جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
نسل دوم رنو کولئوس در نمایشگاه پکن رونمایی شد. کراس اووری در سگمنت D که می‌خواهد بازی را ادامه دهد آن هم در کلاسی که انبوهی از بزرگان و ستاره‌ها حضور دارند.
کد خبر: ۶۵۴۰

تیتر20 - نسل دوم رنو کولئوس در نمایشگاه پکن رونمایی شد. کراس اووری در سگمنت D که می‌خواهد بازی را ادامه دهد آن هم در کلاسی که انبوهی از بزرگان و ستاره‌ها حضور دارند.
کولئوس جدید از همان پلتفرم قابل انعطاف نیسان X-Trail و رنو Espace یعنی معماری CMF-C/D استفاده می‌کند. این معماری به این خودرو اجازه استفاده از هر دو شیوه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ را می‌دهد.

طراحی کولئوس به شدت وامدار تالیزمان است. سدانی که انگار می‌خواهد پایه‌گذار زبان طراحی جدیدی برای محصولات رنو باشد. بنابراین در کولئوس نیز شاهد چراغ‌های LED (بسته به مدل) با طراحی مشابه تالیزمان هستیم که لااقل 20 درصد نوردهی بیشتری نسبت به چراغ‌های هالوژنی دارند. چراغ‌های اصلی از نوع DRLs و چراغ‌های عقب نیز به صورت سه بعدی می‌باشند.

جلوپنجره با خطوط افقی کشیده به شکل یک بشقاب بزرگ بوده که تا متن چراغ‌ها امتداد یافته است. زائده باریک پایینی چراغ‌ها نیز علاوه بر افزایش پیچیدگی بصری، به ایجاد چهره منحصر به فرد این خودرو کمک کرده است. بعلاوه روی درب‌های جلو نیز یک شکاف هواکش ظریف به چشم می‌خورد. خطوط روی کاپوت، گلگیرهای متورم شده و چراغ‌های عقب برجسته، تنومندی خودرو را بیش از ان چیزی که هست به تصیر می‌کشند.

از دیگر ویژگی‌های کولئوس جدید، نوار سقف آلومینیومی و چرخ‌های بزرگ 19 اینچی آلومینیومی آن است. کولئوس جدید به طور قابل توجهی از رنو کجار بزرگ‌تر است. طول کلیان به 4670 و عرضان به 1840 میلی متر می‌رسد. بعلاوه فاصله کف آن از زمین 213 میلی متر است که برای خارج از جاده یک ویژگی مطلوب تلقی می‌گردد. این ابعاد تقریباً مشابه با یک هیوندای سانتافه است. فاصله بین دو محور نیز 2710 میلی متر بوده که باعث فضای داخلی جادار در آن شده به گونه‌ای که جای زانوی سرنشینان عقب 289 میلی متر بوده که در این کلاس یکی از بهترین‌ها است. فضای بار هم با 624 لیتر حجم با کف بارگیری دوگانه و امکان افزایش حجم تا 1690 لیتر از طریق خواباندن صندلی‌های عقب یکی از پیشروان این کلاس است. نسخه 7 سرنشینه این خودرو نیز در حال برنامه‌ریزی است.

درون کابین کولئوس می‌توان یک سیستم صوتی Bose با نمایشگر بزرگ تبلت مانندی را یافت که در دیگر محصولات جدید رنو ازجمله مگان نیز دیده می‌شود.




ویژگی‌های ایمنی فعال نظیر ترمز اضطراری، اخطار خروج از لاین جاده، هشدار نقاط کور، هشدار فاصله امن و ترافیک از پشت، هشدار سرعت و تشخیص خستگی راننده، سنسورهای پراک جلو و عقب و دوربین دید عقب همراه با چراغ‌های خودکار در کولئوس جدید قابل سفارش‌اند. گل سرسبد شاسی بلندهای رنو قرار است در 80 کشور و بازار عمده حضور پیدا کند.

در زیر کاپوت، بسته به بازار و کشور ممکن است از موتورهای متنوعی استفاده شود. آرایش مکانیکی مشابه با نیسان X-Trail می‌تواند عمده‌ترین انتخاب موجود باشد. هرچند شایعه شده بود که رنو نام Maxthon را به‌جای کولئوس جایگزین می‌کند اما این شرکت ترجیح داد همچنان به استفاده از نام کولئوس ادامه دهد.
ارسال نظرات
موضوعات روز