شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
بررسی روند تولید موتورسیکلت طی ۱۰ ساله اخیر نشان می‌دهد که پس از دوبار فراز و فرود تیراژی در این بازه زمانی، تولیدکنندگان بر آن شدند که افت شدید تولید را جبران کرده و مسیری صعودی را در پیش گیرند در همین راستا در ۸ ماهه امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی در تولید موتورسیکلت بوده‌ایم.
کد خبر: ۶۶۵۲۴

تیتر۲۰- بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد صنعتی‌ها در یک دهه اخیر (۱۳۹۱ الی ۱۴۰۱) نشان می‌دهد که موتورسیکلت‌سازان کشور طی این سال‌ها فراز و فرودهای بسیاری داشته اما نیمه این دهه (۱۳۹۵) به یکباره از ۴۵۳ هزار و ۲۳۱ دستگاه در سال ۱۳۹۴ به ۷۳۶ هزار و ۳۳۷ دستگاه در سال ۱۳۹۵ رسید و بدین ترتیب ۶۲ درصد افزایش تولید را ثبت کرد.

پس از این صعود قابل توجه تولید در سال ۱۳۹۵، در سال پس از آن (۱۳۹۶) افت شدید ۷۹ درصدی را تجربه کرد و تنها ۱۵۳ هزار و ۱۱۹ موتورسیکلت در کشور به تولید رسید.

در سال ۱۳۹۷ کمی از این کاهش تولید جبران و تولید موتورسیکلت به ۱۶۴ هزار و ۵۲۵ دستگاه رسید اما مجدد در سال ۱۳۹۸ به قعر میزان تولید در این مقایسه آماری یک دهه رسید و به ۱۱۶ هزار و ۵۴۰ دستگاه هم نرسید.

پس از تجربه کاهش شدید تولید موتورسیکلت در سال ۱۳۹۸، فعالان این صنعت بر آن شدند که کاهش تولید سال‌های گذشته را جبران و در مسیر افزایش ، گام بردارند؛  بر این اساس از همان ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون در مسیر صعودی تولید قرار گرفتند.

در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۱۱ هزار و ۴۶۶ دستگاه، در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۷۹ هزار و ۹۹ دستگاه و در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۶۴ هزار و ۵۳۷ دستگاه در کشور به تولید رسید.

بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت صمت، از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۳۹۳ هزار و ۸۱۲ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که نسبت به ۲۷۹ هزار و ۱۱۷ دستگاه تولیدی در هشت ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۰ درصد رشد داشته است./ایسنا

ارسال نظرات
موضوعات روز