جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
تیتر20 گزارش می دهد:
شرکت فولاد هرمزگان که حالا بازوی اجرایی فولاد مبارکه برای اجرای طرح های توسعه ای کمی هم شده، با ادامه رکوردزنی های پی درپی از سال گذشته تا ماه اول سال جاری نشان می دهد نقشه راه دقیقی در دستور کار قرار دارد که می توان نتایج آن را در افزایش فروش و میزان صادرات مشاهده کرد. اتفاقی که باعث می شود فولاد هرمزگان به قطب تولید فولاد کشور و نقش آفرینی مهم در صادرات تبدیل شود.
کد خبر: ۶۱۹۷۹
نقشه راه فولاد هرمزگان به افزایش فروش و صادارت ختم می شود
تیتر20 -  رکورد شکنی های پی در پی فولاد هرمزگان در سال گذشته می تواند چشم انداز روشنی را برای سال 1402 ترسیم کند. درواقع این مجموعه در تلاش است تا با افزایش تولید به همراه افزایش کیفیت علاوه بر تقویت حضور در بازارهای صادراتی در بازار داخلی بیش از گذشته نقش آفرین باشد. آن طور که پیداست و برنامه های سال جدید فولاد هرمزگان نشان می دهد، این مجموعه در مسیر سال قبل در حرکت است و در فروردین ماه سال جاری توانست در تولید تختال به رکورد شکنی دست پیدا کند.

فولاد هرمزگان برای سال جاری در کنار عبور از ظرفیت اسمی به دنبال توسعه ی هرچه بیشتری است که یکی از آنها می تواند طرح ستاره سیمین باشد. درواقع این طرح یکی از مهمترین طرح های توسعه ای فولاد هرمزگان است که با افزایش سهم این مجموعه سرعت بیشتری به خود گرفته است. افزایش سهام فولاد هرمزگان موجب احیای یک میلیون و 720 هزار تنی طرح ستاره سیمین شد که تا حدود 2  سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

از سویی دیگر فولاد هرمزگان در کنار این طرح 5 طرح توسعه ای دیگر را از بهمن ماه 1400 آغاز کرده است که اجرای آنها دردستور کار قرار دارد. پنج طرح بزرگ احیای یک میلیون و 720 هزار تنی و گازهای صنعتی 10 هزار متر مکعب و مخازن آهن اسفنجی 30 هزار تنی و افزایش ظرفیت اسمی یک میلیون و 500 تنی به 3 میلیون و 200 هزار تن از طرح های یاد شده ای هستند که می توانند در کنار تامین زیرساخت بر افزایش تولید این مجموعه نیز اثر گذار باشند.

همچنین فولاد هرمزگان در سال گذشته موفق شد تا معدنی 800 میلیون تنی را در اختیار بگیرد که بی تردید برداشت و توسعه این معدن می تواند از طرح های توسعه ای باشد که در برنامه سال 1402 قرار دارد.

بدون شک یکی از اصلی ترین برنامه های فولاد هرمزگان پرچمداری تولید فولاد در جنوب کشور است تا با توجه به موقعیت جغرافیایی، سهم بیشتری از بازار صادراتی را به خود اختصاص دهد.

نکته قابل تامل آن است که مدیرعامل فولاد مبارکه نیز اخیرا در نشست خبری خود اعلام کرده اجرای طرح  های توسعه ای فولاد مبارکه در حوزه کمی، در فولاد هرمزگان انجام می شود. این خبر نشان می دهد، فولاد هرمزگان در سال 1402 با برنامه های جدی ای در حوزه  تولید مواجه است که بر میزان فروش و رتبه این مجموعه در بورس کالا اثر گذار است. 

در کنار این موارد توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها می تواند در اجرای طرح های تحقیق و توسعه فولاد هرمزگان موثر باشد. اما همانطور که اشاره شد، ثبت رکورد جدید در تولید تختال نشان می دهد این مجموعه سال جاری را با نقشه راه جدی تری در پیش می برد که می توان نتیجه آن را در میزان فروش و صادرات 6  ماهه اول سال مشاهده کرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز