چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
شرکت به ازای هر سهم ۴۳ تومان سود ساخته در حالی که در مجمع عمومی سال قبل‌تر به ازای هر سهم ۶۶ تومان سود ساخته بود که ناشی از اجرای چند مرحله افزایش سرمایه است.
کد خبر: ۶۹۷۵۴

تیتر ۲۰  - شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته عملکرد خوبی داشته است. به طوری که درآمد عملیاتی شرکت در بازار داخل ۳۶ درصد و در درآمد عملیاتی صادراتی ۱۳ درصد رشد ایجاد کند. با این وجود شرکت به ازای هر سهم ۴۳ تومان سود ساخته در حالی که در مجمع عمومی سال قبل‌تر به ازای هر سهم ۶۶ تومان سود ساخته بود که ناشی از اجرای چند مرحله افزایش سرمایه است. البته نباید تاثیر مشکلات ناشی از قطعی گاز و برق را نادیده گرفت.


 با هدف تولید سالانه ۱٫۵ میلیون تن تختال ( اسلب فولادی) ایجاد شده است. بخش احیاء مستقیم شامل دو مدول ۸۲۵ هزار تنی جمعاً با ظرفیت ۱,۶۵۰ هزار تن است.  تختال‌ها در کارخانه فولاد هرمزگان با ظرفیت حدودی ۱٫۵ میلیون تن و در ضخامتهای ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلیمتر تولید می‌شوند. 


در 12 ماهه سال 1402 این شرکت یک میلیون و 553 هزار و 231 تن آهن اسفنجی تولید کرده است. همچنین در این مدت یک میلیون و 394 هزار و 384 تن شمش اسلب، 55هزار و 203 تن بریکت و 103 هزار و 753 تن آهک تولید کرده است.


 در مواردی مانند پروفیل سازی، لوله های آب، نفت و مخازن تحت فشار از تختال های تولید شده در خط نورد گرم فولاد هرمزگان استفاده می‌شود و در مواردی مانند ورق بدنه خودرو، ورق‌های گالوانیزه و همچنین بدنه لوازم خانگی مانند بخاری و یخچال از تختال های تولید شده در نورد سرد استفاده می‌شود.


  مهمترین و اصلی ترین مواد اولیه در شرکت فولاد هرمزگان گندله، آهن اسفنجی و قراضه هستند. در خصوص تامین مواد اولیه دو بحث کیفی و کمی وجود دارد. با برنامه ریزی هایی که در زنجیره فولاد صورت وضعیت تامین کمی شرکت مطلوب است. از نظر کیفی نیز وضعیت فولاد هرمزگان در همین راستا هستند. مواد اولیه گندله مورد نیاز شرکت از داخل کشور و از معادن زرند و گل گهر و سنگان و .... تامین می شود. در این راستا هدف اصلی سازمان خرید به موقع و با کیفیت و اقتصادی است .


شرکت در دوره مالی 12 ماهه 1402 در بین شرکت های فعال در این صنعت معادل ۸۱۱٬۸۶۳ تن فروش داخلی و ۶۳۴٬۳۵۶ تن فروش صادراتی داشته است که در بین شرکتهای بورسی این صنعت به ترتیب با حجم فروش ۶۶۱٬۶۰۰ تن اسلب در بورس کالا معادل مبلغ ۱۳۵,۲۶۹ میلیارد ریال  سهم 27 درصدی را به خود اختصاص داده است.


در شرکت برای اینکه تا اطمینان حاصل کند در حین حداکثر کردن بازده ذینفعان از طریق بهینه سازی تعادل بدهی و سرمایه ایجاد می شود سرمایه خود را مدیریت کرده است، به طوری که ساختار سرمایه شرکت از خالص بدهی و حقوق مالکانه مطابق صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده اسفند ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته طی دو مرحله به ترتیب از مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد به ۴۹۰۰ میلیارد تومان و سپس به مبلغ ۸۴۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است. مرحله اول آن در تاریخ اسفند ۱۴۰۱  و مرحله دوم افزایش سرمایه دی ۱۴۰۲ در مرجع ثبت شرکتها به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز