شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
تیتر20 بررسی می کند؛
مکث موتور در کنار عرضه محصولات با کیفیت،یکی از اصلی ترین گام هایی که باید بردارد،توسعه شبکه خدمات و نمایندگی هایش است.این برند نیاز دارد که هویت مستقل خود را خلق کند و خدمات پس از فروش ناب می تواند این نام و نشان را پر رنگ تر کند.
کد خبر: ۶۱۹۳۵
راه طولانی مکث موتور برای خلق نگاه مستقل از ماموت
تیتر20 -  "مکث موتور به عنوان بال آسیایی گروه ماموت خودرو با هدف توسعه نوآورانه سبد محصولات در حوزه‌های پرطرفدار بازار، در سال 1399 تاسیس شد تا با رویکردی نو و پایبندی به خط‌ مشی و اصول بنیادین شرکت، به تقاضای طیف گسترده‌تری از مشتریان پاسخ دهد.

مکث موتور عرضه محصولات خود را در سال ۱۴۰۰ با معرفی یک پیکاپ توانمند و با قابلیت های آفرودی با نام کلوت آغاز کرد و با وجود مزیت‌های رقابتی توانست به جایگاه مناسبی در این کلاس دست پیدا کند .

بدین ترتیب زمینه توسعه و ارائه دیگر محصولات نیز متناسب با نیاز بازار فراهم شد. پس از کلوت و جهت ورود به بازار خودروهای سواری، خودروی تیارا نیز به سبد محصولات مکث موتور اضافه شد که در حال حاضر شاهد تردد آن در خیابان‌های کشور هستیم. به طور کلی می‌توان گفت که ماموریت مکث موتور، عرضه و تولید خودروهای با کیفیت در کلاس‌های سواری، تجاری سبک و الکتریکی، همراه با ارائه خدمات گسترده و بهره‌گیری از رهیافت‌های خلاقانه است."

همین تعریف ساده که در وب سایت این گروه قرار گرفته است نشان می دهد که این شرکت با توجه به تعدد بازیگران و شدت رقابت در بازار،خواسته است که با اشاره به نام ماموت،قدمت و قدرت خود را نشان بدهد.همین هوشمندی در اولین محصول به شدت نیز به کار آنان آمد و کلوت به رغم شباهت هایی با حداقل دو محصول دیگر توانست از سرعت فروش بسیار بالایی برخوردار شود.

به نحوی که بسیاری عنوان کردند که کلوت مکث موتور بدون مکث به فروش رفت.ولی زمان نشان داد که این بدون مکث بودن،ریشه در نام ماموت دارد.

هر چند این شرکت بال آسیایی ماموت خودرو به شمار می آید،اما به نظر می رسد برای رسیدن به استانداردهای آن شرکت راه  پر پیچ وخمی را پیش رو داشته باشد. استقبال متقاوت از تیارا به خوبی این موضوع را بیان می کند. به بیان دیگر سرعت فروش و نحوه مواجهه مشتریان با این محصول نسبت به کلوت نشان می دهد که شاید برخی انتظارات برآورده نشده است.

در واقع می توان گفت که این شرکت طی سال های اخیر تمام توان و تلاش خود را برای خلق هویت مستقل به کار گرفته است تا برندینگ را به طور موازی به کار ببرد.

یکی از ابزار های دستیابی به این مهم  توسعه و گستردگی خدمات پس از فروش مکث موتور است.البته برخی موارد فنی کلوت که ابتدا با اشکال مواجه و سپس برطرف شده بود نیز بی تاثیر نیست.با این حال به نظر می رسد که عمده ترین بحث را می توان متوجه خدمات پس از فروش دانست.هر چند از نظر اقتصادی تعدد شعب باید متناسب با فروش باشد.

ولی وقتی برندی در سایه ماموت حرکت می کند،باید بداند که انتظارات از آن بسیار بالاتر از سایر برندهای نوپا خواهد بود.به خصوص اینکه هنوز خاطرات عرضه خودروهای با کیفیت و به روزی مانند پاسات و تیگوان در ذهن مشتریان باقی است.

از یک سو کیفیت و برند و از سوی دیگر خدمات پس از فروش این محصولات که توسط ماموت خودرو عرضه شدند،همچنان به عنوان نقطه مثبت این شرکت ماندگار مانده است.به بیان دیگر ماموت خودرو به رقم فروش دو محصول به روز فولکس،با دقت و احتیاط بسیار زیاد،استانداردهای این شرکت در زمینه خدمات را اجرا و رعایت کرده و می کند.

به خصوص اینکه طی سال های اخیر و درگیر شدن صنعت خودرو با تحریم های مستقیم،این شرکت همچنان با نظارت و پیگری شرکت مادر ،خود را ملزم و موظف به ارائه خدمات پس از فروش مبتنی بر استانداردهای فولکس واگن می داند.

در این زمینه هم عملکرد مناسبی داشته است و تا کنون شکایتی از سوی دارندگان این محصولات نیز به گوش نرسیده است.در این شرایط اما مکث موتور آنچنان که باید و شاید در این زمینه خوب عمل نکرده است.

این در حالی است که بسیاری از محصولات پایه چینی امروز بازار،از پلتفرم یکسان برخوردار هستند.هر یک از شرکت ها نیز بنا به توان و مطالعات و بازارسنجی اقدام به عرضه این محصولات با امکانات و شرایط خود می کنند. 

بنابراین در حالتی که پلتفرم های مشترک در بازار زیاد می شود،خدمات پس از فروش متفاوت و تامین قطعات با قیمت مناسب می تواند باعث جلب نظر و جذب مشتری شود.

هر چند حرکت به سمت این مسیر برای مکث موتور دشوار خواهد بود.ولی باید توجه داشت که مشتریان از یک سو این شرکت را بال آسیایی ماموت خودرو می دانند و از سوی دیگر توقع از این نام با توجه به سابقه اش بسیار زیاد است.

به نظر می رسد که مکث موتور در کنار عرضه محصولات با کیفیت،یکی از اصلی ترین گام هایی که باید بردارد،توسعه شبکه خدمات و نمایندگی هایش است زیرا این برند نیاز دارد که هویت مستقل خود را خلق کند و خدمات پس از فروش ناب می تواند این نام و نشان را پر رنگ تر کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز