شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
ساختارهای تفکیک شده و منحصر بفرد موجود در هر یک از هلدینگ‌های کشور، امکان تشکیل کنسرسیوم بین شرکت‌های پخش روی کاغذ امکان  دارد اما در زمین اجرا بهتر است از ساختارهای موجود در انجمن شرکت‌های پخش استفاده شود تا حمایت‌های لازم برای اعضا فراهم  شود. برای مثال یکی از موارد کارآیی این اتحاد می‌تواند به تعادل رساندن مارژین‌ها در چانه‌زنی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ باشد.
کد خبر: ۶۹۱۳۴

تیتر20 - حسین یوسف خزرایی، مدیرعامل شرکت قاسم ایران ضمن بیان این مطلب  با اشاره به اینکه شرکت‌های فعال در صنعت پخش در سال‌های اخیر تمامی تلاش خود را برای افزایش بهره‌وری و در نتیجه کاهش بهای تمام شده توزیع به کار برده‌اند، گفت: شرکت‌های پخش با همین هدف در تلاشند تا کالا با کمترین هزینه به دست مصرف‌کنندگان برسد  و به این وسیله بخشی از کاهش قدرت خرید خریداران را جبران کنند.


به گفته او  از سمت دیگر  با توجه به مشکلات  به وجود آمده در تامین منابع مالی برای تولیدکنندگان، فعالان این بخش  تمامی قدرت جریان نقدینگی خود را با وجود تحمل فشارهای فراوان به کار گرفته‌اند تا بخشی از نقدینگی مورد نیاز را حتی با کاهش دوره بازپرداخت جبران کنند.


حسین یوسف خزرایی در گفت و گو با دنیای اقتصاد  افزود:  در این مسیر شرکت‌های پخش همواره به دلیل کاهش مارژین دستوری تحت فشار بوده‌اند، اما بدون کم و کاست و در کمترین زمان ممکن محصولات به خصوص اقلام اساسی را به حلقه بعد از خود تحویل داده‌اند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل توجه هزینه‌های حمل و نقل و نیروی انسانی بوده‌ایم، افزود: با توجه به ماهیت خدماتی شرکت‌های پخش این هزینه‌ها نقش قابل توجهی در افزایش بهای تمام شده پخش را داشته است لذا در صورت بازنگری در قیمت‌های دستوری و اختصاص بخشی از سود تولید به این زنجیره این مشکل برطرف خواهد شد.


به گفته وی در صورت ایجاد امکان برقراری نظام چانه زنی بین پخش و تولید بر سر موضوع نرخ‌گذاری قطعا شرکت‌ها خود امکان ایجاد تعادل در تقسیم سود را خواهند داشت.


مدیرعامل شرکت قاسم ایران با اشاره به ساختارهای تفکیک شده و منحصر بفرد موجود در هر یک از هلدینگ‌های کشور، امکان تشکیل کنسرسیوم بین شرکت‌های پخش روی کاغذ امکان  دارد اما در زمین اجرا بهتر است از ساختارهای موجود در انجمن و اتحادیه شرکت‌های پخش استفاده شود تا حمایت‌های لازم برای اعضا فراهم  شود. برای مثال یکی از موارد کارآیی این اتحاد می‌تواند به تعادل رساندن مارژین‌ها در چانه‌زنی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز