شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۲
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی مطرح کرد:
رضا صفریان مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان
کد خبر: ۷۵۹۱۹

تیتر20- روابط عمومی هر سازمان را می‌توان به مثابه ویترینی شیشه‌ای دانست که ضمن معرفی فعالیت‌های مجموعه، به عنوان پلی ارتباطی با کلیه ذی‌نفعان داخلی و خارجی در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع، ستون اصلی روابط عمومی «ارتباطات» است؛ چراکه ارتباطات همچون پایه‌ای است که تمام فعالیت‌های روابط عمومی بر اساس آن شکل می‌گیرد. در نتیجه، نداشتن ارتباطات مؤثر در این واحد، مانند پاشنه آشیل مجموعه عمل می‌کند و ممکن است باعث کمرنگ شدن تعاملات و در نهایت دور شدن ذی‌نفعان مختلف از جمله رسانه‌ها، سرمایه‌گذاران، مشتریان، کارکنان و عموم جامعه شود.

امروزه یکی از موضوعات مهم در دنیای ارتباطات که به عنوان ابزاری مهم و کاربردی از آن یاد می‌شود، «هوش مصنوعی مولد» است. بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یکی از ابزارهای استاندارد در حوزه روابط عمومی است.

شاید جالب باشد بدانید جهان در آستانه یک انقلاب فناورانه قرار دارد؛ این در حالی است که کشورهای در حال توسعه، زیرساخت لازم برای بهره‌برداری از هوش مصنوعی مولد را که خود بخشی از این انقلاب فناورانه به شمار می‌رود هنوز در اختیار ندارند. (برگرفته از کتاب «هوش مصنوعی و روابط عمومی در عمل»)

از سوی دیگر، افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در زمان و تولید محتوای باکیفیت از جمله دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی هر سازمانی است.

به نظر می‌رسد امروزه با در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند، دیگر خبری از محدودیت‌ها در تولید محتوا و فعالیت‌های واحدهای روابط عمومی نیست. می‌توان با تکیه بر هوش مصنوعی مولد، ضمن معرفی هرچه بهتر سازمان، محتوای تبلیغاتی جذاب‌تری تولید کرد. این مسئله به‌ویژه در شرکت‌های صنعتی مانند فولادسازان بزرگ که همواره در تلاش برای توسعه و پیشرفت و کمک به اقتصاد کشور خود هستند، اهمیت بیشتری می‌یابد.

در واقع، پیوند روابط عمومی با ابزارهای نوینی همچون هوش مصنوعی، مانند پلی ارتباطی عمل می‌کند که می‌تواند جامعه هدف سازمان را گسترش دهد. ما نیز در واحد روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، ضمن استفاده از توانمندی و دانش نیروهای متخصص در تولید محتوا، در تلاشیم با بهره‌گیری از هوش مصنوعی مولد، این فرآیند را تسهیل کرده و در نهایت، تصویری شفاف و روشن از فعالیت‌های این فولادساز بزرگ به جامعه ارائه کنیم.

نوآوری در روابط عمومی: ضرورتی برای آینده
یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه روابط عمومی، «نوآوری» است؛ امری که برای پیشی گرفتن در یک محیط رقابتی و پرشتاب، ضروری به نظر می‌رسد. هسته اصلی نوآوری در روابط عمومی، در خلق روش‌های منحصربه‌فرد، جذاب و مؤثر برای رسیدن به مخاطب و انتقال پیام نهفته است. نوآوری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا روابط قوی‌تری با مخاطبان خود برقرار کنند، تصویر برند را بهبود بخشند و در مدیریت بحران مؤثرتر ظاهر شوند.

این رویکرد به شرکت‌ها اجازه می‌دهد از مدل‌های سنتی ارتباطی فاصله بگیرند و تکنیک‌های نوینی را برای انتقال پیام خود به شیوه‌ای خلاقانه و جذاب بپذیرند.

با این حال، چالش‌هایی در مسیر اجرای نوآوری در روابط عمومی وجود دارد. یکی از موانع اصلی، «مقاومت در برابر تغییر» است. بسیاری از سازمان‌ها هنوز به روش‌های سنتی روابط عمومی وابسته‌اند و در پذیرش فناوری‌ها و روش‌های جدید کند عمل می‌کنند. غلبه بر این مقاومت و آموزش سازمان‌ها در خصوص اهمیت نوآوری برای موفقیت آینده روابط عمومی، امری ضروری است.

در پایان می‌توان امیدوار بود همان‌گونه که صنعت فولاد ایران همگام با کشورهای پیشرو در حال حرکت است، ما نیز بتوانیم در واحدهای روابط عمومی، گامی روبه‌جلو برداریم و از آخرین ابزارها و فناوری‌های روز دنیا برای معرفی هرچه بهتر مجموعه‌های فولادی بهره بگیریم./روابط عمومی فولاد هرمزگان

ارسال نظرات
موضوعات روز