جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۶
یک کارمند هتل که سالها با مهمانان فراوان سر و کار داشته است از تجربیاتش میگوید. به نظر او ‏پرسیدن بعضی سوال ها از کارمندان هتل درست نیست. البته دلایلی هم برای آن ها دارد.
کد خبر: ۷۵۹۹

تیتر20 - در ادامه ‏سوالهایی را میبینید که به نظر وی بهتر است هیچ گاه از یک کارمند هتل نپرسید.‏ ‏ 


‏1.‏ آیا سالن کنفرانس یا سالن اجتماعات دارید تا فرزند ما در آنجا بازی کند؟ ‎

‏ میدانیم برای شما سخت است تا مسوولیت بچه را بپذیرید و از تفریحات خود دل بکنید اما ما ‏مسوول نگهداری از بچه شما نیستیم و نمیتوانیم دور هتل دنبالش بدویم در حالیکه شما دارید به یاد ‏ایام جوانی با دوستان معاشرت میکنید. بهتر است حواستان جمع باشد چون اگر آسانسور هتل در ‏حالیکه بچه شما در آن بالا و پایین میپرد خراب شود ما مجبوریم خسارت هزار دلاری به صورت ‏حسابتان اضافه کنیم.‏‏ ‏ ‏

 

‏2.‏ مسافر همیشگی شما هستم!‏ ‎

‏‏به هر دلیلی مردم فکر میکنند اگر از این عبارت استفاده کنند، جایزه ای چیزی دریافت میکنند یا ‏مثلا به سوییت پرزیدنشال فرستاده میشوند. اینجا مثل فروشگاه نیست که بگویید من مشتری ‏همیشگی شما هستم. در اینجا معلوم میشود شما دروغ میگویید، ما حتما سابقه اقامت های شما را ‏داریم. پس اگر این بار سوم است که به این هتل آمده اید، و انتظار فرش قرمز دارید، ممکن است ‏کمی سرخورده شوید چون به این خاطر کسی حتی به شما تعظیم هم نمیکند. ما مسافرانی که همیشه ‏در هتل ما اقامت میکنند را میشناسیم چون آنها واقعا همیشه اینجا اقامت دارند.‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏3.‏ راننده ای که دارد با ماشین هتل به فرودگاه می رود میتواند ما را به رستوران برساند؟ ‏ ‎

‏‏اگر میخواهید در رستوران فرودگاه غذا بخورید شاید، اما ترانسفر فرودگاه که ماشین شخصی شما ‏نیست. اینکه شما یا دوستانتان نمیخواهید هزینه تاکسی پرداخت کنید، مشکل خودتان است نه هتل. ‏‏ ‏ ‏ ‏

 

‏4.‏ من در اتاق سیگار نکشیدم ‎

‏‏ در بعضی اتاق های هتل کشیدن سیگار ممنوع است. البته ما معمولا از مهمانان در این مورد سوال ‏نمیکنیم تا مبادا ناراحت شوند اما گاهی مجبوریم اتاق را برای مدتی از سرویس خارج کنیم چرا که ‏به خاطر کشیدن سیگار و ماندن بوی آن در اتاق نیاز به نظافت مضاعف دارد. نه تنها بعد از شما ‏نمیتوانیم این اتاق را به مهمانی دیگر بدهیم بلکه زمان بیشتری باید برای نظافت اتاق بگذاریم. شما ‏میتوانستید بیرون از اتاق سیگار بکشید تا مجبور نباشیم 250 دلار شما را جریمه کنیم. تازه باید خدا ‏را شکر کنید که هشدار سیستم اعلام حریق روشن نشد تا مجبور به تخلیه هتل شویم یا با آتش نشانی ‏تماس بگیریم چرا که آن ها بسیار از ما سخت گیر ترند.‏ ‏



‏5.‏ اگر من علامت "لطفا مزاحم نشید را پشت در قرار دهم که دیگر کسی وارد اتاق نمیشود. ‏درست است؟ ‏ ‎

‏‏اگر منظورتان اینست که ما اجازه وارد شدن به اتاقتان را داریم یا نه، ما را به‎ ‎خود مشکوک کردید. ‏اگر ما فکر کنیم که شما چیزی غیر قانونی در اتاق دارید، یادتان باشد که کلید ما همه درها را باز ‏میکند و مدیر هتل این قدرت را دارد که بدون اجازه شما وارد اتاقتان شود و همه جا را بگردد.‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏6.‏ واقعا اتاق خالی ندارید؟ حتی برای مشتریان قدیمی؟ ‎

‏‏دلیل های زیادی وجود دارد که کارمندان هتل به مسافران میگویند ما امشب جا نداریم. شاید واقعا ‏همه اتاق ها پر باشد یا شاید سری قبل که شما در آن هتل اقامت داشتید خاطره خوبی به جا ‏نگذاشتید. اما چون این سوال را پرسیدید منتظر نباشید به شما بگویند: آها یادم آمد بگذارید آن اتاق ‏را که قایم کردیم و به کسی ندادیم به شما بدهیم! یا مثلا بگوید: الان یکی از مسافران را بیرون ‏میکنیم تا شما بتوانید امشب اینجا بمانید.‏ ‏ 

البته که مشتریان قدیمی باید از مزایایی برخوردار شوند اما فکر کنید شما در هتلی هستید و مدیر ‏هتل در اتاق شما را میزند و از شما میخواهد هتل را ترک کنید چون شما مشتری سابق هتل نیستید ‏و یکی ازمشتریان سابق دنبال اتاق میگردد. چه حسی به شما دست میدهد؟‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

7.چرا باید پول پارکینگ پرداخت کنیم؟ ‎

‏‏شما در یک هتل در مرکز شهر اقامت دارید و طبیعی است برای پارک ماشینتان پول پرداخت کنید. ‏اگر فکر میکنید در هتل های دیگر پول پارکینگ نداده اید اشتباه میکنید چون در صورت حساب ‏شما اضافه شده است.‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏8.‏ لطفا یک ظرف یخ به اتاق من بیاورید ‎

‏‏ما یک مکان آرام برای شما فراهم کرده ایم تا دور از خانه راحت باشید. معمولا در هر طبقه یک ‏دستگاه یخ ساز هست اما اگر خودتان نمیتوانید بردارید بهتر است انعام خوبی برای این کار در نظر ‏گرفته باشید.‏‏‏/لست سکند ‏ ‏

منبع : businessinsider
ارسال نظرات
موضوعات روز