تیتر20- موفقیت سازمان شما وابسته به مشتریان شماست. بدون وجود مشتری، فروش، درآمد، یا اصلاً کسب و کاری در کار نخواهد بود. این مشتری است که می تواند شما را به عرش رسانده و یا از عرش به فرش برساند. در واقع هر مشتری می تواند سرآغازگر یک موفقیت و یا سرآغازگر راه ورشکستی و تباهی باشد.
حدود 20 سال است که سازمان ها تلاش می کنند تا عملکرد خود را با مفهوم مشتری مداری هماهنگ کنند. اما تنها 14 درصد از سازمان ها، مشتری مداری را مبنای واقعی کار خود قرار داده اند.
با مشتری همدلی کنید. توانایی تشخیص نیازهای عاطفی مشتری و شناخت احساسات آنها و پاسخگویی مناسب و کارآمد به این نیازها از ویژگی های منحصر بفرد کارآفرینان موفق است. آنها نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتریان خود را درک می کنند و با آنها در تعامل نزدیک هستند./ایونا