سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند؛
افزایش رضایت مشتریان یکی از اصول اساسی در صنعت بیمه است که با پرداخت به موقع خسارت، شرکت‌های بیمه به مشتریان خود نشان می‌دهند که به آن‌ها احترام می‌گذارند و در نهایت نفع آن به صنعت بیمه باز خواهد گشت.
کد خبر: ۶۵۱۶۴

 تیتر20- بیمه‌گذاران برای دریافت به موقع خسارت از شرکت‌های بیمه در بسیاری از مواقع با مشکلاتی از جمله تاخیر در پرداخت خسارت مواجه می‌شوند.
به این صورت که شرکت‌های بیمه ممکن است به دلیل مشکلات داخلی یا نوعی از تعلل در پرداخت خسارت به موقع، تاخیر در پرداخت داشته باشند یا اینکه ارزش خسارت را کاهش دهند و بیمه‌گذار به دنبال افزایش ارزش خسارت در کشمکش با شرکت بیمه درگیر پروسه‌های اداری شود و در نهایت با تاخیر زمانی خسارت مربوطه را دریافت کند.


دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود شرکت‌های بیمه به موقع خسارت و مطالبات مشتریان را پرداخت نکنند، اما این مشکلات همواره با نارضایتی بیمه‌گذاران همراه بوده و این ذهنیت را در آنان ایجاد می‌کند شرکت‌های بیمه‌ای به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.


 پرداخت به موقع خسارت و افزایش اعتماد به صنعت بیمه
در صنعت بیمه، پرداخت به موقع خسارت به بیمه‌گذاران از سوی شرکت‌های بیمه بسیار مهم و حیاتی بوده و تاثیرات مثبتی بر جامعه و اقتصاد دارد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


اولین تاثیر مثبت پرداخت به موقع خسارت به بیمه‌گذاران را می‌توان افزایش اعتماد عمومی به صنعت بیمه عنوان کرد. وقوع حوادث و خسارات در زندگی روزمره هر فرد، موجب شده که بسیاری از افراد به دنبال خرید بیمه باشند، اما در صورتی که شرکت‌های بیمه به موقع خسارت را پرداخت نکنند، اعتماد عمومی به صنعت بیمه کاهش پیدا می‌کند و افراد دیگر تمایل به خرید بیمه نخواهند داشت، در صورتی که با پرداخت به موقع خسارت، شرکت‌های بیمه به افراد نشان می‌دهند که قصد دارند به تعهدات خود عمل کنند.


از سوی دیگر پرداخت به موقع خسارت به بیمه‌گذاران برای خود شرکت‌های بیمه‌ای نیز یک مزیت محسوب می‌شود و موجب کاهش هزینه‌های بیمه خواهد شد.
در صورتی که شرکت‌های بیمه به موقع خسارت را پرداخت نکنند، بیمه‌گذاران به دنبال دادخواست و مراجعات قانونی می‌روند که باعث افزایش هزینه‌های بیمه برای بیمه‌گذار و شرکت‌های بیمه می‌شود. با پرداخت به موقع خسارت، شرکت‌های بیمه از این هزینه‌ها جلوگیری می‌کنند و همچنین مشتریان را در جذب و نگهداشت کردن آنها در صنعت بیمه یاری می‌کنند.


در نقطه مقابل افزایش رضایت مشتریان یکی از اصول اساسی در صنعت بیمه است که با پرداخت به موقع خسارت، شرکت‌های بیمه به مشتریان خود نشان می‌دهند که به آنها احترام می‌گذارند و در نهایت نفع آن به صنعت بیمه باز خواهد گشت.


به بیان دیگر با این عمل شرکت‌های بیمه به جامعه نشان می‌دهند که به عنوان یک عضو فعال در آن حضور دارند و به تعهدات خود عمل می‌کنند.


بهبود ضریب نفوذ بیمه از کانال پرداخت مطالبات بیمه‌گذاران
ضریب نفوذ بیمه در ایران که به عنوان یک معیار برای توسعه و گسترش صنعت بیمه شناخته می‌شود متاسفانه در مقایسه با میزان استاندارد جهانی آن در سطح پایین‌تری قرار دارد، از این رو ضروری است که شرکت‌‌های بیمه‌ای اهتمام ویژه‌ای را در زمینه نفوذ بیمه به زندگی افراد جامعه به کار گیرند، به طور قطع عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای، رفتار حمایتی آنان و انجام اقدامات به موقع در راستای تعهدات تاثیر قابل توجهی بر گسترش بیمه در کشور خواهد داشت.


یکی از اقدامات مهم پرداخت به موقع خسارت و مطالبات به بیمه‌گذاران است. پرداخت به موقع خسارت به بیمه‌گذاران نشان می‌دهد که شرکت بیمه از مشتریان خود مراقبت می‌کند. این اطمینان خاطر به بیمه‌گذاران نشان می‌دهد که در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه آن‌ها را پوشش می‌دهد و به موقع خسارت را پرداخت می‌کند.


 این باعث افزایش اعتماد بیشتر بیمه‌گذاران به صنعت بیمه می‌شود و باعث افزایش فروش برای شرکت‌های بیمه می‌شود. همچنین باعث می‌شود که بیمه‌گذاران به دوستان و آشنایان خود نیز، خدمات شرکت بیمه را توصیه کنند که همین امر گامی در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهد بود.

آنچه اهمیت دارد این است که شرکت‌های بیمه باید فرآیند پرداخت خسارت را بهبود بخشند و از فناوری‌های روز دنیا استفاده کنند تا زمان پرداخت خسارت را به حداقل برسانند، اما با این حال، پرداخت به موقع خسارت به بیمه‌گذاران نیاز به رعایت استانداردهای اخلاقی و قوانین دارد تا از سوءاستفاده جلوگیری شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز