چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
تیتر20 گزارش می دهد:
بهمن دیزل به تازگی کامیونی را معرفی کرده است که می تواند به سرعت خلاء موجود در بازار را پر کند.فورس 12 محصول جدید این شرکت است که می توان آن را خودرویی مقرون به صرفه برای کسب و کار های کوچک و بزرگ دانست.
کد خبر: ۶۱۹۷۸
فورس۱۲ تن، خودرویی مقرون به صرفه برای کسب و کار ها
تیتر20 -  بهمن دیزل پس از سال ها رخوت با تغییر مالیکت و رویکرد،آرام آرام مسیر توسعه خود را در پیش گرفت. این شرکت با توجه به نیازهای ناوگان حمل و نقل کشور و همچنین فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز،هم اکنون به یکی از بازیگران اصلی بازار خودروهای کاروتجاری تبدیل شده است.

بر اساس آمار سال گذشته کمی بیش از34 هزار دستگاه انواع خودروی کار و تجاری در کشور تولید شده است که سهم 20 هزار دستگاهی بهمن دیزل نشان از جایگاه اول آن دارد. 

در واقع بهمن دیزل به رغم تمام مشکلاتی که در مسیر تولید قرار دارد، از یک سو برای  توسعه و تنوع بخشی به سبد محصولات خود برنامه ریزی کرده است و از سوی دیگر سعی می کند که به سمت تولید خودروهایی برود که بتواند با آن بخش زیادی از نیازهای بازار را پاسخ داده و کمبودها را بر طرف کند. 

اما پاسخ به یکی از اصلی ترین دغدغه ها ناوگان کشور ،یعنی نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل را جزئی از  وظایف خود تعریف کرده است. به بیان ساده تر بهمن دیزل پیگیری اهداف شرکتی و برنامه های توسعه ای خود را در راستای نوسازی این ناوگان بنا کرده است.بر اساس آمار سال 1401 سازمان راهداری کشور 2 میلیون خودروی تجاری - باری در سطح کشور تردد می کنند.

از این تعداد 360 هزار دستگاه نزدیک به 30 درصد را خودروهای فرسوده تشکیل می دهند.در این شرایط این شرکت مانند سایر رقبا سعی دارد تا در رنج مختلف به تولید محصول بپردازد تا از یک سو مانع خروج ارز از کشور شده و نیاز به واردات خودروهای کار و تجاری دست دوم را بر طرف کند و از سوی دیگر با تکیه بر نیرو و تخصص داخلی،بتواند در کنار نوسازی ایجاد اشتغال کند.

برای همین هم نقشه راه این شرکت به نوعی طراحی شده است که بتواند تمام محصولات در رنج 3.5 تا 44 تن را در سبد خود داشته باشد.اما در عین حال تولیدات این شرکت بر اساس نیازهای بازار با مطالعات دقیق و بازارسنجی های گسترده انجام می شود.

فورس 12 تن محصولی که 10 اردیبهشت ماه جاری معرفی و رونمایی شد،در واقع پاسخی به خلاء موجود در رنج خودروهای کار و تجاری سبک بود.به بیان ساده تر این خودرو درست در جایی قرار گرفته است که نه تنها رقیبی ندارد بلکه از ضرورت ها نیز به شمار می آمد.

چرا که تا پیش از فورس 12 تن، بین محصولات 8 تا 18 تن بازار خودرویی وجود نداشت.یعنی فورس 12 تن می تواند بخش عمده ای نیازهای درون شهری و برون شهری برای حمل و نقل بار را پوشش بدهد. چرا که محصولاتی سبک تجاری موجود در بازار، نهایتا توان حمل بار تا سقف 3 تن را داشتند.ضمن اینکه فضای باری که در اختیار راننده قرار می داد،در عمل جایی برای بارهای حجیم و سبک وجود نداشت.اما فورس 12 تن با ظرفیت حدودا 2 برابر نسبت به رنج پائین تر می تواند بارهای حجیم را به راحتی بارگیری و حمل کند.

یکی دیگر از مزیت های این خودرو این است که با توجه به تغییر استانداردهای و لزوم کسب تائیدیه های محیط زیستی ،سازگار با محیط زیست ساخته شده است.در واقع فورس 12 تن را می توان اولین محصول کار و تجاری بهمن دیزل منطبق با جدیدترین و به روز ترین استانداردهای روز کشور دانست.

در همین حال باید به نقشی که این خودرو می تواند در اقتصاد خانوارها داشته باشد نیز اشاره کرد.این محصول با توجه به ظرفیت های حمل بار بالا،هم می تواند برای مالک و هم برای سفارش دهنده مقرون به صرفه تر باشد.

ضمن اینکه بهمن دیزل با تاسی از استانداردهای روز دنیا،خدمات پس از فروش ممتاز را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد.ساده تر اینکه فورس 12 تن با توجه به شرکت سازنده به سرعت جزء پر فروش های بازار خواهد شد.

به بیان ساده تر این خودرو براساس مطالعات بازار و برای پاسخ‌گویی به نیاز افرادی در نظر گرفته شده است که بحث تناژ و قیمت برای آنان بسیار مهم است.این محصول با توجه به مشخصاتی که دارد، حداقل دو برابر ۶ تن می تواند پاسخ‌گوی نیازها باشد.

 با این حال این محصول به روز با ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان قیمت نیز جذابیت های ویژه ای ایجاد کرده است.یعنی در شرایطی که اقتصاد کشور چندان سامانی ندارد،قیمت فورس 12 به گونه ای است که فعالان این حوزه می توانند آن را مشارکتی خریداری کنند. در کنار تمام مزیت های این خودرو،نکته بسیار مهم این است که با توجه به پیشتاز بودن بهمن دیزل در این بازار،سایر شرکت ها نیز به صرافت تولید این نوع خودروهای کار و تجاری خواهند افتاد.

در صورت تولید محصولی مشابه رقابت نیز افزایش پیدا می کند.رقابتی که هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده می تواند بسیار مفید باشد.










ارسال نظرات
موضوعات روز