پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
شرکت پروژه محور تجلی با تصویب افزایش سرمایه اخیر خود می‌تواند تعداد پروژه‌های در دستور کار را افزایش داده و علاوه بر ایجاد سودآوری و بازدهی برای سهامداران خود، منجر به اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم شود. از سویی دیگر کارنامه عملکری این مجموعه مسیر افزایش سرمایه را برای آن آسان کرده است.  
کد خبر: ۷۱۴۸۶

تیتر 20- تامین سرمایه و ورود نقدینگی از مهمترین دلایل برای چابکی پروژه های اقتصادی محسوب می شود. بخش معدن در سال های اخیر به دلیل وضع تحریم ها و حتی سیاست گذاری های داخلی با کاهش جریان ورود نقدینگی مواجه شده که این موضوع منجر شد بسیاری از پروژه های معدنی و صنایع معدنی از برنامه خود عقب بیفتند و بهره برداری از آنها را زمان بر کند. از سویی دیگر طولانی تر شدن روند اجرای پروژه ها می توانست علتی برای افزایش هزینه های تولید باشد. 


در چنین شرایطی شرکت پروژه محور تجلی با نگاهی جدید کار خود را در بخش معدن و صنایع معدنی آغاز کرد تا بتواند با استفاده از دیدگاه نوین خود بخشی از پروژ های معطل را فعال و به بهره برداری برساند.

 
این شرکت با سیاست توسعه سبد محصولات، فعالیت خود را تنها به زنجیره ارزش فولاد محدود نکرد و با نگاهی به بازارهای جهانی به سراغ محصولات آینده داری همچون مس،طلا، عناصر نادر خاکی و استراتژیک رفته است.

 
اما در کنار این نگاه، ورود پروژه های این مجموعه به خط تولید و بهره برداری از آنها، می تواند قدرت این مجموعه را برای ورود به پروژه های جدیدتر تقویت کند. اما ادامه دار شدن این سیاست نیازمند تقویت سرمایه در اختیار است. به همین دلیل افزایش سرمایه در شرکت تجلی بار دیگر تصویب شد. 


این مجموعه اخیرا توانست افزایش سرمایه قابل توجهی را به ثبت برسانده که این افزایش سرمایه مطابق با برنامه‌ریزی قبلی انجام شده، از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین شده است. گفتنی است که، سرمایه شرکت از مبلغ۶۲۰۰ میلیارد تومان به ۸۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و تعداد سهام شرکت به ۸۶۰ هزار سهم ۱۰۰۰ ریالی با نام افزایش پیدا کرده و تغییرات مربوط به افزایش سرمایه در تاریخ 31/05/1403 در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.


اما یکی از علت های اصلی تصویب این افزایش سرمایه و همراهی سهامداران تجلی، بهره برداری از طرح های در دست اجرا براساس جدول زمانبندی اعلامی از سوی این مجموعه است. تجلی در چند سال فعالیت خود ثابت کرده است که با ورود به یک پروژه از تمامی ظرفیت های برای بهره برداری به موقع استفاده می کند تا محصولات تولید هر چه سریع تر وارد بازار داخلی یا حتی صادراتی شوند. 


از سویی دیگر نقشه راه تدوین شده این مجموعه نشان می دهد تجلی به دنبال گسترش حضور خود در بخش معدن و صنایع معدنی است و به سراغ محصولاتی می رود که از ارزش افزوده بالاتری برخوردار هستند. به عنوان مثال ورود به حوزه عناصر نادرخاکی و حیاتی یا حتی لیتیوم باعث می شود تا تجلی در آینده ای نزدیک میزان درآمد و سوددهی خود را افزایش دهد. در نتیجه بررسی این نقشه راه و کارنامه چند ساله آن منجر به اعتماد حداکثری سهامداران آن می شود.


درواقع از مهمترین اثرات این افزایش سرمایه را باید در اجرای طرح های جدید مشاهده کرد. همچنین در کنار این موضوع تجلی تنها فعالیت خود را به عملیات های معدنی ختم نکرده است. به عنوان مثال سرمایه گذاری در شرکت های با حوزه فعالیت های معدن کاری و اکتشاف ضمن کسب بازدهی مناسب، توان تجلی را برای اجرای هرچه بیشتر فعالیت های مرتبط با معادن را افزایش دهد.  


با نگاهی به گستره جغرافیایی فعالیت های شرکت تجلی به خوبی مشاهده می شود در کنار توسعه فعالیت های اقتصادی، فعالیت های تجلی در توسعه عدالت اجتماعی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته منجر به اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در این مناطق و افزایش سرانه اجتماعی جمعیت آنها از توزیع ثروت شده است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز