پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
نشست خبري گروه قطعه سازي كروز با موضوع دستاوردهاي اين شركت در حوزه داخلي سازي قطعات خودرو در سال ١٤٠١-١٤٠٢ در سالن اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۱۹۳
تیتر20 - امیر قریب، مدیر فروش کروز پلاس دراین در خصوص چالشهای صنعت تولید قطعه گفت: کروز به عنوان تولیدکننده، در تأمین مواد اولیه با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند. تمام زنجیره مواد اولیه در داخل کشور تأمین نمیشود و ما به واردات محصول نیاز داریم.
این فعال صنعت قطعه سازی کشور ادامه داد: صنعت قطعه سازی یک صنعت فراگیر است که رشد و بقای آن میتواند مجموعهای از دیگر صنایع را حفظ و احیا کند. کروز پلاس با مأموریت تأمین قطعات خدمات پس از فروش تلاش می کند که بهترین عملکرد را داشته باشد.
دکتر مجتبی نظری، مشاور مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن در این نشست اظهار داشت: در مجموعه کروز، سطح داخلی سازی بالای ۷۰ درصد است و این مجموعه معمولا وارد کار قطعه سازی نمی شود مگر اینکه بتواند داخلی سازی ۶۰ تا ۷۰ درصد داشته باشد.
او با بیان اینکه در مورد تولید برخی قطعات الکترونیکی فقط ۳ شرکت بین المللی فعال هستند، افزود: در مورد این محصولات، امکان رقابت و تولید وجود ندارد اما در خصوص برخی قطعات مانند ایربگ کنترل یونیت، سطح بالای ۷۰ درصدی داخلی سازی ایجاد شده است.
نظری در ادامه در خصوص علت افت کیفی برخی خودروها گفت: گاهی اوقات بدهی خودروساز به قطعه ساز افزایش می یابد و در این شرایط، قطعه ساز درجه دوم جایگزین قطعه ساز اول می شود. این اتفاق باعث افت کیفی قطعات و خودرو می شود.
حمید حسین زاده ، رئیس واحد تحقیق و نوآوری شرکت کروز نیز در ادامه این نشست گفت: شرکت کروز در تولید ایربگ، مالتی مدیا و طراحی رادار نقطه کور پیشرفتهای چشمگیری داشته است.
او افزود: کروز موفق به ساخت مالتی مدیا سازگار با تلفن همراه سیستم اندروید و IOS شده است. همین طور رادارهای تشخیص نقطه کور خودروها نیز به مرحله قابل قبولی رسیده است و به زودی وارد بازار خواهد شد.
حسین زاده همچنین درباره ارتباط شرکت کروز با نخبگان دانشگاهی گفت: شرکت کروز با جامعه دانشگاهی دائم ارتباط دارد. این شرکت با استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان دانشگاههای برتر ایران در پروژههای فناوری محور خود را پیش میبرد، ضمن این که، شرکت کروز با طراحی آزمایشگاههای تخصصی در زمینه باتری تعاملات خود با جامعه علمی را عمق بخشیده است.
نور افشار ، مدیر فروش ماد آریا از زیرمجموعه های گروه قطعه سازی کروز با اشاره به این که این شرکت، تولیدکننده صندلی خودروست، در رابطه با ارزش ساخت این محصول در داخلی سازی تصریح کرد: سهم صندلی از قیمت خودرو ۴تا ۵درصد است. اما با توجه به رابطه مستقیم با میزان رضایتمندی و خشنودی خودروسازان با حساسیت زیادی با سازندگان صندلی وارد مذاکره میشوند و حتا برخی خودروسازان صندلی را وارد میکنند.
او تأکید کرد: اما شرکت ماد آریا جسارت ورود به این عرصه را داشت و اکنون تولیدکننده صندلی خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی و… است.
نور افشار با بیان این که شرکت کروز پروژههای خود را در سطح استانداردهای جهانی انجام میدهد، توضیح داد: برخلاف گذشته، امروز صندلیهای خودرو پیچیده شدهاند و دارای موتور، ایربگ و گرمکن هستند که ساخت آن را پیچیده میکند، به همین دلیل ساخت این قطعه به دانش و مهارت بالایی نیازمند است.
مدیر فروش ماد آریا هچنین در خصوص لزوم پاسخگویی قطعه سازان نسبت به کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: در حوزه کیفیت خودرو، قطعه سازان هم باید پاسخگو باشند، اما وقتی سقف بدهی خودروسازان به قطعه سازی خاص که محصولاتش کیفیت بالایی دارد، افزایش می یابد، قطعات را از تأمین کنندگانی با کیفیت و قیمت پایین تر تهیه می کنند و این موجب افت کیفیت می شود.
او تصریح کرد: ضمن این که، در خودروها سینک کردن قطعات مختلف از تأمین کنندگان گوناگون وظیفه واحد مهندسی خودروسازان است. گاهی همین اتفاق به خوبی رقم نمی خورد و خودروها دچار مشکلات کیفی می شوند. از طرفی بخشی از مشکلات کیفی خودروسازان مربوط به حوزه مونتاژ است و سال هاست که در این بخش خودروسازان سرمایه گذاری نکرده اند، در نتیجه، افت کیفیت در تولید نیز وجود دارد.
نورافشان خاطر نشان کرد: کروز در حوزه داخلی سازی قطعات جدید اجباری در استانداردهای سازمان ملی استاندارد هم ورود کرده است و بخش زیادی از آن ها در مرحله مهندسی طراحی قرار دارند.
کارشناس واحد قوای محرکه شرکت کروز نیز با اشاره به این که شرکت کروز در ساخت سنسورهای اکسیژن موفق بوده و این پروژه به مرحله تولید انبوه رسیده است، در خصوص پروژههای آینده کروز در بخش قوای محرکه گفت: پدال گاز برقی و دریچه گاز برقی و سوخت CNG در حال اجراست.
رئیس واحد خودکفایی کروز در ادامه این نشست درباره فعالیت های این واحد توضیح داد: «واحد خودکفایی در سال ۱۳۹۱ با هدف داخلی سازی قطعات خودرو ایجاد شد.
مهدی کاکه در خصوص تعامل کروز با قطعه سازان کوچک گفت: هدف واحد خودکفایی شناسایی ظرفیتهای تأمین کنندههاست و این مجموعه با حداقل ۳۰۵ واحد تولیدی ارتباط دارد که حدود ۲۱ هزار نفر در این شرکتها مشغول به کار هستند.
او افزود: واحد خودکفایی در واقع چرخ تولید این واحدهای کوچک را به گردش درآورده و مانع از افول این واحدهای تولیدی شده است.