يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
تیتر20 گزارش می دهد:
توسعه دیجیتال و هوشمندسازی فعالیت های صنعتی از مهمترین اتفاقاتی است که امروز دنیا در این مسیر قرار گرفته و می تواند تحقق توسعه پایدار را سریع تر از گذشته کند. هوشمندسازی صنایع منجر به افزایش بهره وری و توسعه هرچه بیشتر پروژه هایی می شود که نه تنها به نفع آن بنگاه و سهامدارانش خواهد بود، بلکه به توسعه اقتصادی و ارزآوری منتهی می شود.
کد خبر: ۶۳۹۷۷
فولاد خراسان و حرکت به سمت تحول دیجیتال
تیتر 20- تغییرات مدیریتی در برخی مجموعه های صنعتی منجر به تغییرات پایه ای خواهد شد، موضوعی که امروز فولاد خراسان با آن مواجه شده می تواند فصل جدیدی در این مجموعه  باشد تا بتواند به بهره وری بیشتر و افزایش سهم خود در زنجیره ارزش فولاد برسد. 

این در حالی است که دسترسی فولاد خراسان به مواد اولیه یعنی نزدیکی به عسلویه معدنی ایران یعنی سنگان، می تواند هزینه های تامین مواد اولیه را کاهش دهد. از سویی دیگر این مجموعه پس از تغییرات مدیریتی در اواخر سال گذشته توانست واحد کنسانتره سازی را که چند سالی به تاخیر افتاده بود را فعال کرده و به بهره برداری نزدیک شود. 

اما امروز این مجموعه در تلاش است تا تمامی فاکتورهای لازم برای بهره برداری را به موازات پیش برده و بتواند به یکی از مجموعه های اثر گذار در صنعت فولاد تبدیل شود. حرکت به سمت تحول دیجیتال، موضوعی است که در دستور کار فولاد خراسان قرار گرفته تا با اجرایی کردن آن بتواند میزان بهره وری را افزایش دهد. 

فولاد خراسان در این راستا همکاری ای جدید را با شرکت ایریسا آغاز کرده است، هرچند این مجموعه نزدیک به دو دهه است که در کنار فولاد خراسان قرار دارد اما همکاری در موضوع تحول دیجیتال می تواند اتفاقات جدیدی را در این شرکت رقم بزند.

فولاد خراسان یکی از پرچمداران تکنولوژی های نوین در صنعت فولاد است که این موضوع می تواند بستری برای تحول دیجیتال در این مجموعه باشد. 

اما حرکت به سمت تحول دیجیتال چطور می تواند بر فعالیت های فولاد خراسان اثر گذار شود؟
فراموش نکنیم امروز یکی از ارکان اصلی در صنایع دنیا، استفاده از فناوری های نوین است. این در حالی است که عقب ماندن از این موج می تواند منجر به از دست رفتن بازارهای صادراتی شود که در ادامه جبران آن را سخت می کند.

 به همین دلیل ضروری است تا واحدهای تولیدکننده فولاد حرکت به سمت تحول دیجیتال را با سرعت بیشتری در دستور کار قرار دهند.  حالا فولاد خراسان در این  زمینه  پیشگام شده تا بتواند میزان بهره وری را افزایش دهد. تحقق تحول دیجیتال می تواند بر میزان مصرف انرژی، ارتقای کیفیت تولید  و در نهایت فروش بیشتر و بازاریابی صادراتی منجر شود. 

شاید یکی از اصلی ترین دستاوردهای تحول دیجیتال در بحث صرفه جویی انرژی باشد، موضوعی که صنعت فولاد را در سال های اخیر گرفتار کرده است و می تواند در ادامه با مشکلات جدی تری مواجه کند. در نتیجه تحول دیجیتال می تواند راهگشای برخی مشکلات در حوزه انرژی باشد. 
اما در بخشی دیگر حرکت به سمت تحول دیجیتال می تواند از میزان حوادث و مشکلات ناشی از خطای انسانی کم کرده و ایمنی در کار را افزایش دهد. 

تجربه نشان داده است سرمایه گذاری در واحدهای تحقیق و توسعه و حرکت به سمت دیجیتال شدن فعالیت ها علاوه بر آنکه می تواند به توسعه سبد محصولات و ارتقای کیفیت آنها منجر شود، می تواند به تعریف پروژه و اشتغال جدید ختم شود که در هر حالتی برای آن مجموعه سودآور خواهد بود. 

درنهایت فولاد خراسان امروز در مسیری گام برمی دارد که مهر تایید بر موفقیت هایی است که در ادامه این مسیر قرار دارد و می تواند به یکه تاز فولاد در شرق کشور تبدیل شده و بازارهای شرقی، شمال و شمال غربی کشور و بازارهای صادراتی این مناطق را از آن خود کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز