تیتر20 - اگرچه در بسیاری از نقاط جهان بازار کار به تدریج در حال بهبود است، اما برخی کارجویان هنوز برای پیداکردن کار با مشکلاتی مواجه هستند. آنها احتمالا به باارزشترین منبع خود مراجعه نکردند: شبکه اجتماعی خود.
بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی فیوچر ورکپلیس، 7 نفر از 10 متخصص منابع انسانی اعلام کردند که معرفی کارمندان بهترین منبع برای پیداکردن کاندیداهاست، اما تنها 7 درصد از کارجویان آنرا به عنوان منبع اصلی در نظر میگیرند.
ریچ میلگران، موسس شرکت بیاند، توصیه کرد که افراد جویای کار شبکههای خود را با شرکت در کنفرانسهای صنعتی، ملاقات با همکاران سابق خود و ایجاد ارتباطات آنلاین گسترش دهند. وی افزود: «یک درخواست استخدام قوی در کنار معرفینامههای باکیفیت یک مزیت برای کارجویان در فرایند استخدام خواهد بود. شما باید راههای جدیدی را برای گسترش شبکه معرف خود ایجاد کنید. این کار راحتتر از چیزی است که تصورش را میکنید.»
ساختن شبکهای درون شرکت کنونی یک اقدام کلیدی است. این تحقیق نشان میدهد که بیش از 40 درصد از کارجویان حرکت جانبی در شرکت کنونی را دشوار دانستهاند ولی نسبت به بازار کار گستردهتر در خارج از شرکت بسیار خوشبین هستند.
کارمندان ممکن است شغل کنونی خود را به دلیل پیمودن پلههای ترقی ترک کنند. تنها نیمی از افراد مورد بررسی در این پژوهش اعلام کردند که کارفرمایشان برای پیشرفت در حرفه به آنها کمک کرده است. بیش از نیمی از مدیران منابع انسانی اعلام کردند که آنها میتوانند تجربه کاری کارمندان خود را از طریق سرمایهگذاری بیشتر در آموزش و توسعه، بهبود بخشند./اقتصاد نیوز