شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند: 
بهره برداری از پروژه زمزم ۳  نقش آفرینی فولاد خوزستان در صنعت فولاد کشور را با تغییراتی همراه خواهد کرد، اما در آن سوی ماجرا و در بخش درون سازمانی این مجموعه شاهد جهش تولید و صادرات خواهد شد. درواقع سال ۱۴۰۳  می‌تواند سال پر سودی برای فولاد خوزستان باشد.  
کد خبر: ۶۹۲۴۸

تیتر20- شرکت فولاد خوزستان با بهره برداری از پروژه مگامدول زمزم 3  در بحث تولید آهن اسفنجی به قدرت اصلی تبدیل شود.  این ابر پروژه ظرفیت تولید 2  میلیون تن آهن اسفنجی را دارد. به طور کلی فولاد خوزستان شاهد 1  میلیون تن مازاد آهن اسفنجی است که می تواند در کنار تامین نیاز بازار داخلی ، راهی بازارهای صادراتی شود. 
در حالی فولاد خوزستان امسال یکی از بازیگران اصلی آهن اسفنجی خواهد بود که می تواند آمارهای صادراتی در این بخش را جا به جا کند. 


آمارها نشان می دهد میزان حجم صادرات آهن اسفنجی در سال گذشته نسبت به 1401 به میزان 70  درصد افزایش یافته است. درواقع یکی از اصلی ترین پتانسیل های صادراتی زنجیره ارزش فولاد  در حلقه آهن اسفنجی قرار دارد که حالا در سال 1403  فولاد خوزستان می تواند در این حلقه یکی از بازیگران اصلی باشد. 


اما این نقشی است که فولاد خوزستان در کنار دیگر تولیدکنندگان فولادی ایفا می کند. فولاد خوزستان با بهره برداری از این پروژه میزان تولید آهن اسفنجی را افزایش داده و به خودکفایی در تامین این ماده رسیده است. در ادامه نیز میزان تولید شمش فولاد نیز با افزایش همراه می شود. 


درنتیجه تولید در تمامی حلقه های بعد از آهن اسفنجی افزایش پیدا می کند. البته قبل از آن نیز میزان تامین گندله و کنسانتره نیز در این مجموعه با افزایش همراه می شود تا فولاد خوزستان بتواند از ظرفیت کامل زمزم 3  بهره برداری کند.

 
بهره برداری از این ظرفیت به معنای افزایش تولیدات بیشتر و حتی برنامه ریزی برای توسعه سبد محصولات تولیدی است. 


در راستای این برنامه ریزی، فولاد خوزستان باید برای سال جدید منتظرافزایش فروش خود در حوزه بازار داخلی و صادراتی باشد.  درواقع زمزم 3 اصلی ترین اقدام فولاد خوزستان برای دستیابی به تامین پایدار مواد اولیه و افزایش تولید است که منجر به افزایش درآمدهای آن می شود. 


آن طور که به نظر می رسد، در سال 1403  فولاد خوزستان حضور پررنگ تری بیش از گذشته در بازار فولاد کشور دارد و از سویی دیگر می تواند میزان صادرات آهن اسفنجی را هم افزایش دهد. 


فراموش نکنیم کشورهای منطقه در حال اجرای طرح های مختلفی در صنعت فولاد هستند که بی شک نیازمند مواد اولیه خواهند بود. درنتیجه بهره برداری از زمزم 3  بازارهای صادراتی این مجموعه را توسعه می دهد. 


اگر بخواهیم نتیجه بهره برداری از این پروژه را به صورت خلاصه مطرح کنیم، آن است که بهره برداری از زمزم 3  میزان تولید و در ادامه صادرات فولاد خوزستان را به صورت جهشی افزایش می دهد. حال این احتمال وجود دارد که سهامداران «فخوز» در سوددهی نیز با جهش همراه شوند.

ارسال نظرات
موضوعات روز