يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۴
با افزایش هزینه تبلیغات و اهمیت یافتن مشتریان واقعی، کوچ مشاوران املاک به پلتفرم‌های تخصصی به یک ضرورت استراتژیک تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۵۴۷۹

تیتر20- همزمان با افزایش قابل توجه هزینه‌های تبلیغات در آگهی‌نامه‌های عمومی و در شرایطی که یافتن مشتریان واقعی در بازار مسکن اهمیتی دوچندان یافته، کوچ حرفه‌ای مشاوران املاک به پلتفرم‌های تخصصی این حوزه، دیگر نه یک انتخاب، بلکه به یک ضرورت استراتژیک تبدیل شده است.

کارشناسان معتقدند دوران اتکای صرف به پلتفرم‌های عمومی و غیرمتمرکز رو به پایان است، چرا که بسترهای تخصصی با ارائه سرنخ‌های باکیفیت‌تر، ابزارهای حرفه‌ای مدیریت آگهی و مشتری، و ایجاد محیطی متمرکز بر نیازهای واقعی خریداران و فروشندگان، مسیر موفقیت و کارآمدی را برای فعالان بازار مسکن هموارتر می‌کنند.

در واقع، پلتفرم‌های تخصصی ثبت آگهی ملکی، مبتنی بر داده‌های دقیق و محتوای تحلیلی در حوزه مسکن با پررنگ‌کردن مزیت‌های خود نسبت به پلتفرم‌های عمومی، می‌توانند بستری قابل اعتماد برای مشاوران حرفه‌ای املاک فراهم کند.

تخصص، نه صرفاً آگهی
برخلاف پلتفرم‌های عمومی که تمرکز اصلی آن‌ها روی حجم بالای آگهی و جذب ترافیک عمومی است، پلتفرمی مانند کیلید تنها پذیرای مشاوران، دفاتر املاک و کاربران تخصصی در بازار ملک است. این تمرکز، نه‌تنها کیفیت جست‌وجو را برای کاربران بالا می‌برد، بلکه تجربه انتشار آگهی را برای مشاوران حرفه‌ای، هدفمند و مؤثرتر می‌سازد. علاوه بر این در حالی که ثبت آگهی در برخی پلتفرم‌های عمومی از ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر مورد رسیده، هزینه خدمات در آن به گونه‌ای طراحی شده که متناسب با نیازهای حرفه‌ای و حجم فعالیت دفاتر املاک باشد. این رویکرد موجب شده بسیاری از مشاوران، این جایگزینی را مقرون‌به‌صرفه و هوشمندانه بدانند.

ثبت آگهی در سامانه‌های تخصصی مزایای مهم بسیاری دارد:

·         نظارت بر آگهی‌های سامانه‌های تخصصی ساده‌تر است.

·         درج آگهی در سامانه تخصصی که صرفا ملک در آن آگهی می‌شود، در وقت و هزینه افراد جویای ملک و آگهی دهنده صرفه جویی کرده و مشتری و فروشنده را سریع تر به هم متصل می‌کند.

·         آگهی‌ها در سامانه‌های تخصصی واقعی تر بوده و احراز هویت آنها آسان‌تر است.

·         نرخ تبدیل هزینه به تولید سرنخ آگهی در سامانه‌های تخصصی بسیار پایین‌تر و منطقی‌تر است.

·         امکانات انحصاری و متناسب در سامانه‌های تخصصی بیشتر است.

·         مشتری بالقوه در سامانه‌های تخصصی بیشتر بوده و فروشنده و مشتری راحت‌تر یکدیگر را پیدا کرده و تعامل می‌کنند.

جهان به سمت تخصص‌گرایی می‌رود
در فضای جهانی، استفاده از پلتفرم‌های تخصصی در حوزه‌هایی مانند املاک، خودرو، آموزش و... روندی کاملاً تثبیت‌شده است. با افزایش پیچیدگی نیازهای کاربران و مشاوران، بازار دیگر به سمت پلتفرم‌های عمومی حرکت نمی‌کند. تجربه کشورهای مختلف در حوزه Real Estate نیز نشان می‌دهد که انتخاب یک پلتفرم تخصصی می‌تواند دقت، سرعت و رضایت کاربران را به میزان چشمگیری افزایش دهد./زومیت

ارسال نظرات
موضوعات روز