سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
تیتر20 حمایت موثر بیمه ملت از موتورسواران و دوچرخه سواران را بررسی می کند؛
با توجه به افزایش تعداد موتور سوار و دوچرخه سوار به‌ویژه در شهرهای بزرگ، پوشش خطرات و ریسک‌های مربوط به آن از اهمیت زیادی برخوردار است که بیمه ملت با ارایه دو طرح نوآورانه در این راستا گام‌های موثری برداشته است.
کد خبر: ۶۳۰۴۵
دو طرح نوآورانه بیمه ملت برای پوشش بیمه ای وسایل نقلیه ای پر خطر
تیتر20- استقبال افراد جامعه از به‌ کارگیری موتور سیکلت و دوچرخه طی سال‌های اخیر موجب شده الزام توجه به پوشش خطرات و ریسک‌هایی که دارندگان این وسایل نقلیه را تهدید می‌کند، بیش از پیش اهمیت داشته باشد که این موضوع توسط بیمه ملت با حمایت قابل توجهی همراه شده است.

امروزه با توسعه شهرنشینی و ازدحام خودروهای سواری در شهرهای بزرگ، دوچرخه و موتور سیکلت به عنوان ابزاری برای حمل و نقل به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر افزایش چشمگیر قیمت خودرو و بنزین طی سال‌های اخیر موجب شده از دوچرخه و موتور سیکلت به عنوان جایگزینی برای خودروهای پر هزینه و پر سوخت استفاده شود و راه حل مناسبی برای حمل و نقل در شهرهای بزرگ باشد.

همچنین رویکرد اجتماعی جامعه در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا، کاهش هزینه‌های حمل و نقل، بهبود سلامتی و حتی حفاظت از محیط زیست نیز موجب شده تا دوچرخه و موتور سیکلت به یکی از الزامات زندگی شهری تبدیل شوند.

این وسایل نقلیه کم هزینه، سبک، سریع و قابل حمل هستند و برای حرکت در ترافیک شلوغ شهری بسیار مناسب هستند اما همواره نسبت به خودرو از درجه خطر پذیری بالاتری برخوردار هستند.

بنابراین دارندگان موتور سیکلت و دوچرخه حتی بیش از دارندگان خودروهای سواری در معرض انواع تهدیدها و خطرها هستند که باید نسبت به پوشش ریسک ناشی از آن اقدام کنند.

یکی از شرکت‌های بیمه‌ای که در این زمینه گام موثری برداشته، بیمه ملت است که با ارایه دو بیمه نامه قابل قبول و نوآورانه درصدد رفع نیازهای دارندگان این وسایل نقلیه برآمده است.

بیمه ملت برای مقابله با خطرات مربوط به دوچرخه و موتور سیکلت، با ارایه محصولی نسبت به بیمه کردن بدنه آنها اقدام کرده تا به کاهش خطرات حادثه‌ای و تامین امنیت رانندگان کمک کند.

در طرف مقابل صاحبان دوچرخه و موتور سیکلت نیز باید به فکر استفاده از بیمه بدنه برای وسایل نقلیه پرخطر خود باشند، زیرا به عنوان یک راننده دوچرخه یا موتور سیکلت، ممکن است با مشکلاتی مانند حوادث، سرقت و آسیب‌های جسمی و مالی مواجه شوند.

در این صورت، بیمه بدنه موتور و دوچرخه می‌تواند به آنها کمک کند تا هزینه‌های ناشی از این مشکلات را کاهش دهند. بنابراین، استفاده از بیمه بدنه برای دوچرخه و موتور سیکلت، یک راه حل پایدار و اقتصادی برای محافظت از وسایل نقلیه و کاهش هزینه‌های ناشی از مشکلات مختلف است.

بیمه بدنه موتورسیکلت 
بیمه ملت با ارایه بیمه بدنه موتورسیکلت با شعار «جبران خسارت سرقت شما با ماست» توانسته گام بزرگی در جهت اطمینان خاطر بخشیدن به دارندگان وسایل نقلیه موتور سیکلت بردارد.

این بیمه ‌نامه برای موتورسیکلت‌های معمولی با ارزش بیش از 20 میلیون تومان و برقی بیش از 10 میلیون تومان امکان صدور دارد و نرخ آن معادل دو درصد ارزش موتورسیکلت است، اما بیمه ملت در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین کاهش آلودگی هوا به موتورسیکلت‌های برقی 20 درصد تخفیف تحت‌عنوان دوستدار محیط زیست ارایه می‌کند.

از مزایای این بیمه‌ نامه می‌توان به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری اشاره کرد که در صورت وقوع حادثه، بخشی از خسارت وارده توسط شرکت بیمه ملت تامین و پرداخت می‌شود. 

بیمه ملت برای دوچرخه‌‌سواران
بیمه دوچرخه از دیگر طرح‌های نوآورانه بیمه ملت است که با عنوان «راه سبز ملت» و با شعار «با خیال آسوده رکاب بزنید» در جهت پوشش ریسک‌هایی که دوچرخه‌سواران با آنها روبه‌رو هستند، ارایه شده است.

بیمه نامه راه سبز که برای اولین بار در ایران ارایه شده هدف دیگری همچون افزایش انگیزه‌ برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و کمک به رونق هرچه بیشتر دوچرخه‌سواری و پاکی مضاعف هوای شهرها را نیز دنبال کرده است.

این بیمه‌ نامه پوشش‌های تکمیلی از جمله حوادث شخص دوچرخه‌سوار، خسارت وارد به دوچرخه در اثر حادثه تصادف با وسیله نقلیه موتوری، هزینه‌های نقل و انتقال دوچرخه در صورت عدم امکان حرکت دوچرخه ناشی از حادثه و هزینه‌های دفاع و دادرسی ناشی از دعاوی مرتبط با موضوع بیمه‌نامه را ارایه کرده می‌تواند برای صاحبان دوچرخه جذاب باشد.

در مجموع ارایه بیمه نامه بدنه موتور سیکلت و دوچرخه توسط دیگر شرکت‌های بیمه‌ای نیز می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر جامعه داشته باشد، مالکان این وسایل نقلیه از خطرات ناشی از حوادث و تصادفات بیشتری محافظت می‌شوند و این موضوع، بهبود امنیت جاده‌ای و کاهش خطرات حوادث را به همراه دارد.

از سوی دیگر این بیمه نامه موجب می‌شود، مالکان موتور سیکلت و دوچرخه تمایل کمتری به رفتارهای خطرناک و پرخطر داشته باشند که همین امر می‌تواند تا حدودی حوادث و تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز