چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند: 
طرح احداث مگامدول احیاء مستقیم با ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی از طرح‌های مهم  شرکت جهان فولاد سیرجان است که حالا با پیشرفت فیزیکی ۸۰  درصدی  تا پایان تابستان سال جاری به مرحله تست سرد می‌رسد.
کد خبر: ۶۹۷۲۴

تیتر20- شرکت جهان فولاد سیرجان در نیمه اول سال گذشته و در ادامه در سال 1402 کارنامه موفقی را ثبت کرد که می تواند زمینه ساز موفقیت های بیشتر برای سال جاری یعنی سال 1403  باشد. حال کارخانه مگامدول این مجموعه می تواند کلید موفقیت در سوددهی و فروش برای سال 1403  باشد. 


طرح احداث مگامدول احیاء مستقیم با ظرفیت تولید 1 میلیون و 760 هزار تن آهن اسفنجی که تا پایان تابستان به مرحله تست سرد می رسد باعث می شود تا ظرفیت تولید آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان حدود 4 برابر و از 960 هزار تن فعلی به 3 میلیون و 770 هزار تن برسد.


نکته مهم آن است که برآورد ها نشان می دهد با به تولید رسیدن کارخانه احیاء مستقیم شماره 2 و مگامدول احیاء مستقیم این شرکت، سود خالص آن در سال جاری 3  برابر سال قبل شده و به بیش از 9000 میلیارد تومان برسد. 


دستیابی به این میزان از تولید و سوددهی باعث می شود تا برنامه های توسعه ای در جهان فولاد سیرجان سرعت بیشتری به خود بگیرد. این مجموعه طرح توسعه 5  ساله خود را پیش می برد که در این زمینه رسیدن به تامین پایدار مواد اولیه بسیار حائز اهمیت است. با تحقق این برنامه 5  ساله ظرفیت تولید این شرکت در بخش فولادسازی و همچنین در پایین‌ دست و در تولید محصولات فولادی افزایش قابل توجهی خواهد یافت. 


با بهره برداری از این پروژه در سال جاری، قدرت تولید مواد اولیه در این مجموعه چند برابر می شود و جهان فولاد سیرجان به یکی از ارکان اصلی استان کرمان برای تبدیل شدن به قطب فولادی کشور دست می یابد. 


رسیدن به این ظرفیت در تولید آهن اسفنجی حاکی از تامین کنسانتره و گندله به صورت پایدار است که باعث شد جهان فولاد سیرجان به سراغ افزایش ظرفیت های تولید خود در حلقه های بعدی پیش رفته و همچنین  تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر یعنی طرح 500  هزار تنی فولاد آلیاژی را هم در دستور کار خود قرار دهد. 


آن طور که طرح های توسعه ای جهان فولاد سیرجان نشان می دهد این مجموعه در سال جاری و براساس پیش بینی مدیران خود می تواند افزایش سود 3  برابری را محقق و خود را برای پیش برد طرح های دیگر آماده کند.


 جهان فولاد سیرجان امروز سرعت توسعه را نسبت به چند سال گذشته خود چند برابر کرده تا بتواند با بهره برداری از ظرفیت های موجود چه در بازار داخلی و چه بازارهای صادراتی حضور پررنگ و قوی ای داشته باشد. نگاهی به نقشه راه این مجموعه نشان می دهد، جهان فولاد سیرجان توسعه را پله پله و با دستیابی به تامین پایدار پیش می برد که تضمینی برای سوددهی و فروش حداکثری خواهد بود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز