پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
دلایل افت فروش بیمه بدنه خودرو در بیمه تعاون چیست؟
تیتر20 - یکی از ثمره های تورم در کشورمان، افزایش چند برابری قیمت خودرو است و همواره در این سال ها قیمت ماشین به گونه ای افزایش یافته  که بازار خودرو همچنان یکی از بازارهای پر نوسان از نظر قیمت محسوب می شود.

 فرقی نمی‌کند ماشین شما تولید کارخانه‌های خودروسازی داخل باشد یا تولید شرکت‌های خارجی، بی شک قیمت آن نسبت به زمانی که آن را خریداری کرده اید، بیشتر شده است. 

اما این موضوع فقط یک وجه داستان را نشان می دهد. به دنبال افزایش قیمت خودرو قاعدتا قیمت خسارت های ناشی از تصادفات و بلایای طبیعی نیز رشد چشمگیری داشته به طوریکه هر چه زمان می گذرد توان مالی مردم برای جبران خسارات این چنینی کاسته می شود. از این رو ، بیمه بدنه ناجی بزرگی برای رفع دغدغه مردمیست که یکی از سرمایه هایشان در معرض خطر و خسارت قرار می گیرد، شده است.

در این سال ها تمامی شرکت های بیمه ای به این موضوع پرداخته اند اما برخی شرکت ها مانند شرکت بیمه تعاون که خود را همیشه در صدر جدول و توانگری مالی می بیند نتواسته پاسخگوی نیاز مشتریان خود در برخی رشته های بیمه ای از قبیل بیمه بدنه خودرو باشد و سطح رضایتمندی بیمه گران در این شرکت متناسب با آنچه که در بوق و کرنا عنوان می شود ، نیست.

 این در حالیست که ترکیب پرتفوی بیمه تعاون در فروردین ماه سال گذشته برای بیمه بدنه خودرو سهم 11 درصدی به ارزش 79.337 میلیون ریال بوده که برای فروردین سال جاری این مبلغ به 57.033 میلیون ریال با سهم 6 درصدی در سبد پرتفوی قرار گرفته است.

 بر اساس این مقایسه صورت گرفته در فروردین ماه بیمه بدنه خودرو در شرکت بیمه تعاون روند نزولی منفی 28 درصدی داشته که همین مساله باعث شده تا بیمه گران برای دریافت بیمه¬نامه بدنه خودرو در این شرکت دچار تعلل شوند.

بررسی دلایل افت فروش بیمه بدنه خودرو در شرکت بیمه تعاون
یکی از دلایل افت فروش بیمه بدنه خودرو در شرکت بیمه تعاون ، پوشش های محدودی که برای این شاخه از بیمه درنظر گرفته شده، است. در واقع برخی موارد مورد نیاز مشتریان در پوشش های اصلی بیمه نامه های این شرکت قرار نگرفته که با بررسی عمیق تر مشاهده می کنیم که موارد پرهزینه برای ارائه خسارت در بیمه تعاون پوشش دهی نمی شود و همین موضوع سبب می شود که افراد برای استفاده از پوشش های بیشتر بیمه بدنه خودرو، هر یک از پوشش های مد نظر خود را به بیمه بدنه خودروی خودشان اضافه کنند و هزینه مربوط به آن را به صورت جداگانه بپردازند که با توجه به شرایط سایر شرکت های بیمه ای چنین بیمه نامه ای در بیمه تعاون برای بیمه گران مقرون به صرفه نیست.

همچنین نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو در شرکت بیمه تعاون جذاب نبوده هر چند که روند دریافت خسارت بیمه بدنه باید از سوی فرد بیمه شده صورت بگیرد اما این مراحل چندان آسان به نظر نمی رسد گویا در کوتاه مدت رخ نمی دهد و دوندگی های زیادی برای دریافت خسارت عنوان شده است.

 بدون شک یکی از عواملی که هنگام خرید بیمه بدنه می‌بایست به آن توجه داشته باشیم نحوه پرداخت خسارت است. در واقع هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت و پراکندگی آن بیشتر باشد، دریافت خسارت بیمه بدنه راحت‌تر خواهد شد. از دیگر عوامل در رابطه با پرداخت خسارت، داشتن مراکز پرداخت خسارت سیار است. 

در حال حاضر برخی از شرکت‌های بیمه در این خصوص شرایط بهتری برای دریافت خسارت دارند. اما آنچه که در اینجا حائز اهمیت بوده آن است که بیمه تعاون برای ارتقای خود در این شاخه از بیمه تا چه میزان تلاش کرده است؟

از طرفی با افزایش قیمت خودرو و نیز متمایز بودن نرخ بیمه نامه های خودروهای ارزان با خودروهای لوکس این شرکت ریسک پذیرش چنین بیمه نامه هایی را تقبل نکرده و شاید بخشی از توانگری مالی سطح یک این شرکت متوجه چنین قضیه ای باشد که بیمه تعاون به اصطلاح با دو دو تا چهارتا کردن نمی خواهد متحمل پرداخت خسارت هایی شود که برای این شرکت بهای گرانی دارد.

سخن آخر
یکی از شاخص‌های مهم در تصمیم‌گیری خرید بیمه‌نامه از شرکت‌های مختلف بیمه شاخص توانگری مالی می‌باشد. این شاخص به ما می‌گوید که شرکت بیمه‌ای که انتخاب می‌کنیم آیا توانایی ایفای تعهدات خود را دارد؟ اما این موضوع به تنهایی کافی نبوده چرا که باید میزان رشد فروش آن شاخه از بیمه نامه در شرکت مدنظر بررسی شود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز