شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
بیمه البرز به عنوان مرجع صدور بیمه‌نامه بین‌المللی Frontier با پوشش بیمه‌ای تصادفات، تعهد مالی، درمان سرنشینان و مسافران خارجی، بیانگر مسئولیت‌پذیری و توانایی این شرکت برای جبران خسارت خودرو‌های ترانزیتی، موفقیت در بازار رقابتی بیمه‌نامه‌های بین‌المللی و جلب رضایت مشتریان است.
کد خبر: ۶۹۰۸۰

تیتر 20-  در دنیای پوشش بیمه‌ای، مفهوم «مرز» و بیمه‌نامه‌های فرامرزی، خصوصا در حوزه شخص ثالث مورد توجه است. شرکت بیمه البرز به عنوان مرجع صدور بیمه‌نامه بین‌المللی Frontier، خسارت جانی و مالی رانندگان خودروهای ترانزیتی در مرزها و 50 کشور عضو کارت سبز را جبران می‌کند؛ بیمه‌نامه‌‌ای که در داخل ایران و به صورت آنلاین، قابل تهیه است.

 
سفر به خارج از کشور با خودرو، نیازمند دریافت بیمه خودروی بین‌الملل است؛ این بیمه، نوعی بیمه شخص ثالث است که برای رانندگان، به منظور تردد در کشورهای خارجیِ عضو کارت سبز صادر می‌شود و به همین دلیل به آن، کارت سبز نیز گفته می‌شود. مزیت بیمه‌نامه بین‌المللی این است که چنانچه تصادف در مرزها یا داخل آن کشورها روی دهد یا خسارت مالی و جانی ایجاد شود، جبران آن از این طریق میسر است.

 
اکنون با تلاش‌ بیمه البرز، صدور بیمه‌نامه Frontier (منطقه مرزی)، به عنوان جایگزین کارت سبز، ویژه رانندگان ترانزیت به عنوان جامعه هدف فراهم شده است؛ بیمه‌نامه‌ای که از نظر پوشش و اعتبار تردد، همانند بیمه خودروی بین‌الملل یا کارت سبز است و رانندگان می‌توانند در کشورهای عضو از مزایای آن بهره‌مند شوند. خدمات لازم نیز از طریق دفتر کارت سبز در این کشورها ارائه می‌شود. اقدام بیمه البرز با ‌تامین قبلی هزینه صدور بیمه‌نامه‌ بین‌المللی خودروها، مزیت‌های زیر را دارد:


خرید بیمه‌نامه Frontier در داخل کشور از طریق پرداخت ریالی
خرید بیمه‌نامه به صورت آنلاین بدون مراجعه حضوری
اطمینان از اصالت بیمه‌نامه، میزان پوشش جبران خسارت و اعتبار 
رفع مشکلات بیمه‌ای رانندگان ایرانی در اتحادیه اروپا و سایر مقاصد تعریف‌شده


بیمه شخص ثالث بین المللی توسط اعضای کارت سبز صادر می‌شود. دفتر مرکزی شرکت‌های عضو کارت سبز خودرو در لندن واقع است و کشورهای عضو، برای ارائه خدمات، دفاتر ملی را تاسیس کرده‌اند. شرکت بیمه ایران نماینده کارت سبز در ایران است. همچنین بر اساس آمارها، حدود 45 کشور، عضو کارت سبز هستند که اغلب در قاره اروپا قرار دارند. البته به جز اروپا، کشورهایی مانند ایران، عراق، مراکش، تونس، روسیه، آذربایجان و... نیز عضو کشورهای کارت سبز هستند. در این کشورها یک دفتر ملی وجود دارد که اقدامات آن، با قوانین و مقررات ملی آن کشور مطابق است. آمارها نشان می‌دهد حدود ۲۲۰ میلیون وسیله ‌نقلیه موتوری در محدوده جغرافیایی سیستم کارت سبز در حال تردد هستند.  


این آمار و ارقام بیانگر اهمیت صدور بیمه‌نامه‌ بین‌المللی Frontier به عنوان جایگزین کارت سبز، توسط بیمه البرز و اهمیت برخورداری رانندگان ترانزیت از آن است. البته بیمه‌های شخص ثالث بین‌المللی مشابه بیمه کارت سبز مانند بیمه کارت زرد و کارت قهوه‌ای در آفریقا، کارت نارنجی در کشورهای عربی و کارت آبی در کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN)، کارت سفید در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) نیز وجود دارد. هدف بیمه‌نامه‌‌های بین‌المللی خودرو در دنیا، حمایت از رانندگان و خسارت‌دیدگان تصادفات رانندگی است. این بیمه‌‌ها از نظر پوشش‌ بیمه‌ای، غالبا مشابه و از نظر منطقه جغرافیایی و نام، متفاوت هستند. 


مزایای صدور این بیمه‌نامه بین‌المللی شرکت بیمه البرز را حداقل می‌توان در پنج مورد زیر خلاصه کرد:
اول- تامین مالی در مواقع بحرانی: در صورت وقوع حادثه، بیمه‌نامه Frontier بیمه البرز، امکان پوشش هزینه‌های پزشکی و دیگر خسارات مالی بر اثر تصادفات و... را برای رانندگان و مسافران میسر می‌سازد.
دوم- تضمین امنیت مسافرت: دارندگان و رانندگان این بیمه‌نامه، اطمینان‌خاطر دارند که در صورت وقوع حوادث ناخواسته، خسارات مربوطه بدون نیاز به تحمیل هزینه‌های کلان، توسط شرکت بیمه پوشش داده می‌شود.
سوم- تسهیل در اخذ ویزا و ورود به کشورها: برخی از کشورها برای ورود، بیمه‌نامه بین‌المللی را الزامی می‌دانند. با داشتن این بیمه‌نامه، می‌توان فرایند اخذ ویزا را تسریع کرد و مشکلات ورود به کشورهای موردنظر را از بین برد.
چهارم- رضایت‌ مسافران: برای مسافران وسایل نقلیه داشتن بیمه‌نامه بین‌المللی، امنیت و رضایت بیشتری را فراهم می‌کند. آنها احساس می‌کنند در صورت وقوع حادثه، راهکار مسائل مربوط به درمان و هزینه‌های آن را دارند.
پنجم- رقابت‌پذیری و تفاوت در بازار: بیمه البرز با صدور بیمه‌نامه‌ Frantier با کیفیت و خدمات متفاوت، خود را از رقبا متمایز کرده و با این مزیت رقابتی، اعتبار بیشتری نزد مشتریان پیدا می‌کند. 


البته برخی شرکت‌های بیمه در ایران، برای خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان، به‌ویژه رانندگان خودروهای ترانزیتی نسبت به صدور بیمه شخص ثالث بین‌المللی اقدام کرده‌اند. بیمه ایران، به عنوان نماینده کارت سبز، از مراجع صدور بیمه کارت سبز خودرو است و برای تهیه این بیمه‌نامه، می‌توان از طریق این شرکت اقدام کرد. کارت سبز، معمولا ۱۵ روز اعتبار دارد و در صورت طولانی‌تر شدن، از طریق تماس با شرکت بیمه، قابل تمدید است. 


همچنین کارت سبز بیمه البرز برای رانندگانی که قصد سفر با خودرو به کشورهای عضو دارند، صادر می‌شود. این بیمه، خسارت‌های مالی و جانی به اشخاص ثالث در صورت بروز تصادف در کشورهای عضو، مرزها و کشورهای غیرعضو سیستم کارت سبز که با ایران تفاهم‌نامه دارند مانند عراق، مراکش، تونس و... را جبران می‌کند. میزان پرداخت خسارت، متناسب با قوانین و مقررات کشور مقصد و حداقل تعهدات قانونی کشورهای عضو است.


در این میان، اقدام بیمه البرز به عنوان مرجع صدور بیمه‌نامه بین‌المللی Frontier با پوشش بیمه‌ای تصادفات، تعهد مالی، درمان سرنشینان و مسافران خارجی، بیانگر مسئولیت‌پذیری و توانایی این شرکت برای جبران خسارت خودروهای ترانزیتی، موفقیت در بازار رقابتی بیمه‌نامه‌های بین‌المللی و جلب رضایت مشتریان است.
 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز