پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) نقش مهمی در توسعه اهداف معدنی کشور دارد اما متاسفانه در چند سال اخیرعملکرد ویژه ای از خود نشان نداده است و همین موضوع می تواند باعث تضیف جایگاه آن شود.
کد خبر: ۶۱۶۰۸
تیتر20 - نزدیک به 2.5 سال است که وجیه اله جعفری سکان هدایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران را در اختیار دارد اما در این دو سال شاید اتفاقاتی که در گذشته ایمیدرو شاهد آن بود رخ نداده است.
درواقع نگاهی به عملکرد جعفری نشان می دهد که او تنها میز خود را از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به خیابان سپهبد قرنی انتقال داده است.
متاسفانه درون گرا شدن ایمیدرو در 2 سال اخیر یکی از نقاط ضعفی است که حتی با جا به جایی مدیر روابط عمومی آن هم تغییر نکرد.
پس از نقدهای بسیار در خرداد ماه سال گذشته ایمیدرو تصمیم گرفت در چند نشست از رسانه های تخصصی دعوت کرده تا پرسش و پاسخی با جعفری داشته باشند و روند ارتباط با رسانه ها نیز محدود به چند سفر خبری که از سوی مجتمع های معدنی و صنایع معدنی برنامه ریزی شده بود و همچنین ارسال خبرهای درون سازمانی محدود شد.
بدون شک محدود کردن یک سازمان در بحث ارتباط با رسانه ها و خبرنگاران نمی تواند رشد و بالندگی به همراه داشته باشد،در حالی که گاها نقدهای مطرح شده می تواند به شناسایی نقاط ضعف کمک کرده تا با نگاه کارشناسی در مسیر حل آن قرار گرفت.
در دوره های گذشته، ایمیدرو شاهد اجرای طرح های مهم ملی و همچنین ایجاد زمینه هایی برای برقراری روابط خارجی بود. هرچند که جعفری در چند خبر از برقراری این روابط خبر داد اما دست کم در یک سال اخیر این مجموعه نشست های مهمی در حوزه روابط بین الملل نداشته است.
نگاهی به خبرهای یک سال اخیر نشان می دهد، جعفری بیشتر بر پیش برد اهداف و برنامه ها مانند همکاری با شرکت های دانش بنیان، اجرای طرح گوهرسنگ ، توسعه اکتشافات و... تاکید دارد. درواقع بیشتر خبرها رنگ و بوی شعاری به خود گرفته است و بیشتر اقدامات به زیرمجموعه ها سپره شده است.
ایمیدرو در دوره های قبلی سال های طلایی داشت که منجر به افتتاح طرح های بزرگی و تکمیل 7 طرح فولادی شد اما انتظار بر آن بود که حضور یک فرد معدنی که سال ها تجربه حضور در سمت های مهمی همچون حضور در معاونت معدنی دارد، منجر به اتفاقات مهم در ایمیدرو شود. هرچند کشف ذخایر ارزشمندی در یک سال اخیر خبرساز شد اما اطلاع رسانی های ضعیف باعث شد تا چندان اطلاعات کاملی در اختیار رسانه ها قرار نگیرد. به نظر می رسد تحول در نگاه رسانه ای ایمیدرو بتواند بخشی از این مشکل را حل کند .
این در شرایطی است که این سازمان نقش مهمی در توسعه بخش معدن و از میان برداشتن موانع و مشکلات دارد. امروز بخش معدن بیش از هر زمان دیگری نیازمند نگاه جسورانه مدیران است تا بتواند مشکلات و چالش ها در این بخش را حل کند.