سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
«تیتر ۲۰» گزارش می‌دهد: 
شرکت جهان فولاد سیرجان با بکارگیری راهکار‌هایی در حالی که صنعت فولاد با کمبود انرژی و مشکلاتی در تامین مواد اولیه همراه است، توانسته میزان فروش خود در ۵ ماهه ابتدایی سال را به میزان ۵۴ درصد افزایش دهد.  
کد خبر: ۷۱۵۹۲

تیتر 20- افزایش فروش یکی از مهمترین فاکتورها برای بررسی عملکرد مجموعه های تولیدی به ویژه تولیدکنندگان فولادی محسوب می شود.


شرکت جهان فولاد سیرجان در پنج ماه ابتدایی سال 1403 در تولید 33 درصد و در فروش 54 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال 1402 رشد داشته است.


درواقع این شرکت در بخش فروش میلگرد و شمش به ترتیب رکورد 41 و 19 درصد را به ثبت رسانده که با احتساب آغاز فروش آهن اسفنجی به میزان 73 هزار تن در سال جاری، رشد 54 درصدی را به ثبت رسانده است.


درواقع فروش میلیگرد یکی از مهمترین فاکتورها برای فروش این مجموعه محسوب می شود که به دلایل متفاوتی اتفاق افتاده است.


بی شک  افزایش تقاضا در پروژه های عمرانی، نوسانات قیمت فولاد که متاثر از قیمت های جهانی است، ورود سرمایه گذاران جدید به بازار مسکن و... می تواند تقاضا برای بازار میلگرد را افزایش دهد. 


از سویی دیگر این مجموعه با تنوع سبد محصولاتی خود توانسته تقاضای بازار جهانی را بالانس کرده از میزان تقاضا برای افزایش فروش خود استفاده کند. درواقع تمرکز بر تنوع محصولات توانسته تا میزان فروش این مجموعه را با رشد خوبی همراه کند که بر سوددهی آن نیز اثر داد. 


اما باید دید چه عواملی در ثبت این رشد از سوی جهان فولاد سیرجان اثر گذار بوده است. 


بازاریابی موثر که می تواند شامل حضور در نمایشگاه و رویدادها باشد از عواملی است که بدون شک در دستور کار واحد فروش این مجموعه قرار داشته است امادر کنار آن توسعه بازار و ورود به بازارهای جدید در کنار قیمت گذاری رقابتی که ناشی از بکار گیری عواملی برای کاهش قیمت تمام شده است می تواند در رشد فروش این مجموعه اثر مستقیم داشته باشد.


اما در کنار موارد یاد شده مهمترین موضوع دیگر بحث کیفیت محصول است. بخشی از کیفیت بالای میلیگرد این مجموعه ناشی از تامین مواد اولیه با کیفیت است که در اولویت های جهان فولاد سیرجان قرار دارد. از سویی دیگر نباید فراموش  کرد که این مجموعه از تکنولوژی های روز دنیا برخوردار بوده و همین موضوع می تواند منجر به کاهش قیمت تمام شده و تولیدی با کیفیت شود. درنتیجه یکی از مهمترین فاکتورهایی که توانست فروش این مجموعه را با رشد 54 درصد همراه کند. 


در کنار این موارد عامل دیگری در رشد فروش موثر است که بخشی از آن به مدیریت مجموعه جهان فولاد سیرجان باز می گردد.  عرضه مداوم یکی از مهمترین دلایلی است که می تواند فروش داخلی و صادراتی را افزایش دهد. ثبت این عدد نشان می دهد جهان فولاد سیرجان با وجود بحران هایی همچون تامین انرژی و همچنین در کنار مسائلی که در حوزه تامین مواد اولیه وجود داشته توانتسته عرضه مداوم خود در بازار را حفظ کند. 


درواقع بخشی از نگاه مدیریتی و تصمیماتی که از سوی مدیران این مجموعه در دو سال اخیر اتخاذ شده نشان می دهد کارشناسی شده و با در نظر گرفتن تمامی موارد موثر در تولید  و فروش بوده است. نگاه تیم مدیریتی و به کار گیری تصمیماتی برای گذر از بحران  از دلایل بسیار مهمی است که بر عملکرد مجموعه ها موثر بوده است.

ادامه این روند و همچنین با توجه به افزایش تقاضایی که همیشه در ماه های پایانی سال وجود دارد، پیش بینی می شود این مجموعه در 6 ماهه دوم سال نیز با وجود کمبود های گازی نیز به ثبت رسیده و درآمد حاصل از آن راهی اجرای پروژه های توسعه ای شود. با بهره برداری از طرح های جدید این مجموعه که برخی در حلقه های بالادستی است می توان شاهد افزایش عرضه محصولات از سوی این مجموعه بود.

 همچنین نگاه توسعه سبد محصولات نیز می تواند عملکرد این مجموعه در بازار را شاخص کرده و مشتریان آن را افزایش دهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز