دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
تیتر20 بررسی می کند؛
بیمه ملت در افزایش فروش و کاهش نسبت خسارت دو اتفاق مهم را رقم زده است.
کد خبر: ۶۳۶۲۲
بیمه ملت چگونه به افزایش فروش و کاهش نسبت خسارت رسید؟
تیتر20- بیمه ملت در سالجاری دو اتفاق مهم را رقم زده، افزایش فروش و کاهش نسبت خسارت؛ این دو اتفاق نشان از عملکرد مطلوب این شرکت و پیشروی در مسیری است که به طور قطع تدوین و اجرای برنامه‌هایی را در پشت پرده دارد.

افزایش قابل توجه فروش و کاهش نسبت خسارت را می‌توان ناشی از ارایه مطلوب خدمات، ترکیب بهینه پرتفوی و همچنین مدیریت موثر ریسک‌های موجود در صنعت بیمه دانست.

رشد 215 درصدی فروش
بیمه ملت در خرداد ماه امسال فروش قابل توجهی را به ثمر رسانده، به طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 215 درصدی را به ثبت رسانده که در تاریخ فعالیت این شرکت رقم کم‌سابقه‌ای است. 

علاوه بر این در مجموع عملکرد بیمه ملت در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 81 درصد افزایش داشته و به بیش از 770 میلیارد تومان رسیده است. 

بیمه ملت در بهار امسال سهم سبدی خود در برخی گروه‌ها را کاهش  برخی دیگر را افزایش داده که به نظر می‌رسد در راستای تحقق اهداف این شرکت، اجرایی شده است. 

بیمه ملت در بهار امسال از سهم فروش برخی رشته‌های بیمه‌ای کاسته و به سهم چهار رشته باربری، مهندسی، کشتی و هواپیما افزوده است.

بیمه ملت از ابتدای سالجاری تبلیغات گسترده‌ای در جهت فروش بیمه باربری در بخش‌های داخلی، وارداتی-صادراتی و ترانزیتی انجام داده که به نظر می‌رسد توانسته در در جذب مشتریان بهتر عمل کند.

کاهش نسبت خسارت از کانال مدیریت ریسک
افزایش فروش و کاهش خسارت‌های پرداختی موجب شده نسبت خسارت این شرکت در بهار امسال بهبود یابد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش پیدا کند.
 
به طور قطع کاهش نسبت خسارت در یک شرکت بیمه‌ای نشان از مدیریت موفق ریسک دارد، مدیریت ریسک یک شرکت بیمه‌ای بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش نسبت خسارت داشته باشد. 

یکی از عوامل مهم در مدیریت ریسک یک شرکت بیمه‌ای، تحلیل و ارزیابی دقیق ریسک‌ها است. شرکت باید قادر باشد تا ریسک‌های مختلف را شناسایی کند و ارزیابی کند که چقدر این ریسک‌ها می‌توانند بر نسبت خسارت تاثیرگذار باشند. 

با داشتن اطلاعات دقیق در مورد ریسک‌ها، یک شرکت بیمه می‌تواند استراتژی‌های مناسب برای کاهش نسبت خسارت انتخاب کند که به نظر می‌رسد بیمه ملت در این زمینه توانسته عملکرد مطلوبی داشته باشد. 

ترکیب بهینه پورتفوی بیمه ملت
یک عامل مهم در کاهش نسبت خسارت یک شرکت بیمه‌ای، تنوع در پوشش بیمه‌ای است که بیمه ملت با ارایه انواع مختلف بیمه‌ها و پوشش‌ها و یک ترکیب بهینه توانسته خطر را به صورت مناسب تقسیم کند و از تمرکز بیش از حد بر روی یک نوع خطر جلوگیری کند.

به عنوان مثال، یک شرکت بیمه‌ای می‌تواند همزمان بیمه‌های خانه، خودرو، سلامت و زندگی را ارایه دهد تا در صورت وقوع خطر در یکی از این حوزه‌ها، خسارت کلی را کاهش دهد.

این در حالی است که مدیرعامل بیمه ملت پیش از این نیز بر  انجام اقدامات موثر و اساسی برای توسعه پرتفوی، ارایه نرخ‎های کارشناسی و به موقع، مدیریت ریسک، نظارت مستمر بر وصول به ‎موقع حق‎ بیمه، تعامل مثبت با شبکه فروش و توسعه، سازماندهی و توانمند‎سازی نمایندگان و همچنین شبکه ارزیابان ریسک و خسارت تاکید کرده بود که عملکرد این شرکت در بهار امسال نشان از اجرای فعالیت‎های موثر در این زمینه بوده است.

مدیریت ریسک به مدد فناوری‌های دیجیتال
امروز با استفاده از تکنولوژی مدرن، شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند ریسک‌ها را به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر تحلیل کنند و از طریق استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی، ریسک‌ها را به صورت خودکار تشخیص دهد و استراتژی‌های مناسب برای کاهش نسبت خسارت انتخاب کند که این احتمال می‌رود بیمه ملت از این ابزار کمک گرفته است.

یکی دیگر از عوامل مهم در مدیریت ریسک و کاهش نسبت خسارت، همکاری شرکت بیمه‌ای با سایر سایر شرکت‌ها است.

با ایجاد همکاری با سایر شرکت‌ها و تبادل اطلاعات در مورد ریسک‌ها و تجربیات، شرکت می‌تواند از دانش و تجربیات دیگران بهره‌برداری کند و استراتژی‌های مناسب برای کاهش نسبت خسارت انتخاب کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز