يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند: 
شرکت فولاد هرمزگان در آمار‌های خرداد ماه خود موفق به کاهش درصد عیوب گرم شده است. این اتفاق نتیجه اقداماتی در حوزه آنالیز‌های مهندسی، اجرای پروژه بهبود، ارتقای تکنولوژی خطوط تولید، آموزش نیروی انسانی و موارد دیگری است که در این مجموعه برروی آن سرمایه گذاری کرده است. نتیجه این سرمایه گذاری را باید در نهایت میان آمار‌های صادراتی جستجو کرد.
کد خبر: ۷۰۱۶۹

تیتر20- طرح های توسعه ای در شرکت فولاد هرمزگان با سرعت بالایی در حال اجرا است و این مجموعه تلاش می کند تا در زمان پیش بینی شده از آنها بهره برداری کند. 
از سویی دیگر این مجموعه با به کار گیری مدیریت بحران توانست در کنار چالش انرژی در تولید بخش های مختلف از جمله آهن اسفنجی با رکورد زنی و افزایش تولید همراه شود. 


در سال 1402 موفق به تولید یک میلیون 394 هزار تن تختال شدیم و کسب سه رکورد ماهیانه تولید تختال در فروردین، اردیبهشت و آبان ماه سال 1402 و یک رکورد روزانه و نیز رکورد زمان تخلیه تا تخلیه کوره‌ها نشان‌دهنده پویایی شرکت در این حوزه بوده است. همچنین در کنار افزایش کمی تولید با نگاه ویژه به کیفیت محصول در خرداد ماه به رکورد ماهیانه کاهش عیوب گرم به میزان 0.35 درصد دست یافتیم. 


ثبت رکورد کاهش عیوب می تواند دستاوردی مهم تر از افزایش تولید باشد. زیرا این مجموعه تلاش کرده تا در خرداد ماه میزان عیوب را به 0.35 درصد برساند که بر افزایش کیفی محصولاتش بسیار موثر خواهد بود.


اما فولاد هرمزگان چطور به این رکورد زنی دست یافته است؟
بخش زیادی از ثبت این رکورد به دلیل ارتقا دانش فنی و دقت آموزش نیروی انسانی است. درواقع فولاد هرمزگان در سال های اخیر با تمرکز بر ارتقای دانش فنی چه به صورت درون سازمانی و چه برون سازمانی به شکل همکاری با شرکت های دانش بنیان، توانسته بخش کیفی تولیدات خود را افزایش دهد. 


بخشی دیگر نیز به واسطه آنالیز روند تولیدات گذشته به دست آمده است که حالا با این درصد به ثبت رسیده است. پروژه بهبود یکی از مهمترین پروژه هایی است که در این زمینه اجرا شده و نتایج خوبی به همراه داشته است.

 
درواقع سرمایه گذاری در این زمینه باعث شده تا این عملکرد برای فولاد هرمزگان به ثبت برسد. کاهش این عیوب منجر به افزایش کیفیت خواهد شد و این اتفاق تاثیر مستقیم بر میزان فروش های صادراتی خواهد داشت و می تواند میزان ارز آوری این مجموعه را افزایش دهد.


البته فراموش نکنیم هرچند تولید کنندگانی همچون فولاد هرمزگان به دنبال افزایش کیفیت است که در نتیجه آن بتوانند میزان صادرات خود را افزایش دهند  اما سیاست های ارزی و وضع عوارض باعث شده تا حجم صادرات کاهش پیدا کند. 


اما در چنین شرایطی فولاد هرمزگان در تلاش برای اجرای سرعتی طرح های توسعه ای و تولید محصولاتی با کیفیت بالا است. با توجه به این وضعیت در صورت رفع موانع موجود، فولاد هرمزگان این توانمندی را دارد که تولیدات با کیفیت بالا را راهی بازار داخلی و صادراتی کند. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز