چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
مدیرعامل بانک توسعه تعاون :
شیخ حسینی: بانک توسعه تعاون مکلف است ۷۰ درصد سبد تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد که صورت های مالی بانک نشان می دهد این نسبت رعایت شده است.
کد خبر: ۶۳۱۵۴
سرمایه بانک توسعه تعاون 120 درصد افزایش یافت/ کاهش نرخ سود تسهيلات بانكي براي تعاوني‌ها در دستور کار
تیتر20 – محمد شیخ‌حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه تعاون یکی از سه رکن اصلی اقتصاد کشورست که بعد از بخش دولتی و قبل از بخش خصوصی قرار گرفته است گفت: بخش تعاون اخلاق محورو هدفمند به سمت بنگاه های کوچک و متوسط بوده و تکمیل کننده زنجیره ارزش و تولید در اقتصاد کشور می باشد.

او با بیان اینکه در تمام کشورها بنگاه هایی با این ویژگی که که دارای ریسک پایینتری نسبت به سایر بخش ها هستند مورد توجه هستند ، اظهار داشت: بخش تعاون بخش اشتغالزای اقتصادست که متناسب با سرمایه گذاری هایی که در آن انجام می شود در خدمت بنگاه های کوچک و متوسط خواهد بود که دو محور عدالت اجتماعی و گسترش عدالت در این فعالیتها مشهودست.

شیخ‌حسینی با بیان اینکه در 14 سال گذشته بیش از دو سوم تسهیلات پرداختی بانک به بخش تعاون و تعاونگران بوده است، گفت:بانک توسعه تعاون مکلف است ۷۰ درصد سبد تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد که صورت های مالی بانک نشان می دهد این نسبت رعایت شده است.

به گفته شیخ حسینی، تسهیلات پرداختی بانک در سال گذشته ۴۷ درصدی و مانده تسهیلات ۳۷ درصدی رشد داشته است که ۱۵ درصد در بخش کشاورزی، ۳۷ درصد در بخش صنعت و معدن، ۹ درصد بخش عمران و مسکن، ۳۲ درصد در بخش خدمات و ۷ درصد بخش بازرگانی بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر رشد 33 درصدی منابع در سال گذشته گفت : رشد مصارف و منابع بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۱ از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است.

او افزود: بانک توسعه تعاون طی سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز در شاخص تسهیلات اعطایی رشد ۹ درصدی و مانده مصارف در پایان خرداد سال ۱۴۰۲ رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون یادآور شد: مانده منابع بانک در پایان سه ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش با رشد ۴۱ درصدی مواجه گردیده است و نسبت مصارف به منابع نیز با تلاش و اهتمام مجموعه و تدابیر مدیران بانک در سطح ۹۵ درصد مدیریت شده است که با توجه به تکالیف متعدد و نیز رویکرد توسعه ای بانک قابل توجیه است.

او گفت: در سال گذشته ۱۸۰ درصد صدور ضمانتنامه و ۱۹۸ درصد صدور اعتبار اسنادی داخلی رشد داشته ایم و در سال جاری رشد ۷۵ درصد در صدور ضمانتنامه و رشد ۴۱۴ درصد در صدور اعتبار اسنادی داخلی ثبت شده است .

به گفته او سرمایه بانک توسعه تعاون در سال گذشته از ۲۸ هزار میلیارد ریال به ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که رشد بیش از ۱۲۰ درصدی و باعث بهبود و رشد مناسب نسبت کفایت سرمایه بانک گردیده است.

مدیرعامل این بانک گفت: بانک توسعه تعاون ۹۸ درصد سهمیه تخصیصی موضوع تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را در سال گذشته پرداخت نموده است و در پرداخت تسهیلات حمایتی، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، ازدواج جوانان، فرزندآوری، مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، جهش تولید مسکن و خرید تضمینی گندم نیز ۹۶ درصد عملکرد محقق شده است.
سرمایه بانک توسعه تعاون 120 درصد افزایش یافت/ کاهش نرخ سود تسهيلات بانكي براي تعاوني‌ها در دستور کار
به گفته او،بانک توسعه تعاون در بخش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج رکورد زنی کرده است. سهمیه بانک در سال ۱۴۰۱ به طور صد درصد پرداخت گردیده و سهمیه تخصیصی سال جاری 20 هزار میلیارد ریال است که شعب بانک توسعه تعاون در سه ماه اول سال جاری 160 درصد برنامه پرداخت تسهیلات و تکلیف ابلاغی را در این سرفصل عمل کرده اند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون یادآور شد:در راستای وظایف توسعه ای سال گذشته بیش از 9500 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی پرداخت شده است،که معادل ۹۵ درصد سهمیه تخصیصی بوده و این رقم در سال جاری با افزایش عملکرد روبرو خواهد شد.

شیخ حسینی تاکید کرد : نسبت مطالبات غیر جاری بانک و شاخص npl نیز در سطح پایین و به میزان ۳.۸ درصد مدیریت شده است که در شبکه بانکی پایین ترین میزان بوده و این نسبت نشان دهنده گردش مناسب منابع مالی و شاخص سلامت در بانک توسعه تعاون است.

ارسال نظرات
موضوعات روز