریمه‌ها اعلام و علمیاتی می‌شوند.

وی تاکید کرد: براساس آیین‌نامه حقوق مسافر ایرلاین‌ها بابت تاخیر هم جریمه می‌شوند که البته امسال با راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات نوروزی تاخیرات نسبت به نوروز سال گذشته کاهش پیدا کرده‌ است. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به نحوه عملکرد این مرکز برای کاهش تاخیرات پروازی گفت: مرکز مدیریت و کنترل پروازها برای اولین بار راه‌اندازی شده و امسال تاخیر نامتعارفی نداشتم و میزان تاخیرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز کاهش پیدا کرده چراکه تمام مدیران عملیات پروازی شرکت‌های هواپیمایی (OCC) در این مرکز حضور دارند و عملیات پروازی شرکت مربوطه را به طور لحظه‌ای نظارت و رصد می‌کنند و اگر تاخیری به هر دلیلی پیش بیاید برای رفع آن به صورت آنلاین با سایر دستگاه‌های مرتبط برای رفع آن مشکل تاخیری ارتباط برقرار می‌کنند و امکان هماهنگی و همکاری لحظه‌ای بین شرکت‌ها برای رفع مشکل وجود دارد.

وی گفت: اگر شرکت نتوانست مشکل را برطرف کند با تصمیم مرکز در سریع‌ترین زمان امکان برقراری پرواز پشتیبان و جایگزین برای آن هواپیما از سوی سایر ایرلاین‌ها ایجاد می‌شود تا پروازها با کمترین تاخیر برقرار شوند. 

یازرلو ادامه داد: همین هم افزایی شرکت‌ها با مدیریت مرکز خدمات نوروزی باعث کاهش تاخیرات نسبت به سال گذشته شده‌است./ایلنا

ارسال نظرات
موضوعات روز