پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
یک کارشناس بازار خودرو به این سوال پاسخ داد که برگ برنده بازار خودرو امسال را کدام خودروساز رو خواهد کرد؟
کد خبر: ۶۵۵۸
تیتر20 - یک کارشناس بازار خودرو به این سوال پاسخ داد که برگ برنده بازار خودرو امسال را کدام خودروساز رو خواهد کرد؟
فربد زاوه در این باره گفت: به نظر میرسد سکوت خبری هیوندای که بزرگترین صادرکننده محصولات آماده به ایران بوده، بیدلیل نباشد. هیوندای با تعرفههای بالا و عوارض سنگین در برخی محصولات، تیراژهای بالای تولید را تجربه کرده است، حال با تولید خودرو در کشور میتواند تمامی معادلات را به هم بزند. اتفاقاً هیوندای از معدود برندهای بینالمللی است که امکان صادرات گسترده از ایران را دارد هر چند ظرفیت برخی از این بازارها را قبلاً با کارخانجات دیگر پر کرده است ولی بازار عراق برای هیوندای میتواند از ایران تغذیه شود.
وی ادامه داد: به موازات هیوندایی، ورود رسمی فولکسواگن با بخش خصوصی میتواند نویدبخش تغییر معادلات باشد. به نظر میرسد، پدیده سال 1395، مجموعههای خصوصی و مشارکتهای آنها با شرکتهای کمحاشیهتر بینالمللی باشد تا شرکتهای پرخبر دولتی.
زاوه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امسال شاهد حضور خودروهای جدید داخلی در بازار نیز خواهیم بود؟ بیان کرد: به نظر میرسد پروژه دنای جدید ایرانخودرو جزو اولین محصولاتی باشد که به بازار عرضه میشود. از گروه سایپا هم ساینا که همان فیسلیفت تیباست، به بازار میآید. این دو خودرو هیچ کدام محصول جدید به حساب نمیآیند.
وی تصریح کرد:از سایر محصولات با برند داخلی اخبار موثقی موجود نیست. در واقع صنایع خودروسازی ایران، برنامه مشخص برای محصولات ندارند که بتوان وضعیت آنها را پیشبینی کرد. به هر صورت، نقطه مشترک اکثر محصولات جدید قیمت بالاتر آنها نسبت به نمونههای اصلی است که سبب میشود درصد قابل توجهی از بازار توانایی خرید این محصولات را نداشته باشند./اقتصادنیوز