سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
شاید بر اساس آمار گروه بهمن از نظر میزان تولید نسبت به بعضی از رقبا عقب‌تر باشد، اما با توجه به ارزندگی برند و اقداماتی که انجام می‌دهد، می‌توان همچنان این خودروساز را لیدر اصلی بازار خودرو به شمار آورد، جایی که همچنان اولین‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۷۰۹۵۱

تیتر20  -  طی سال های اخیر گروه بهمن نه تنها در تولید و عرضه خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب یکی از سرآمدان بازار خودرو بوده است ، بلکه این گروه در بحث خدمات پس از فروش نیز توانسته است رتبه های برتر را به خود اختصاص دهد.


 این برتری تنها به بهمن موتور ختم نمی شود. بلکه در محصولات کار و تجاری نیز این گروه نسبت به رقبا توانسته است بیشتر رضایت مندی مشتریان را به خود جلب کند.
در این شرایط برای برخی این پرسش پیش می آید که چرا این گروه به طور مرتب با ارتقاء همراه شده است و به طور مرتب توانسته است کیفیت ارائه خدمات پس از فروش خود را افزایش بدهد.


به نظرمی رسد که دلیل اصلی این وضعیت مثبت و روشن را باید در اقداماتی جست و جو کرد که این گروه به صورت داوطلبانه و برای افزایش سرعت رشد و توسعه خود انجام می دهد.


یک نمونه ساده ،اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری 
به نحوی که هم اکنون گروه بهمن به عنوان اولین شرکت در بین شرکت‌های خدمات پس از فروش، مفتخر به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری به (شماره 19117 شیوه ارائه خدمات پس از فروش خودرو) توسط سازمان ملی استاندارد ایران شده است‌.


 طبق گزارش سازمان ملی استاندارد و بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب 1396 و در اجرای مصوبات شورای عالی استاندارد، گروه بهمن، موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری شده که بر این اساس می‌تواند از علامت استاندارد ایران برای فراورده خودرو‌- شیوه ارائه خدمات پس از فروش استفاده کند. پیرو همکاری و هماهنگی های انجام‌شده با سازمان ملی استاندارد در نهایت و پس از انجام ارزیابی نهایی، در مورخ 20/12/1402 ابتدا موفق به اخذ پروانه مدیریت کنترل کیفیت و سپس اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کل مجموعه گروه بهمن شد.


 ناگفته نماند‌ این گروه به‌صورت داوطلبانه در این فرایند مشارکت داشته و اولین خودروسازی است که موفق به اخذ این پروانه شده است.


همواره مراقبتان هستیم
همین یک نمونه نشان می دهد که چرا گروه بهمن از نظر بسیاری از کارشناسان وفعالان صنعت و بازار خودرو می تواند به عنوان الگویی برای خودروسازان در نظر گرفته شود.


در واقع گذشته از تلاش هایی که از سوی این گروه برای توسعه و رشد صنعت خودروسازی کشور صورت می گیرد ، در سایر زمینه ها از جمله خدمات پس از فروش نیز می تواند به عنوان یک پیشرو در نظر گرفته باشد.


حرکت های مطمئن ، قدم به قدم و پله به پله آنها نشان می دهد که انتخاب شعار " همواره مراقبتان هستیم " فقط برای جلب نظر مردم و فروش بیشتر انتخاب نشده است. بلکه این گروه با توجه به ماهیت و همچنین خصوصی بودن به تمام زوایای رقابت فکر کرده است. می داند که به دنبال چه اهدافی است و برای دستیابی به آنها برنامه ریزی کرده و بر اساس آن حرکت می کند.


در واقع گذشته از نوع انتخاب محصول ، عرضه و قیمت گذاری مناسب ، گروه بهمن نشان داده است که رضایت مندی مشتریان بیش از هر چیز دیگری برای آنها اهمیت دارد.
به همین علت آنها در سال های اخیر همان گونه که خودشان داوطلبانه به دنبال اخذ پروانه مدیریت کنترل کیفیت و سپس اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کل مجموعه گروه بهمن رفتند ، همان گونه نیز برای نمایندگی های خود استانداردهایی جدید تعریف کردند.


هدف از تعریف استانداردهای جدید وسخت گیر نیز ساده است ، جلب رضایت حداکثری مشتریان . 


به بیان ساده ، این گروه در کنار محصولاتی که عرضه می کند ، احترام به مشتری را اصلی ترین دغدغه خود می داند.


به همین علت مجوزی که به تازگی موفق به اخذ شده است ، نشان می دهد که این شرکت به دلیل زیرساخت هایی که فراهم کرده است ، نه تنها کار را تمام شده می داند، بلکه به دنبال بهتر شدن است. 


درواقع با توجه به سختگیری های سازمان  ملی استاندارد و حضور داوطلبانه گروه بهمن در این آزمون به نظرمی رسد که آنها به اعتماد به نفس بالایی دست پیدا کرده اند. اعتمادی که در پس خود رضایت مندی بیشترمشتریان را به همراه خواهد آورد.


در این شرایط اما پرسش نیز مطرح است که چرا سایر شرکت ها برای اخذ این مجوز اقدام نمی کنند.


همچنین این مساله را نیز نباید فراموش کرد که گروه بهمن با اخذ این مجوز ، هم رقابت را سخت تر کرده است و هم باعث می شود که شرکت های دیگر نیز برای کاهش فاصله با سرعت بیشتری حرکت کنند.


این حرکت یعنی افزایش سطح رضایت مندی مشتریان و افزایش کیفیت ارائه خدمات پس از فروش .

 

ارسال نظرات
موضوعات روز