سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۴ - 2025 August 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
تپسی، امروز به نمونه زنده تعادل میان استراتژی مالی، تجربه کاربری، تنوع خدمات و توسعه ساختاری تبدیل شده است. این شرکت، با پرهیز از کلیشه‌های رایج پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی، همزمان با پاسخ به نیاز‌های گسترده کاربران، یکی از بازیگران کلیدی اقتصاد دیجیتال ایران است. آینده پیش روی تپسی، تکرار گذشته نیست، بلکه تداوم هدفمند یک تحول واقعی است.
کد خبر: ۷۷۱۸۲

تیتر 20- آنچه تپسی، یکی از پیشروترین پلتفرم‌های حمل‌ونقل آنلاین کشور را در بازار پرتلاطم اپلیکیشن‌های این حوزه، متمایز می‌کند، علاوه بر تنوع خدمات، توانایی این شرکت در بهره‌برداری از زیرساخت‌های مالی و مدیریتی برای خلق تجربه کاربرمحور و پاسخگویی به نیازهای واقعی شهری است. 


تپسی با ارائه مجموعه‌ای متنوع از خدمات، تجربه‌ای جامع و کاربرپسند را برای مسافران، رانندگان و کسب‌وکارها فراهم کرده است. سرویس‌های اصلی تپسی، شامل درخواست خودرو در انواع کلاسیک، پلاس، باهمسفر، بین‌شهری و پیک موتوری است که هرکدام با ویژگی‌های خاص خود، نیازهای مختلف کاربران را پوشش می‌دهند. همچنین سرویس تلفنی با شماره ۱۶۳۰، امکان درخواست خودرو بدون نیاز به اینترنت را فراهم می‌کند. 


پلتفرم جامع، متفاوت و کارآمد
تپسی با معرفی سوپر اپلیکیشن خود، دامنه خدماتش را گسترش داده است. کاربران از طریق آن، می‌توانند ضمن درخواست خودرو برای سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری، از خدمات تپسی موتور، سرویس‌های خودرو (تپسی گاراژ)، ارسال بسته، سفارش غذا، خرید روزمره از فروشگاه‌ها (تپسی‌شاپ) و خرید از داروخانه بهره‌مند شوند. این تنوع خدمات به‌صورت یکجا، تپسی را به پلتفرمی جامع، متفاوت و کارآمد تبدیل کرده که پاسخگوی نیازهای روزمره کاربران در حوزه حمل‌ونقل و سایر سرویس‌های مرتبط است.


تجربه دلپذیر، از کاربران تا رانندگان
از منظر تجربه کاربری، طراحی اپلیکیشن، به‌گونه‌ای است که برای کاربران کم‌سواد حوزه فناوری‌ و نسل دیجیتال جوان، کاملاً ساده قابل‌دسترس و روان به‌ نظر می‌رسد. تپسی، در مقایسه با رقبا، به‌دلیل رابط کاربری ساده‌تر و کارآمدتر، امتیاز ویژه‌ای نزد کاربران دارد.


ترکیب متوازن حمایت و نظارت در عرصه تعامل با رانندگان نیز در تپسی هویداست. ثبت‌نام آنلاین راننده در 10 دقیقه، از یک‌سو و افزایش چشمگیر درآمدها از سوی دیگر، به شرکت امکان داده مشوق‌های مالی و شرایط رقابتی بهتری برای رانندگان فراهم کند. بااین‌حال، ابزارهای نظارتی دیجیتال، به‌دقت و به‌طور پیوسته، کیفیت سفر، رفتار رانندگان و عملکرد کلی سیستم را پایش می‌کنند. این مدل ترکیبی، سبب شده علاوه بر حفظ رضایت رانندگان، سطح خدمات برای مسافران نیز مطلوب و پایدار باقی بماند.


توسعه سهم بازار و رشد سرمایه‌گذاری 
گزارش مجمع عمومی سالانه شرکت تپسی در ۱۷ خرداد ۱۴۰۴، نشان می‌دهد این شرکت در سال گذشته، به نقطه عطفی در تاریخ فعالیت خود رسیده؛ به‌گونه‌ای که درآمد عملیاتی شرکت با جهش ۱۲۸ درصدی از ۱,۰۴۱ میلیارد تومان به ۲,۳۶۹ میلیارد تومان افزایش یافته است. این امر، بیانگر توسعه متوازن و اثرگذار این پلتفرم است. همچنین افزایش سرمایه شرکت در بورس، در حال پیگیری است که در صورت تأیید،  به ۲۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.


نکته دیگر، رشد معنادار سهم بازار در هشت شهر اصلی است. بر این اساس، سهم بازار تپسی در تهران، از ۱۶ به ۳۲ درصد افزایش یافته و در ۵۵ درصد بازار از نظر تعداد سفر و در ۷۰ درصد بازار از نظر ارزش سفر، حضور داشته است. این رشد، ناشی از توسعه سفرهای اقتصادی «باهمسفر» در تهران، مشهد و کرج، ارائه تخفیف سفر بازگشت، گسترش باشگاه وفاداری رانندگان در همکاری با تپسی گاراژ و افق کوروش و نیز افزایش تبلیغات آنلاین و آفلاین است که آگاهی از این برند را در کلان‌شهرها، تا ۹۷ درصد، ارتقا داده است. 


در بخش بین‌شهری، خدماتی که در شهریورماه ۱۴۰۱ راه‌اندازی شد، تپسی، تنها طی یک سال، رشد ۱۰ برابری در تعداد سفرها را تجربه کرد. مسیرهای پرتردد مانند تهران-قم، با میزان رشد بالا نشان داد این پلتفرم در بازارهای نوظهور نیز قادر است سهم قابل‌توجهی کسب کند. 


در عین حال، برنامه‌های آینده نپسی، بر گسترش سرویس‌های سوپراپلیکیشن، تکمیل سبد خدمات، ارائه سفرهای ترکیبی و توسعه حضور در شهرهای پرتردد و مراکز استان‌ها تمرکز دارد تا طیف وسیع‌تری از کاربران را پوشش و مسیر توسعه متوازن را ادامه دهد. فعالیت مجدد در ۹ شهر طی سه‌ماهه ابتدایی سال جاری نیز آغاز شده تا روند توسعه در سایر مراکز استان‌ها تکمیل شود. 


توسعه ساختاری و تقویت برند با گلرنگ
طی سال‌های اخیر، بازار سرمایه نیز به رشد تپسی، واکنش مثبت نشان داده است. این شرکت، ابتدا ۳۰ درصد سهام خود را در بورس عرضه کرد و سپس  با خرید ۷۰ درصد سهام آن توسط هلدینگ گلرنگ در بهمن‌ماه 1402 به ارزش نهایی ۲,۱۰۰ میلیارد تومان، این هلدینگ، مالک اصلی یکی از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های کشور شد. 


این تحول مهم، مسیر توسعه استراتژیک پلتفرم تپسی را با دسترسی به منابع مالی، مدیریتی و تبلیغاتی گسترده، هموار و نقش کلیدی در موفقیت‌های این شرکت ایفا کرده است. همکاری‌ تپسی با سایر کسب‌وکارهای گروه گلرنگ، به توسعه خدمات جانبی مانند «تپسی گاراژ» و تقویت زیرساخت‌های بازاریابی کمک کرده و زمینه‌ساز رشد متوازن شرکت شده است.


در این میان، افزایش چند برابری ارزش سهام تپسی، نشانه‌ اعتماد بازار و سرمایه‌گذاران به مسیر توسعه‌محور این شرکت است. ورود به عرصه همکاری‌های تبلیغاتی کلان، به‌ویژه قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی با شبکه «نسیم» صداوسیما، برای اسپانسری برنامه پرمخاطب «هزار‌ویک»، با اجرای محسن کیایی و عروسک مشهور «جناب‌خان»، که از طریق سوپراپلیکیشن تپسی به کاربران عرضه می‌شود، نیز بخشی از همین راهبرد است. این حرکت، علاوه بر جذب کاربران جدید، جایگاه برند تپسی را به‌شدت ارتقا داده است.


انعطاف‌پذیری در مواجهه با ریسک
بااین‌همه، ریسک‌ها همچنان وجود دارند. درآمد عملیاتی تپسی در خردادماه ۱۴۰۴، حدود ۲۹۲ میلیارد تومان بود که نسبت به اردیبهشت‌ماه، حدود ۲۰ درصد کاهش داشت. مجموع درآمد سه‌ماهه نخست امسال، بیش از ۸۸۳ میلیارد تومان ثبت شده است. دلیل افت درآمد در خردادماه، شرایط خاص کشور و جنگ ۱۲ روزه بود که در نتیجه آن، سفرها در تهران کاهش یافت. تجربه کاهش مقطعی درآمد نشان داد پلتفرم‌های سودده نیز در برابر شرایط غیرمعمول اقتصادی و اجتماعی آسیب‌پذیرند. بااین‌حال، نکته مهم، توانایی شرکت در بازگشت سریع به روند رشد است که از انعطاف‌پذیری ساختاری و مدیریتی آن حکایت دارد. 


تپسی، امروز به نمونه‌‌ زنده تعادل میان استراتژی مالی، تجربه کاربری، تنوع خدمات و توسعه ساختاری تبدیل شده است. این شرکت، با پرهیز از کلیشه‌های رایج پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی، همزمان با پاسخ به نیازهای گسترده کاربران، یکی از بازیگران کلیدی اقتصاد دیجیتال ایران است. آینده‌ پیش‌ روی تپسی، تکرار گذشته نیست، بلکه تداوم هدفمند یک تحول واقعی است.

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز