سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
تیتر20//
شرکت فولاد هرمزگان در تابستان 1402 با وجود کمبود برق توانست با برنامه ریزی دقیق بر این بحران تا حدود زیادی غلبه کرده و تولید را طبق برنامه پیش ببرد، حال با توجه به سابقه این مجموعه در مدیریت بحران ها می توان انتظار داشت سال 1403  نیز سال سختی برای فولاد هرمزگان نباشد. 
کد خبر: ۶۹۶۷۹

تیتر20-  کمبود برق در فصل تابستان از سال 1401 توانست برنامه های تولیدی در صنعت فولاد را با چالش های جدی مواجه کند. 


پیش از این نیز تولیدکنندگان فولاد با چالش کمبود گاز در زمستان همراه بودند و برای جبران این کمبود میزان تولید در تابستان را افزایش می دادند اما با شروع قطعی برق در تابستان نیز فولادی ها بار دیگر از نبود زیرساخت ها غافلگیر شده و با چالشی دیگر در فصل گرما در کنار فصل سرما همراه بودند. 


این در حالی است که زمان قطعی برق طولانی تر از کمبود گاز است و می تواند اثر گذاری بیشتری بر کاهش تولید داشته باشد. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ فولاد برای برون رفت از این چالش استراتژی های جدیدی را روی میز قرار دادند تا بتوانند براساس آن از این چالش عبور کرده و میزان تولید را طبق برنامه تعیین شده پیش ببرند. 


فولاد هرمزگان که در سال های اخیر با رکوردزنی های پی در پی موفق به ثبت کارنامه ای درخشان از خود شد. این رکوردزنی ها نشان می داد که مجموعه فولاد هرمزگان سازو کاری مهندسی شده و دقیقی را برای مقابله با کمبود انرژی در دستور کار خود قرار داده است. 


حال در آستانه فصل تابستان، کمبود برق می تواند تولید کنندگان فولاد به ویژه تولیدکنندگان مناطق جنوبی کشور مانند فولاد هرمزگان را با چالش جدی همراه کند. 


اما با این حال فولاد هرمزگان در کنار محدودیت های انرژی در سال گذشته تولید را به صورت مداوم پیش برده است. شاید اصلی ترین سازوکار استفاده شده برای گذر از این بحران، برنامه ریزی در تولید در ساعات غیر از محدودیت است.  برنامه ریزی در تامین انرژی، تامین مواد اولیه و همچنین مدیریت ساعت تولیدی از مهمترین تصمیماتی است که توانست فولاد هرمزگان را از این بحران نجات دهد. 


البته فراموش نکنیم بهره برداری از نیروگاه خورشیدی توسط فولاد هرمزگان می تواند در سال های پیش رو میزان اثر گذاری کمبود برق را کاهش دهد.

 
اما در کنار این موضوع ارتقای کیفی تولید می تواند در افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی تاثیر بسزایی داشته باشد که فولاد هرمزگان علاوه بر سرمایه گذاری در واحد تحقیق و توسعه خود، با همکاری هر چه بیشتر با شرکت های دانش بنیان در این مسیر حرکت کرد. 


درواقع آن چیزی که در این سیستم حائز اهمیت است و باعث شده که فولاد هرمزگان از این بحران عبور کند مسئله مدیریت است. با توجه به سوابق این مجموعه در سال گذشته که توانست با وجود کمبود برق در میزان تولید رکورد شکنی کند حال می توان پیش بینی کرد که فولاد هرمزگان تابستان 1403 را با تمام سختی ها با برنامه ریزی و مدیریت انجام شده پشت سر بگذارد. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز