شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - 2024 December 07
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
«تیتر ۲۰» گزارش می‌دهد: 
شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) با تدوین استراتژی جدید، به دنبال فصل تازه در بخش معدن و صنایع معدنی است تا بتواند نفوذ ایران در بازار‌های صادراتی را افزایش دهد.  
کد خبر: ۷۲۸۶۴

تیتر20- شرکت بین المللی مهندسی ایران (ایریتک) پس از حضور در اجرای پروژه های فولادی مختلف و تجهیز آن، حالا در تلاش است تا توسعه را در بعد جدیدی پیش ببرد. 


درواقع این مجموعه به سمت تدوین استراتژی جدیدی رفته است که می تواند فصل جدیدی چه در روند تولید و چه در بازاریابی پیش روی صنعت فولاد کشور قرار دهد.

 
حرکت به سمت توسعه، هوشمندسازی مهمترین رویکرد استراتژی جدید ایریتک است. موضوع هوشمندسازی در این برهه از مهمترین موضوعاتی است که پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی کشور قرار دارد و تعلل به هر میزان می تواند ما را از پیشرفت های جهان تعقب اندازد. 


این در حالی است که صنعت فولاد ایران به سمت تولید فولاد سبز در حرکت است و در کنار آن با چالش هایی همچون تامین انرژی مواجه است. در چنین شرایطی ایریتک با سوابق خوش خود در صنعت فولاد به دنبال توسعه هوشمندسازی است. 


البته نکته مهم در استراتژی ایریتک حفظ صیانت نیروی انسانی است زیرا این نگرانی در بسیاری از واحدها وجود دارد که با توسعه هوشمند سازی ممکن است بخشی از نیروی انسانی با تعلیق همراه شوند. اما اصلی ترین هدف این استراتژی بهبود فرآیند شرکت ها و نفوذ بیشتر در بازارهای بین المللی است. 


بی شک با رسیدن به ساختار سازمانی چابک و پیاده ‌سازی نسل چهارم از سازمان‌ ها در شرکت ایریتک، می‌ توان از بسیاری از معضلات سازمان ‌های امروزی رها شده و با استفاده از ظرفیت‌ های موجود در پلتفرم ‌های سازمانی، سرعت عمل و دقت فرآیندهای سازمان را به استاندارد های روز دنیا نزدیک کرد.


اما ایریتک برای تحقق این موضوع به چندین محور اصلی احتیاج دارد.  یکی از مهمترین محورها بحث تامین سرمایه است. جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با پتانسیل بالا برای تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه‌ ای است که البته سوابق اجرایی این مجموعه نشان می دهد که ایریتک می تواند در این زمینه موفق باشد.


محور دیگر تمرکز بر بازارهای بین‌المللی، به‌ویژه کشور های کمتر توسعه‌یافته، و انتقال دانش فنی و تجربیات به این کشورها است که ایریتک می تواند در این زمینه به توسعه هرچه بیشتر بازارهای فولادی ایران و حتی خدمات فنی و مهندسی کمک کند.


نگاهی به این استراتژی نشان می دهد که ایریتک در برخی از بخش های فعالیت خود با چرخش و تغییر همراه شده و براساس نیاز روز در مسیر توسعه حرکت می کند. اینکه دستیابی به فولاد سبز یک ضرورت است امروز محرز و قابل احساس است اما مسئله آن است که ایریتک تلاش می کند تا این فرصت را نه تنها از دست نداده بلگه از آن به عنوان بستری برای توسعه حضور در بازارهای جهانی استفاده کند.  درواقع این تغییر نگاه می تواند توسعه حداکثری را به همراه داشته باشد اما در بعد دیگر می تواند حجم فعالیت های ایریتک و حضور در پروژه های فولادی و حتی معدنی آن را افزایش دهد.  


این مجموعه در این استراتژی به دنبال ارتقای جایگاه معدن و صنایع معدنی در سال های پیش رو است. در حال حاضر یکی از حلقه های مفقوده اصلی در توسعه این بخش عدم همراهی با تغییرات روز دنیا و استفاده از تکنولوژی های جدید است. در همین زمینه ایریتک می تواند تعاملات بین المللی خود را هم در بحث انتقال تکنولوژی و همکاری با شرکت های معتبر افزایش دهد. اتفاقی که بار دیگر منجر به تقویت جایگاه ایریتک یا حتی ارتقای آن خواهد شد. 


در نهایت این استراتژی منجر به نفوذ بیشتر در بازارهای صادراتی و ارزآوری بخش غیر نفتی در ایران خواهد شد که می تواند به ارتقای اقتصاد ملی منجر شود. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز