شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
آبی پوشان کرمانی به تازگی دو محصول جدید را رونمایی و معرفی کرده است. این اتفاق از یک سوگسترده‌تر شدن سبد محصول کرمان موتوربا سدان و کراس اوور جدید را رقم زده است و از سوی دیگر سرعت توسعه محصول و رقابت این خودرو ساز را بیشتر کرده است. درعین حال این سبد متنوع شرایط گسترده انتخاب را برای مشتریان گسترده‌تر کرده است.
کد خبر: ۷۱۸۴۲

تیتر20  -  کرمان موتور با دراختیار داشتن سبد گسترده و متنوع محصولات و همچنین شبکه نمایندگی متعدد و با پراکندگی از جمله خودروسازانی به شمار می آید که هم جزو لیدرهای بازار به شمار می آید و هم مورد توجه مصرف کنندگان قرار داد.


این خودروساز طی سال های اخیر با توجه به زیرساخت ها و پتانسیل بالا و همچنین تجربه ای  که از همکاری با شرکای معتبر خارجی مانند هیوندا و جک به دست آورده ، علاوه بر عبور از تحریم ها ، موفق به افزایش ظرفیت های تولید نیز شده است.


در واقع در کنار مهیا کردن زیرساخت هایی که منجر به کاهش ارزبری خودروهای تولید داخل می شود ، در راستای رفع ناترازی بازار نیز قدم های محکمی برداشته است.


به نحوی که آنها در تولید سواری در سال گذشته موفق به تولید  58341دستگاه سواری شده و رشد تولید 124 درصدی ثبت کرده اند. در سال 1401 توانسته بود 25997 دستگاه سواری تولید کند.


آنها از تولید کنندگان بزرگ خودرو سواری به شمار می آیند و یکی از 3 تولید کننده برتر بخش خصوصی هم محسوب می شوند. در زمینه تولید پیکاپ مونتاژی اما قضیه فرق می کند و آنها در مدت یاد شده 11647دستگاه پیکاپ تی 8(JACT8) تولید و نسبت به مدت مشابه سال 1401 با تولید 9188 دستگاه موفق به ثبت رشد 27 درصدی تولید شده اند.


به نظر می رسد همین دو آمارمی تواند به خوبی جایگاه این خودروساز در بازار را مشخص کند.


با این حال کرمان موتور با توجه به نیاز بازار و ضرورت پر کردن خلاءها و همچنین رقابتی که وجود دارد،به رغم سبد پر و پیمانی که در اختیار دارد، درجریان برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه خودرومشهد (28 الی 31 شهریورماه 1403) ، علاوه بر به نمایش درآوردن محصولات نام آشنای خود مانند پیکاپ های  T8 و T9، KMC X5 ،KMC A5 ،KMC eagel و bacx3 2 محصول دیگر را معرفی و رونمایی کردند.


کرمان موتور با معرفی یک سدان و یک کراس اوور جدید هم خود و هم سایر رقبا را به چالش کشیده است. در جریان این رویداد سدان کی ام سی CR6 و کراس اوور کی ام سی SR5 رونمایی شدند.


سدان کی ام سی CR6
البته هنوز قیمت این محصول مشخص نشده است .اما با توجه به مشخصات فنی سدان کی ام سی CR6 را می توان رقیبی برای ، کی‌ام‌سی J7 ،ریسپکت بهمن موتور و آریزو ۶ پرو مدیران خودرو به شمار آورد. این سدان با موتوری ۱.۵ لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد که قادر است ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.  این خودرو از یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه بهره می برد فرمان برقی، ترمزهای دیسکی، استاندارد آلایندگی یورو 6، و سیستم تعلیق عقب میل پیچشی بخش از ویژگی های این سدان تازه وارد بازار به شمار می آید.


کراس اوور کی ام سی SR5
دیگر محصولی که کرمانی ها با خود به مشهد آورده بودند، کراس اوور کی ام سی SR5 بود . این خودرو هنوز قیمت گذاری نشده است .ولی با توجه به کلاسی که در آن قرارخواهد گرفت ، باید از آن به عنوان یک رقیب جدی برای کی‌ام‌سی X5 و کی‌ام‌سی A5 T5 فردا موتورز، ام‌وی‌ام X55 پرو مدیران خودرو یاد کرد . البته برخی کارشناسان معتقد هستند که این محصول می تواند با تیگو ۷ پرو دست و پنجه نرم کند.


این کراس اوور جدید کرمان موتورهم مانند بسیاری دیگر از هموطنان چینی خود از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو بهر می برد. این موتور توانایی تولید ۱۷۸ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاوررا دارد. کی ام سی SR5 همچنین ازیک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه برخوردار است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 


البته شاید انتخاب یک محصول که مشابه آن در سبد محصولات کرمان موتور وجود دارد،تعجب برانگیز باشد.اما به نظر می رسد که آبی پوشان کرمانی از هر جهت خود را برای رقابت آماده می کنند. ماحصل این رقابت افزایش تنوع و عرضه در بازار خواهد بود. اگر مشکلات مانند کمبود ارز و نقدینگی نیز برطرف شود. سرعت عرضه از سوی تمام فعالان بازار نیز بیشتر خواهد شد.


بنابراین افزایش شدت رقابت منجر به کاهش قیمت خواهد شد. کرمان موتور نیز سعی می کند که سهم خود را برای بازگشت آرامش به بازار و بهتر شدن شرایط خرید خودرو فراهم کند.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز