دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ - 2025 February 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
بانک ایران زمین با درک نیاز‌ها و انتظارات اشخاص حقیقی و حقوقی، مجموعه جذابی از طرح‌های اعتباری زمستانه را رونمایی کرده که از نظر تنوع سرویس‌ها و پاسخگویی به دغدغه‌ها ارزشمند است.  
کد خبر: ۷۴۱۵۶

تیتر 20-  رقابت بانک‌ها و موسسات مالی، طی سال‌های اخیر، با هدف جذب مشتریان، آنها را به سمت ارائه سرویس‌های اعتباری متنوع سوق داده است. بانک ایران زمین با درک نیازها و انتظارات اشخاص حقیقی و حقوقی، مجموعه‌ جذابی از طرح‌های اعتباری زمستانه را رونمایی کرده که از نظر تنوع سرویس‌ها و پاسخگویی به دغدغه‌ها ارزشمند است. 


سرویس‌های اعتباری بانک‌ها، مجموعه‌ای از تسهیلات و ابزارهای مالی را شامل می‌شود که به مشتریان، امکان دریافت اعتبار برای خرید کالا، خدمات یا سرمایه‌گذاری را می‌دهد. 


یک دسته از این سرویس‌ها، تسهیلات بانکی مانند وام و خطوط اعتباری است که شرایط خاصی مانند نرخ سود، مدت بازپرداخت و وثیقه‌های موردنیاز را دارا هستند. وام‌های خرد مانند وام خرید کالا، خودرو، مسکن و تسهیلات ضروری، از این نوع خدمات به شمار می‌روند. وام‌های سرمایه‌گذاری، ویژه کسب‌وکارها برای خرید تجهیزات، توسعه فعالیت‌ها و افزایش سرمایه در گردش یا خطوط اعتباری که مشتریان می‌توانند تا سقف مشخصی از آن استفاده کنند و برای مبلغ استفاده‌شده، بهره بپردازند، از دیگر خدمات اعتباری هستند.  


دسته دیگر سرویس‌ها، کارت‌های اعتباری هستند که امکان خرید بدون پرداخت نقدی را فراهم می‌کنند و مشتریان می‌توانند مبلغ هزینه‌شده را به ‌صورت اقساطی بازپرداخت کنند. با کارت‌های اعتباری عمومی، امکان خرید از تمام فروشگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت و با کارت‌های اعتباری فروشگاهی، امکان خرید از فروشگاه‌های خاص با تخفیف یا شرایط ویژه میسر است. 


در سال‌های اخیر، BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن)، به عنوان یک مدل اعتباری محبوب، رایج شده که به مشتریان امکان خرید کالا و خدمات را بدون نیاز به پرداخت فوری می‌دهد. در این روش، مشتری هزینه را به طور اقساط در بازه زمانی مشخص و معمولا با سود کمتر پرداخت می‌کند. برخی بانک‌ها نیز با همکاری شرکت‌های فروش کالا و خدمات، طرح‌ خرید اقساطی ارائه می‌دهند تا مشتریان، بدون نیاز به پیش‌پرداخت یا با حداقل بهره، کالا و خدمات موردنیاز را دریافت کنند.


  شش‌گانه سرویس‌های داغ زمستانه
در این راستا، سرویس‌های اعتباری بانک ایران زمین،‌ از ابزارهای تامین مالی مهم هستند که نقش بسزایی در مدیریت نقدینگی و رونق اقتصادی دارند. افزایش قدرت خرید مشتریان، حمایت از کسب‌وکارها، کاهش نیاز به نقدینگی فوری و تسهیل معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها، از مهم‌ترین دلایل اهمیت سرویس اعتباری بانک ایران زمین برای اشخاص حقیقی و حقوقی است.


طرح زمستانه این بانک، ضمن کمک به تامین نیازهای مالی، خرید لوازم خانگی، سرمایه‌گذاری و...، تسهیلات 20 تا 700 میلیون تومانی به مشتریان اعطا می‌کند. طرح‌های ششگانه «یارا»، «کارا»، «راهکار»، «فرصت»، «راهگشا» و «طلوع»، از ابتکارات جذاب و مشتری‌مدارانه بانک در حوزه سرویس‌های‌ اعتباری است که در تنگنای اقتصادی و سرمای زمستانه، تا حد امکان، عصای دست مشتریان و گرمابخش محفل خانواده‌ها یا کسب‌وکارهاست.


طرح یارا، با هدف تسهیل خرید لوازم خانگی و دیجیتال برای مشتریان طراحی شده است. در این طرح، متقاضیان، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات، با نرخ سود ۱۵ یا ۱۹ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت می‌کنند. این شرایط به خانواده‌ها و زوج‌های جوان، امکان می‌دهد با فشار مالی کمتر، لوازم خانگی و دیجیتال را که خارج از توان خرید نقدی آنهاست، خریداری کنند.


در طرح کارا، مشتریان می‌توانند معادل ۹۵ درصد موجودی حساب، تسهیلاتی بین ۲۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کنند. این طرح برای افرادی که دارای سپرده‌های قابل‌توجه هستند، مناسب است و به آنها امکان می‌دهد بدون نیاز به برداشت از سپرده اصلی، به منابع مالی موردنیاز دست یابند.


بانک ایران زمین، در طرح‌های اعتباری‌ خود، فراتر از مشتریان حقیقی، به اشخاص حقوقی و شرکت‌ها نیز توجه داشته است. یکی از آنها، طرح راهکار با تسهیلات ویژه برای مشتریان حقوقی است. در این طرح، کارکنان شرکت‌های جذب‌شده در طرح «تدبیر»، می‌توانند تا 50 درصدِ حقوق پایه، تا سقف 50 میلیون تومان، با دوره بازپرداخت ۱۵روزه، وام دریافت کنند. این طرح به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با ارائه تسهیلات کوتاه‌مدت به کارکنان، رضایت و انگیزه آنها را افزایش دهند.


همچنین در طرح راهگشا متقاضیان می‌توانند تا دو برابر میانگین حساب، وام قرض‌الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کنند. در طرح طلوع نیز مشتریان فعال بانک با گردش مالی مطلوب، از امتیاز دریافت تسهیلات ۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند. 


علاوه بر اینها، مشتریان جدید بانک ایران زمین نیز از طرح‌های اعتباری این بانک بی‌نصیب نمانده‌اند. در طرح فرصت، مخصوصِ جذب مشتریان جدید، متقاضیان با افتتاح حساب سپرده بلندمدت قادرند تا سقف ۳ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۲ماهه دریافت کنند. این شرایط برای افرادی که به دنبال تسهیلات با کارمزد پایین هستند، مناسب است.


اوایل امسال نیز بانک ایران زمین از طرح کارت اعتباری «انتخاب پلاس» رونمایی کرد. طبق این طرح، مشتریان می‌توانند با افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت و حداقل ۱۰ میلیون تومان، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کنند و پس از گذشت مدت زمان حداقل چهار ماه، از تسهیلات اعتباری با شرایط بازپرداخت منعطف بهره‌مند شوند. 


دریافت وام یک میلیارد تومانی با سپرده بلندمدت بانک ایران زمین و سرمایه‌گذاری در این حساب با سود سپرده‌ 10 درصد، نرخ سود سالانه ۱۴ درصد و بازپرداخت اقساط ۳۶ماهه، از دیگر طرح‌های تسهیلاتی بانک در ماه‌های ابتدایی سال بوده است.


سه‌گانه جذابیت طرح‌های اعتباری
این طرح‌ها با لحاظ کردن نیازها و شرایط مختلف مشتریان طراحی شده‌اند و بانک ایران زمین با ارائه انواع تسهیلات یادشده، در مسیر افزایش رضایت و وفاداری مشتریان حرکت کرده است. اکنون پرسش این است که در بین انواع طرح‌های رنگارنگ بانک‌ها و نیز استارتاپ‌های مالی مانند فین‌تک‌ها، چرا متقاضیان باید از سرویس‌های اعتباری بانک ایران زمین استقبال کنند؟


پاسخ این سوال، در جذابیت طرح‌های اعتباری این بانک نهفته است. تنوع انتخاب، شرایط انعطاف‌پذیر و پشتیبانی از مشتریان حقوقی، برخی از دلایل این جذابیت هستند.


بانک ایران زمین با ارائه طرح‌های متنوع، به نیازهای مختلف مشتریان، مانند خرید لوازم خانگی، تامین سرمایه برای کسب‌وکارها و...، با تسهیلات 20 تا 700 میلیون تومانی پاسخ می‌دهد. شرایط متنوع در نرخ سود، مدت بازپرداخت و سقف تسهیلات نیز امکان انتخاب گزینه مناسب را برای متقاضیان فراهم می‌کند. علاوه بر اینها، طرح‌هایی مانند «راهکار»، ضمن توجه به نیازهای مشتریان حقوقی، حامی شرکت‌ها و رونق کسب‌وکارهاست یا طرح «فرصت»، بیانگر توجه ویژه به مشتریان فعال و ارائه نوعی سرویس شخصی‌سازی‌شده به آنهاست.


رکوردزنی سرویس‌های دیجیتال: از کاربران تا تراکنش
در همین رابطه، بانک ایران زمین، اخیرا با توسعه اکوسیستم دیجیتال و ایجاد تنوع در سرویس‌های همراه بانک، رشد چشمگیری در تعداد کاربران داشته است. آمارها از رکوردشکنی بانک در زمینه ارائه سرویس‌های بانکداری دیجیتال حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که بیش از یک میلیون کاربر، اپلیکیشن همراه بانک ایران زمین را نصب کرده‌‌اند و این اپلیکیشن، هشتم دی‌ماه امسال، موفق به ثبت بیش از ۱۰۰ میلیون تراکنش مالی شد.


این رکوردزنی در تعداد تراکنش‌های موفق از سوی همراه بانک ایران زمین، بیانگر افزایش اعتماد کاربران به خدمات بانکداری دیجیتال است. در همین راستا، بانک ایران زمین قادر است با توسعه طرح‌های اعتباری مبتنی بر داده‌های تراکنشی، مانند ارائه وام‌های خُرد هوشمند یا تسهیلات اعتباری فوری، نیازهای مالی مشتریان را به شیوه‌ای کارآمدتر تامین کند. این اقدامات، نه ‌تنها تجربه مشتریان را بهبود می‌بخشد، بلکه نقش بانک را در تسریع فرایندهای مالی و افزایش دسترسی به منابع اعتباری تقویت می‌کند و ضامن موفقیت  بانک در زمینه استقبال مخاطبان از سرویس‌های اعتباری است. 


بانک ایران زمین با ارائه طرح‌های اعتباری متنوع و متناسب با نیازهای مختلف انواع مشتریان، توانسته تعامل خود را با آنها بهبود بخشد. این اقدامات، علاوه بر تقویت وفاداری مشتریان فعلی، در جذب مشتریان جدید و افزایش سهم بازار بانک نیز موثر است.

 

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز