پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
مشاور توسعه بازار در حوزه صنایع معدنی در گفتگو با «تیتر ۲۰» اظهار کرد: 
۸ طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه در بخش‌های مختلفی که عمدتا در بخش‌های انرژی و حمل و نقلی بود به بهره برداری رسید. هومان خواجه نصیری مشاور توسعه بازار در حوزه صنایع معدنی با اشاره به این طرح‌ها بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های هوشمند سازی پایش‌ها و کنترل ها، کاهش قابل ملاحظه انواع خطا‌هایی است که می‌تواند به خسارات جبران ناپذیر منجر شود.
کد خبر: ۶۹۷۹۰

تیتر20-  طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه از طرح های مهمی است که در اولویت های این مجموعه قرار دارد و در راستای آن در حرکت است. 


با بهره برداری از این طرح فولاد مبارکه به سمت انقلاب صنعتی نسل چهارم، با رشد بهره وری مواجه می شود. 


حال در روزهای پایانی بهار 1403، فولاد مبارکه از 8  طرح تحول دیجیتال خود بهره برداری کرده است. بخشی از این طرح ها می تواند به کاهش ریسک حمله های سایبری منجر شود. 


مدیرعامل فولاد مبارکه درباره این موضوع این طور گفته است، فولاد مبارکه در بالادست خود با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت و مجموعه صنعتی و در پایین ‌دست با بیش از یک هزار کارخانه مصرف ‌کننده محصولاتش مرتبط است؛ به تعبیری بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت و مجموعه صنعتی، تأمین ‌کننده یا مصرف ‌کننده محصولات فولاد مبارکه هستند؛ بنابراین در اوج حمله سایبری ۲ ساله گذشته، تنها انتشار خبر حمله سایبری می‌توانست تلاطم زیادی، نه‌ تن‌ها در بازار محصولات فولادی، بلکه در کل زنجیره، از کنسروسازی تا خودروسازی و لوازم‌خانگی، در حوزه قیمت‌ها و تأمین و تدارک ایجاد کند و منجر به شوک‌های قیمتی شود. وقتی به فولاد مبارکه و چند شرکت فولادی دیگر هم ‌زمان حمله سایبری شد، دشمن از تعبیر «تعطیلی صنعت فولاد» استفاده کرد؛ چراکه آنها به‌ خوبی می ‌دانند صنعت فولاد به‌عنوان صنعت مادر چه جایگاهی دارد.


حال باید دید بهره برداری از 8  طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه چه اثراتی  به دنبال دارد؟


عمده 8  طرح یاد شده در حوزه ترابری و انرژی است که می تواند در کاهش هزینه های فولاد مبارکه تاثیر به سزایی داشته باشد.


هومان خواجه نصیری مشاور توسعه بازار در حوزه صنایع معدنی در گفت و گو با «تیتر20» درباره تاثیر این پروژه ها اظهار کرد: این پروژه های هوشمند سازی کمک بزرگی برای بهبود عملکرد و کارایی ، در تمامی مراحل تولید و همچنین حمل و نقل فولاد ارائه کرده است و ابزارهایی هستند که امکان پیش بینی و جلوگیری از مشکلات و خطاها را فراهم می کنند.


وی ادامه داد: قطعا این پروژه ها باعث بهبود کیفیت و دقت در فرآیندهای تولید و حمل و نقل نیز می شوند و در نتیجه کاهش هزینه ها و زمان تولید و همچنین افزایش بهره وری را رقم می زنند. 


 
خواجه نصیری تصریح کرد: به کمک سامانه‌های هوشمند پایش آلایندگی، میزان آلایندگی های تولید ، کاهش می‌یابد و این مهم، کاهش هزینه‌های درمانی پرسنل را به همراه خواهد داشت. همچنین، کنترل موتورخانه‌های حرارتی و مصرف برق به صورت هوشمند، منجر به کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های انرژی می‌شود که در نهایت بهبود قابل توجهی در سودآوری شرکت دارد.


وی ادامه داد: با پیاده‌سازی سامانه‌های پایش وضعیت ترابری سبک و سنگین، فولاد مبارکه می‌تواند بهبودی در مدیریت و کنترل حمل و نقل مواد خام و محصولات خود داشته باشد و از تاخیرات مرتبط جلوگیری کند. 


به گفته خواجه نصیری، با بهره گیری از فناوری های پیشرفته ، اطلاعات و داده های دقیقی حاصل می گردد که به بالندگی و صلابت شرکت در  توسعه صادرات کمک شایانی می کند و اطمینان خاطر بیشتری را برای مشتریانش بوجود می آورد.


وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هوشمند سازی پایش ها و کنترل ها، کاهش قابل ملاحظه انواع خطاهایی هست که می توانند به تلفات جانی جبران ناپذیر یا خسارات ویرانگر منجر شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز